Aiškėja detalės, kaip reikės važiuoti naujuoju „turbožiedu“

Jau šiais metais netoli Panevėžio, „Via Baltica“ kelyje, bus pastatyta sankryža, kokios Lietuvoje dar nebuvo.

Naujasis žiedas pakeis šiuo metu esančią T formos sankryžą.<br>„Panevėžio keliai“ ir Google nuotr.
Naujasis žiedas pakeis šiuo metu esančią T formos sankryžą.<br>„Panevėžio keliai“ ir Google nuotr.
Naujasis žiedas pakeis šiuo metu esančią T formos sankryžą.<br>„Panevėžio keliai“ nuotr.
Naujasis žiedas pakeis šiuo metu esančią T formos sankryžą.<br>„Panevėžio keliai“ nuotr.
Naujasis žiedas pakeis šiuo metu esančią T formos sankryžą.<br>„Panevėžio keliai“ nuotr.
Naujasis žiedas pakeis šiuo metu esančią T formos sankryžą.<br>„Panevėžio keliai“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 25, 2016, 1:45 PM, atnaujinta May 14, 2017, 11:03 PM

Keturių įvažiavimų žiedinė sankryža su papildomu keliu ir nemažu leistinu greičiu žiedo viduje pakeis dabar esančią T formos sankryžą, prie kurios vairuotojai priversti stoviniuoti.

Naujoji sankryža bus pastatyta ties Ūtos kaimu, į šiaurę nuo Panevėžio, kur susikerta Panevėžio aplinkkelis ir magistralinis kelias Panevėžys – Pasvalys – Ryga.

Projekto rangovas bendrovė „Panevėžio keliai“ atskleidė daugiau detalių, kaip ši sankryža atrodys, ir kaip vairuotojams reikės ją įveikti.

Turbožiedinės sankryžos važiuojamojoje dalyje numatytos dvi eismo juostos. Dėl ypatingos važiavimo juostų išdėstymo sistemos, turbožiedinės sankryžos tampa iki 20 procentų pralaidesnės, negu tokio paties dydžio įprastos žiedinės sankryžos.

Greitis turbožiedinėje sankryžoje bus ribojamas iki 50 km per valandą – tai gerokai daugiau, nei automobiliai važiuoja įprastose žiedinėse sankryžose.

Eismo saugumui užtikrinti sankryžos ribose numatytas jungiamasis kelias.

Sujungs keturias kryptis

Numatomos rekonstruoti sankryžos prieigų ilgis siekia 0,55 kilometro. Įvažiavimai į sankryžą nuo Vilniaus ir Rygos pusių bus rekonstruoti pagal eismo organizavimo schemą 2+1: Vilniaus kryptimi sankryža susijungia su Panevėžio aplinkkeliu A17, Rygos kryptimi sankryža jungiasi su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga.

Iš viso naujoji žiedinė sankryža turės keturis išvažiavimus – skaičiuojant pagal rodyklę nuo jungiamojo kelio pusės pirmoji kryptis bus į Panevėžį, antroji – į Ūtą, trečioji – į Panevėžio aplinkkelį, o ketvirtoji – į Ryga.

Tačiau važiuojantiems iš Panevėžio Rygos kryptimi nereikės sukti į žiedą – jie galės važiuoti tiesiai jungiamuoju keliu.

Visi įvažiavimai ir išvažiavimai – skirtingi

Vairuotojams, privažiavusiems naująją sankryžą, reikės nepamiršti atidumo. Kiekvienas iš keturių įvažiavimų ir išvažiavimų yra skirtingi.

Atvažiuojantys Panevėžio kryptimi iš pirmosios eismo juostos galės sukti į bet kurį išvažiavimą.

Tuo tarpu į Panevėžio kryptį bus galima įsukti iš abiejų eismo juostų.

Atvažiuojantys iš Latvijos ar Pasvalio pusės iš pirmosios eismo juostos taip pat galės sukti į visus tris išvažiavimus, o iš antrosios – tik Panevėžio kryptimi.

Į Latvijos kryptį bus galima įvažiuoti iš vienintelės, pirmosios eismo juostos.

Atvažiuojantys Panevėžio aplinkkeliu turės itin atidžiai pasirinkti eismo juostą, nes iš pirmosios galima išvažiuoti tik link Ūtos arba Panevėžio, o iš antrosios – į Panevėžį arba Latvijos kryptimi.

Įvažiavimui į Panevėžio aplinkkelį bus skirta tik viena juosta, į ją bus galima įsukti tik iš pirmosios juostos.

Mažiausia atšaka bus skirta Ūtos kaimui. Išvažiuodami iš jos vairuotojai galės sukti į Panevėžį arba iš karto „šauti“ į antrąją žiedo juostą ir pasirinkti norimą kryptį. Įvažiuoti Ūtos kryptimi taip pat galima tik iš pirmosios eismo juostos.

Planuoja rekonstrukcijas

Statant naują sankryža bus rekonstruojama ir dalis kelių.

Panevėžio kryptimi esamas A10 kelio ruožas numatomas rekonstruoti tik sankryžos ribose, suvedant į esamą kelią. Projekte taip pat numatyta galimybė sankryžą sujungti su rytiniu Panevėžio miesto apvažiavimu Rokiškio, Kupiškio kryptimi, kai tik toks bus pradėtas statyti.

Bus platinamos abiejų kelių dangos. A17 kelio dangos plotis po rekonstrukcijos sieks 13,75 metro, su skiriamaja 2,50 metro pločio juosta. A10 kelio dangos plotis bus 12,75 metro su skiriamaja 1,25 metro pločio juosta.

Rekonstrukcijos metu sankryžos centrinės dalies ribose esanti pralaida atviruoju būdu bus keičiama į į metalinę gofruotą pralaidą. Turbožiedinės sankryžos centrinei daliai apšviesti suprojektuota apšvietimo sistema. Seni kelio ženklai, apsauginiai kelio atitvarai ir signaliniai stulpeliai bus keičiami naujais.

Vykdant sankryžos statybos darbus bus laikomasi bendrųjų aplinkosaugos reikalavimų. Įgyvendinus projektą ir pritaikius triukšmą mažinančias priemones, akustinė situacija gyvenamųjų namų aplinkoje turi pagerėti.

Sankryžos aplinkoje triukšmo lygis sumažės 5 dBA, triukšmo lygis atitiks higienos normoje reglamentuojamus triukšmo dydžius.

Per parą – beveik 15 tūkst. automobilių

Tanseuropinio tinklo jungties keliai A10 ir A17 priklauso tarptautiniam TEN-T kelių tinklui. Keliuose intensyvus tranzitinio transporto srautas: judėjimas vyksta Latvijos Respublikos sienos kryptimi ir priešingai.

Ši trasa yra viena iš pagrindinių Europinio kelių tinklo trasų Lietuvoje.

Išaugus eismo intensyvumui, kelias tapo nesaugus eismo dalyviams ir aplinkiniams gyventojams. Tarptautiniais maršrutais skubantys vairuotojai dažnai nesilaiko saugaus greičio, atlieka neleistinus lenkimo manevrus.

Šiuo metu magistraliniai keliai A17 ir A10 yra II kategorijos, sudaryti iš dviejų eismo juostų. Bendras vidutinis metinis paros eismo intensyvumas Panevėžio aplinkkelyje siekia 5694 automobilius per parą, A10 kelyje – 9019 automobilių per parą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.