Baisiai apleistą tiltą Kaune pavertė tikru galiūnu: bandymą atlaikytų ne visi

Kaune pastačius naująjį Panemunės tiltą, prasčiausiųjų sąrašo viršuje atsidūrė 1966 metais statytas tiltas per Jiesios upę Marijampolės plente. Gegužę prasidėjęs jo remontas užbaigtas, statinys išbandytas.

Kaune vyko naujojo tilto per Jiesią bandymai.<br>A.Karaliūno nuotr.
Kaune vyko naujojo tilto per Jiesią bandymai.<br>A.Karaliūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 16, 2016, 2:48 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 10:13 PM

Tai padaryta įprastu būdu – penktadienį vidurdienį ant 1,5 mln. eurų kainavusio tilto išsirikiavo 6 sunkvežimiai su kroviniu. Bendras jų svoris – 120 tonų.

Tirs rezultatus

Bandymams vadovavo Kelių ir transporto tyrimo instituto, Tiltų tyrimų skyriaus viršininkas Laimonas Krašauskas. Pasak jo, statiniai ir dinaminiai bandymai – tai galutinis tilto projektuotojų ir statytojų įvertinimas. Užfiksuoti duomenys kelias dienas bus tiriami ir tuomet paskelbti rezultatai.

Senasis tiltas stovėjo ties miesto riba, ir Kauno savivaldybė galėjo išvengti išlaidų jo remontui, tačiau maždaug prieš dešimtmetį neįvertino šios aplinkybės.

Šiek tiek išplėtus savivaldybės teritorijos ribas, tiltas buvo priskirtas miestui, nors jau tuomet buvo kalbama apie būtinybę jį rekonstruoti.

Vis dėlto tuometinė Kauno valdžia į šį argumentą numojo ranka, todėl, prisijungus naujas valdas, rūpintis statiniu teko savivaldybei.

Tiltas buvo baisiai apleistas

Tiltų žinovas, inžinierius Henrikas Kebeikis neabejoja, kad tilto per Jiesią būklė buvo labai prasta ir jį reikėjo būtinai remontuoti. Nors statinys nėra senas, jam smarkiai pakenkė netinkama priežiūra. Per pusšimtį metų tiltas nė karto nebuvo iš pagrindų taisomas.

„Smarkiai pažeista vandens nutekėjimo sistema, išdilę lankstai, neprižiūrimi deformaciniai pjūviai“, – pagrindinius skaudulius vardijo kaunietis. Tik atramų būklė dar gera ir jas bus galima palikti.

H.Kebeikis tilto būklę stebi jau daugelį metų – ji nepaliaujamai blogėja.

„Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad tiltas yra avarinės būklės ir jį būtina rekonstruoti“, – pritarė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Poreikis statyti šį tiltą ir tiesti kelią atsirado statant hidroelektrinę prie marių. Tilto ilgis buvo 76 metrai, važiuojamosios dalies plotis – 9 metrai, įrengti 3 deformaciniai pjūviai.

Šiuo metu remontuojamas ir netoliese esantis tiltas per Algirdo Brazausko hidroelektrinę, todėl eismas juo nevyksta. 

A.Pakalniškis pranešė, kad kitąmet bus kapitališkai remontuojamas Varnių tiltas, taip pat bus statomas viadukas greta naujojo tilto Marijampolės plente.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.