300 tūkst. eurų įdėjusius vyrus Vilniaus valdžia spiria į gatvę

„Kai išsinuomojome šitą pastatą, jis buvo visiškai apleistas. Stogas buvo kiauras, ant grindų balos, durys, langai išdaužyti, vandentiekio ir kanalizacijos sistema sukežusi, elektros instaliacija išdraskyta, viduje pilna valkatų pritemptų šiukšlių.

Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Greta esančio pastato savivaldybė parduoti neketina – priešingai, 2 centus siekusią kainą kilstelėjo iki tokios pat sumos, kokią moka ir N40 klubo entuziastai.<br>Ekrano nuotr.
Greta esančio pastato savivaldybė parduoti neketina – priešingai, 2 centus siekusią kainą kilstelėjo iki tokios pat sumos, kokią moka ir N40 klubo entuziastai.<br>Ekrano nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš remonta pastatas nebuvo tinkamas naudoti.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
A.Kazlauskas tikėjosi savivaldybės palaikymo – apie vairavimo aikštelių būtinybę kalbama jau seniai.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
A.Kazlauskas tikėjosi savivaldybės palaikymo – apie vairavimo aikštelių būtinybę kalbama jau seniai.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
N40 klubo renginiuose vairuotojai gali saugiai išmėginti automobilio galimybes.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Oct 7, 2016, 4:54 PM, atnaujinta May 11, 2017, 7:31 AM

Viską sutvarkėme už savo pinigus, o dabar savivaldybė mus spiria į gatvę“, – pasakojo asociacijos „N40 vyrų autoklubas“ vadovas Algirdas Kazlauskas apie Vilniaus pakraštyje, Paneriuose, įkurtą automobilių gerbėjų erdvę.

Investavo savo pinigus

Į bendraminčių klubą susikūrę vidutinio amžiaus vyrai Vilniaus miesto savivaldybei priklausantį apleistą sandėlį V.A. Graičiūno g. 20 lengvatinėmis sąlygomis išsinuomojo 2014-ųjų vasarą.

Kaip pasakojo A.Kazlauskas, po beveik keturis mėnesius užtrukusių derybų ir bandymo gauti leidimą prikelti pastatą iš „mirusių“ su Vilniaus miesto savivaldybės administracija, užpernai lapkritį klubas gavo oficialius įpareigojimus remontuoti pastatą ir tvarkyti teritoriją.

Savivaldybė įpareigojo klubą visus darbus atlikti savo lėšomis ir per 10 metų į teritoriją investuoti apie milijoną eurų, todėl 2015-ųjų balandį nuomos sutartis buvo pratęsta iki 2026 metų.

„Per beveik dvejus metus 2068 kv. metrų angaras gavo naują stogą, langus, dalis jo buvo apšiltinta, išbetonuotos grindys, užlopyti patys didžiausi asfalto akivarai aikštelėje greta klubui išnuomoto pastato. Bendra atliktų darbų vertė – beveik 330 tūkst. eurų.

Be to, kiekvieną mėnesį „N40 vyrų autoklubas“ mokėjo savivaldybei beveik 600 eurų mėnesinį nuomos mokestį.

Žinoma, šiek tiek mažesnį nei kitose sostinės vietose už tvarkingas komercines patalpas, tačiau turint galvoje kokios apgailėtinos būklės patalpos klubui buvo patikėtos ir kiek per trumpą laiką buvo nuveikta bei investuota savų lėšų, kainą galima vadinti logiška“, – tvirtino pašnekovas.

Tikėjosi palaikymo

Per dvejus metus klubas teritorijoje surengė nemažai renginių ir išpildė daugelio vairuotojų svajonę turėti galimybę išbandyti automobilį saugioje, aptvertoje teritorijoje.

Apie tokių aikštelių poreikį kalbėjo ir ne vienas politikas, todėl A.Kazlauskas vylėsi, kad iniciatyva bus įvertinta palankiai.

„Kai koks jaunuolis įlekia su BMW į stotelę, valdininkai pritaria, kad būtinai reikia aikštelių, kuriose vairuotojai galėtų saugiai treniruotis. Mūsų klube savo vairavimo gebėjimus saugiai pasitikrino keli šimtai vairuotojų, į paskutinius renginius susirinkdavo po 800-1000 žiūrovų.

„N40 vyrų autoklubo“ teritorija tapo vieta, kurioje „kelių ereliai“ tampa žmonėmis, suvokiančiais kur slypi automobilių ir jų pačių galimybių ribos, kokie pavojai tyko tas ribas peržengus ir todėl neieškantys nuotykių gatvėse“, – tvirtino jis, bet neslėpė, kad miesto valdžia taip ir nerado laiko atvykti pažiūrėti, kaip atrodo klubo veikla.

Neįtikėtinos nuomos kainos

Pirmą neraminantį signalą klubas gavo dar 2015-ųjų liepą, kai savivaldybės atstovai pasiūlė nutraukti sutartį ir kraustytis į kitą aikštelę, bet tuomet asociacija kreipėsi į merą Remigijų Šimašių su prašymu leisti toliau vykdyti socialinę veiklą pastate. Į raštą negavę jokio atsakymo entuziastai toliau tvarkė pastatą ir organizavo renginius.

Kitą kartą savivaldybė pastatą prisiminė po metų, 2016-ųjų birželį. Po veiklos ataskaitų, raštų ir siūlymų A.Kazlauskas tvirtino ir vėl nesulaukęs tiesaus atsakymo, koks kompromisas tenkintų savivaldybę.

Pasak pašnekovo, pagrindinė problemų priežastis buvo nedidelė patalpų nuomos kaina.

Tačiau peržvelgus visą Vilniuje lengvatinėmis sąlygomis išnuomotų patalpų sąrašą asociacijos mokamas nuomos mokestis, 596,92 eur per mėnesį, yra vienas iš didžiausių.

Tarp daugiau nei 200 patalpų yra ir objektų prestižinėse Stiklių, Vilniaus gatvėse bei Gedimino prospekte.

Jų kainos neįtikėtinai mažos, pvz. beveik 100 kv. metrų erdvę Stiklių gatvėje savivaldybė nuomoja vos už 28,64 eur. per mėnesį, o 469,81 kv. metrų erdvė Gedimino prospekte Darbo partijai nuomojama tik už 136,07 eur. per mėnesį.

Visą lengvatinėmis sąlygomis išnuomotų patalpų sąrašą galite pamatyti Vilniaus miesto savivaldybės svetainėje.

Įdomu tai, kad greta „N40 vyrų autoklubo“ naudojamo sandėlio lengvatinėmis sąlygomis asociacijai „Baltic Production Companies Association“ nuo 2011-ųjų rugsėjo yra išnuomotas trigubai didesnis 6930,46 kv. metrų dydžio sandėlis, kurio nuoma – vos 2 centai per mėnesį.

Sužinojo apie pardavimą

A.Kazlauskas neslėpė siūlęs didesnę nuomos kainą, net nepaisant įdėtų investicijų, bet savivaldybės darbuotojų įvardinta suma, 6-7 eur. už kv. m. per mėnesį, gerokai viršijo ir rinkoje vyraujančią tvarkingų sandėlių nuomos kainą.

Galiausiai savivaldybės tylą rugsėjo pabaigoje nutraukė pranešimas, kad administracija priėmė sprendimą parduoti suremontuotą pastatą. Jis kartu su sklypu parduodamas už 850 040 eurų arba didesnę kainą, o varžytinių pabaiga numatyta dar šį mėnesį, spalio 27 dieną.

„Mums tai buvo šokas. Pastato kainos dalis sudaro 671 tūkst. eurų, beveik pusę to, ką mes įdėjome. Toks pastatas, koks jis buvo, tikrai nebūtų vertas tokių pinigų. O mums išlaidų niekas nekompensuos. Jei savivaldybė parduos pastatą, klubo veikla bus nebeįmanoma“, – tvirtino A.Kazlauskas.

Užkliuvo tikslai

Vilniaus miesto savivaldybės Administracijos direktoriaus pavaduotoja Vylūnė Urbonienė patvirtino, kad asociacijai „N40 vyrų autoklubas“ pastatas bus parduodamas.

Pasak jos, aukcione gautos lėšos bus panaudotos vaikų darželių renovacijai, įvažiavimams į daugiabučių namų kiemus ir gatvėms tvarkyti bei kitoms būtinoms Vilniaus gyventojų reikmėms.

„Sostinės savivaldybė, optimizuodama turto ir finansų valdymo sprendimus, aptinka abejotinų turto nuomos atvejų: praėjusios kadencijos sprendimais lengvatinėmis sąlygomis patalpos buvo išnuomotos organizacijoms, kurios teikia paslaugas itin siauram žmonių ratui, tarnauja privatiems interesams, ir dėl to nukenčia tiek miesto biudžetas, tiek vilniečiai, kurie negauna socialinės naudos.

Pavyzdžiui, pačioje praėjusios kadencijos pabaigoje (2015 balandžio 21 d.), savivaldybei priklausantis pastatas (V. A. Graičiūno g. 20, Vilniuje) buvo dešimčiai metų išnuomotas lengvatinėmis sąlygomis – už vos 0,29 Eur/kv. m – asociacijos N40 vyrų autoklubui, kurio misija – „siekti, kad Lietuvoje netrūktų užsivedusių vidutinio amžiaus vyrų“, o tikslas – „trinktelti autosportu per viduramžio krizę“.

Šioje kadencijoje, priimant sprendimus dėl lengvatinės nuomos sąlygų, atrenkami didžiausią socialinę naudą ir didžiausią pridėtinę vertę kuriantys paslaugos teikėjai. Šiuo atveju, savivaldybė nemato efektyvumo ir racionalumo lengvatinėmis nuomos sąlygomis remti „Moskvich“ gerbėjų klubą, kuris taip pat teikia „Mercedes“ mikroautobusų ir restauruotų LADA nuomos paslaugas, yra remiamas tokių didelių įmonių kaip „Egzotika“ (klubo ralio komanda „N40-Egzotika“) ir kt.“, – tvirtino ji.

Vienam – per pigu, o kitam – pakankamai?

A.Kazlauską tokios savivaldybės įžvalgos nustebino – pasak jo, klubo nariai neturi nė vieno „Moskvich“ markės automobilio, pinigai už mikroautobusų nuomą skiriami asociacijos veiklai, o „Žigulių“ nenuomoja.

Ne mažiau keistas ir argumentas dėl mažos nuomos kainos.

Minėtas greta esantis sandėlis keletą metų buvo nuomojamas už centus, tačiau jo nesiruošiama parduoti. Kaip patikslino savivaldybė, nuo rugsėjo 14 dienos buvo susitarta dėl didesnio nuomos mokesčio.

Nuo šiol 6930,46 kv. metrų dydžio sandėlis bus nuomojamas už 24117,96 eur. per metus – 2009,83 eur. per mėnesį arba 0,29 eur. už kv. metrą.

Tai yra lygiai tiek pat, kiek šiuo metu moka „N40 vyrų autoklubas“.

V.Urbonienė klubo pateiktą pretenziją dėl sutarties nutraukimo įvertino kaip piktybišką poelgį.

„Tie, kam naujas skaidrus turto valdymas nepatinka, griebiasi piktybiškų priemonių – Savivaldybė gavo asociacijos „N40 vyrų autoklubas“ pretenziją, kuria jie įspėja, kad ketina teisminiu būdu Savivaldybei uždrausti teisėtai vykdyti savo patalpų pardavimą.

Savivaldybės vertinimu, „N40 vyrų autoklubo“ pateiktas reikalavimas stabdyti objekto pardavimą yra teisiškai nepagrįstas, nes sutartis numato, kad gali būti nutraukta prieš terminą, įvykus turto privatizavimo aukcionui.

Pretenzijoje „N40 vyrų autoklubas“ taip pat nurodė, kad investavo į pastato remonto darbus. Savivaldybė atkreipia dėmesį, kad pagal sutartį nuomininkas gali atlikti pastato paprastąjį, kapitalinį remontą arba rekonstravimo darbus (pagerinti turtą), pritaikydamas turtą savo veiklai, tačiau tik savo lėšomis, savivaldybei neatlyginant, – todėl visas finansines investicijas klubas atliko savo rizika, žinodami, kad jos nebus atlygintos“, – tvirtino ji.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.