Nuo šiandien sostinėje A juostos pažeidimai pradedami fiksuoti vaizdo registratoriumi, pritvirtintu prie 19-ojo maršruto troleibuso stiklo.
Pričiupo nekaltą?
Kaip tvirtino Vilniaus mero patarėjas IT ir atvirų duomenų klausimais Povilas Poderskis, tai kol kas – bandomasis įrenginys, bet iki metų pabaigos įvairių maršrutų autobusuose ir troleibusuose bus įrengta 30 tokių kamerų.
Sistemos pristatymo metu Vilniaus savivaldybė pademonstravo ir pirmojo pažeidėjo nuotrauką, kuri jau paruošta siųsti policijos pareigūnams. Joje matyti tarp autobuso ir troleibuso A juostoje prie Konstitucijos pr. žiedo įsispraudęs automobilis.
Nuotrauką savivaldybė dar šiandien rengiasi perduoti policijai.
Tačiau iš tiesų neaišku, ar jo vairuotojas pažeidė taisykles, nes kairėje matyti punktyrinė linija, kuri reiškia, kad automobiliams į A juostą įvažiuoti galima, jei jie suks į dešinę. Iš nuotraukos nematyti, ar vairuotojas pasuko į dešinę, ar pažeidė taisykles ir pasinaudojo greitesniu keliu apvažiuoti spūstį.
„Sistemą dar reikia tobulinti, – pripažino P.Poderskis. – Ji veiks automatiškai, pagal GPS nustatys, kada transporto priemonė yra A juostoje, ims filmuoti, nuskaitys automobilių numerius ir atsiųs visą informaciją, kada tai įvyko. Tik testavimo metu patys tikriname, ar atpažinimas veikia teisingai. Bandome, ar neužversime policijos klaidingais pranešimais, o po mėnesio, jei sistema veiks gerai, pereisime prie automatinio režimo.“
Kūrė savanoriai
Jis bei Vilniaus meras Remigijus Šimašius užtikrino, kad tai miestui kainuos visai nedaug – patys prietaisai kainuoja maždaug po 50 eurų, o visą sistemą nemokamai suprogramavo „Code for Vilnius“ programos savanoriai.
Visa programinė įranga yra atviro kodo, o savanorių kūriniai naudojami ir plačiau.
R.Šimašius pabrėžė, kad svarbių projektų kūrimas ir duomenų analizė padeda spręsti ir kitas miesto problemas. Jais remiantis tiriami ir keleivių srautai viešajame transporte, registruojama daugiabučių būklė, valdomos eilės vaikų darželiuose ir kita.
Ateityje planuojama be pareigūnų įsikišimo fiksuoti ir daugiau pažeidimų, tokių kaip neleistini posūkiai į kairę arba „koriais“ pažymėtų sankryžų blokavimas.