Ginklas prieš nesirūpinančius automobiliais – konfiskacija

Šiemet smarkiai išaugo pranešimų apie nevažiuojančius kiemuose riogsančius automobilius skaičius – per 8 šių metų mėnesius pranešimų gauta 2,5 karto daugiau, nei pernai per visus metus.

Apleisto automobilio savininkas du kartus gali baudą, bet jei visvien nesusitvarko, automobilis konfiskuojamas.<br>Organizatorių nuotr.
Apleisto automobilio savininkas du kartus gali baudą, bet jei visvien nesusitvarko, automobilis konfiskuojamas.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 15, 2016, 12:59 PM, atnaujinta May 13, 2017, 12:49 AM

Per aštuonis šių metų mėnesius Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) Vilniuje gavo tris kartus daugiau pranešimų, nei pernai per tą patį laiko tarpą. Kaune šis skaičius išaugo 4 kartus, o Klaipėdoje – beveik 8.

„Pastebimas pranešimų skaičiaus augimas yra signalas, kad gyventojų sąmoningumas didėja, pagaliau rezultatų duoda nuoseklus kelerių metų darbas“, – sako ENTPTA vadovas Vladimiras Jankoitas.

Senas, nevažiuojantis automobilis yra laikomas atlieka ir jo tvarkymui galioja visi reikalavimai, taikomi atliekų tvarkymui.

Gautą informaciją apie nevažiuojančius senus automobilius kiemuose ENTPTA patikrina ir perduoda policijai arba viešosios tvarkos skyriams, kurie nustato automobilio savininką ir įspėja jį sutvarkyti automobilį taip, kaip privalu.

Jei įspėjimo nepaisoma, du kartus gali būti skirta bauda, o automobilis – konfiskuotas.

V.Jankoitas pastebėjo, kad vis daugiau žmonių susirūpina dėl automobilio atliekų kiemuose, bet sako, jog didelę žalą aplinkai vis dar padaro nelegalūs automobilių ardytojai, kurie veikia nemokėdami privalomų mokesčių, leidžia susiformuoti juodajai rinkai, o taip pat neužkerta kelio aplinkos šiukšlinimui nevertingomis automobilių atliekomis.

„Gyventojai, pasirinkę nelegalius automobilių ardytojus, patys sau daro meškos paslaugą – jų mokami mokesčiai per savivaldybių tarnybas yra išleidžiami atliekų tvarkymui, vietoje to, kad būtų skirta lėšų paslaugų gerinimui ar kitiems būtiniausiems poreikiams tenkinti“, – sako V.Jankoitas.

Licencijos tvarkyti atliekas neturintys atliekų tvarkytojai vertingas automobilių dalis parduoda nemokėdami už tai mokesčių, o nevertingas dalis išmeta.

Taip sudaužyti stiklai, bamperiai, automobilių gumos, sėdynės ir kitos nevertingos dalys nukeliauja į sąvartynus arba į nuošalesnes pakeles, o šešėlinė rinka yra užpildoma automobilių detalėmis, kurias parduodant nemokami jokie mokesčiai valstybei.

Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos bei policija, seno, nebevažiuojančio automobilio savininkas privalo pasirūpinti seno automobilio atliekų sutvarkymu.

Tai galima padaryti visai paprastai, pasinaudojant Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos kartu su ENTPA jau kurį laiką sukurtos senų automobilių tvarkymo sistemos paslaugomis, sudarančios galimybes automobilius priduoti kiekvienoje Lietuvos apskrityje. Vietų sarašas skelbiamas asociacijos tinklapyje.

Jei to nepadarys, jis gali būti nubaustas už neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.