KET pažeidėjams – reikalavimas, kurį bus sunku išpildyti

Vairuotojams, dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų netekusiems teisės vairuoti, ir KET pažeidusiems pradedantiesiems vairuotojams gali tekti daugiau papildomai mokytis, praneša Valstybinė eismo saugumo komisija.

Norintiems atgauti teisę vairuoti bus dar daugiau sunkumų.<br>P.Mantauto asociatyvi nuotr.
Norintiems atgauti teisę vairuoti bus dar daugiau sunkumų.<br>P.Mantauto asociatyvi nuotr.
Slidžių autodromų Lietuvoje yra vos keturi, bet netrukus visiems netekusiems teisės vairuoti reikės parodyti įgūdžius juose.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Slidžių autodromų Lietuvoje yra vos keturi, bet netrukus visiems netekusiems teisės vairuoti reikės parodyti įgūdžius juose.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 8, 2016, 12:50 PM, atnaujinta May 22, 2017, 11:07 AM

Statistikos duomenimis, didžioji dalis įskaitinių eismo įvykių, kuriuose sužeidžiami ar žūsta žmonės, įvyksta dėl vairuotojų kaltės.

Pavyzdžiui, praėjusiais metais užfiksuota 3161 eismo įvykis, iš jų dėl vairuotojų kaltės – 2099.

Kentės kauniečiai ir miestelių gyventojai

Dėl vairuotojų kaltės gyvybės neteko daugiau kaip pusė žuvusiųjų keliuose – 123 žmonės iš 241.

Apie 30 proc. visų eismo įvykių sukelia jauni, 18-24 m. amžiaus vairuotojai. Atsižvelgiant į tai, siūloma keisti vairuotojų papildomo mokymo tvarką, numatant privalomus praktinius pratimus šiuolaikiškose praktinio vairavimo bazėse.

Vairuotojams, kuriems atimta teisė vairuoti dėl leistino greičio viršijimo arba sukelto eismo įvykio, bei pradedantiesiems vairuotojams, kurie pažeidė tam tikrus KET punktus (viršijo leistiną greitį, sukėlė eismo įvykį arba vairuodami kalbėjo telefonu), papildomo mokymo metu reikės atlikti ir praktinio vairavimo ant slydimo dangos pratimus.

Tai bus sudėtinga gyvenantiems Kaune mažesniuose miesteliuose, nes šiuo metu Lietuvoje veikia tik keturi mokymo centrai su specialia danga slydimo treniruotėms – Vilniuje, Klaipėdoje, Panevėžyje ir greta Šiaulių.

Planuojama, kad šie reikalavimai įsigalios nuo lapkričio 1 d.

Planuoja motociklininkų laukiamą naujovę

Valstybinė eismo komisija siūlo nustatyti, kad mopedams, motociklams, triračiams ir visų rūšių keturračiams vasarinėmis padangomis būtų leidžiama dalyvauti eisme kovo ir lapkričio mėnesiais, jei kelio važiuojamoji dalis yra tinkama – neapsnigta ir neapledėjusi.

Taip pat svarstomas KET pakeitimas, numatantis leisti krovininiams automobiliams, kurių didžiausia leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, (N1) važiuoti tokiu pat greičiu, kaip ir lengviesiems automobiliams.

Siekiant išgelbėti daugiau gyvybių keliuose įvykus eismo nelaimei, aptartos sraigtasparnių panaudojimo galimybės. Tai svarbu ir gabenant donorų organus. Nutarta, kad specialios sraigtasparnių aikštelės turi būti įrengtos prie visų pagrindinių šalies ligoninių.

Šių metų sausio-gegužės mėnesiais, palyginti su atitinkamu 2015 m. laikotarpiu, eismo nelaimėse žuvusiųjų skaičius sumažėjo apie 20 proc.

Per pastaruosius penkerius metus žuvusiųjų keliuose skaičius, tenkantis vienam milijonui šalies gyventojų, sumažėjo apie 15 proc. (2011 m. – 98, 2015 m. – 83).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.