Paaiškėjo, kodėl Vilniaus vakariniame aplinkkelyje neiškilo patogesnė sankryža

Džiaugsmas po paskutinės Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpos atidarymo - ne vienintelė vairuotojams kylanti emocija.

Keturšalė reguliuojama sankryža pastatyta planuojant, kad ateityje didesnis judėjimas vyks Mykolo Lietuvio gatve.<br>T. Bauro nuotr.
Keturšalė reguliuojama sankryža pastatyta planuojant, kad ateityje didesnis judėjimas vyks Mykolo Lietuvio gatve.<br>T. Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 27, 2016, 10:44 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 8:32 PM

Jau pirmosios dienos atskleidė, kad sprendžiant senąsias eismo srauto organizavimo problemas greitai iškilo naujų.

Vienas iš geriausių pavyzdžių – vakarinio aplinkkelio ir Ukmergės gatvė sankirta. Į aplinkkelį sukantys vairuotojai čia važiuoja nesustodami. Problemų nekils ir tiems, kurie keliauja iš užmiestį.

Tačiau grįžtančius į miestą tiek Ukmergės gatve, tiek ir aplinkkeliu šioje vietoje sustabdys šviesoforo reguliuojama sankryža.

Vilniečiai piktinasi, kad toks sprendimas buvo itin prastas – gatvėje, kurioje ir taip gausu šviesoforų atsirado dar vienas. Atidesni taip pat pastebi, kad ji įrengta dėl gatvės, kuria niekas nevažinėja.

Susisiekimui tarp rajonų

Vilniaus miesto savivaldybės miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža paaiškino, kodėl šioje vietoje buvo nuspręsta įrengti būtent keturšalę reguliuojamą sankryžą.

Anot jo, Ukmergės gatvė yra pagrindinė teritorijoje, kuri tarnauja susisiekimui tarp rajonų.

Ji turi užtikrinti susisiekimą su Mykolo Lietuvio gatve ir paskirstyti srautus į kitas šalia Ukmergės gatvės esančias teritorijoje.

„Pagrindinis uždavinys projektuojant patį aplinkkelį, buvo suplanuoti nenutrūkstamą transporto eismą be sankryžų pačiame aplinkkelyje“, – prioritetą įvardino pašnekovas.

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad dešiniam posūkiui iš aplinkkelio į Ukmergės gatvę nužymėtos dvi eismo juostos. Tai ir turėtų padidinti galimybes greičiau pajudėti centro link.

Gatvė, kuria niekas nevažinėja

Pati Mykolo Lietuvio gatvė – duobėtas žvyrkelis, kuriuo retas vairuotojas ryžtasi važiuoti. Savivaldybės atstovai informavo, kad šiuo metu rengiamas Šiaurinės gatvės – nuo miesto ribos iki Ukmergės gatvės- statybos projektas, taip pat Mykolo Lietuvio gatvės detalusis planas.

Tačiau niekas negali įvardinti tikslios datos, kada tai bus padaryta. Eilinį kaimo žvyrkelį šiuo metu primenančią gatvę planuojama rekonstruoti nuo 2018 iki 2020 metų.

O kol kas minėta šviesoforo reguliuojama sankryža – nenaudingas ateities projektas.

„Greta jos yra užstatytos ir plečiamos teritorijos, transporto ir pėsčiųjų srautai, viešojo transporto maršrutai, stotelės“, – taip šį sprendimą aiškino V. Pauža.

Jis pasakojo, kad įgyvendinant vakarinio aplinkkelio projektą teko spręsti žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams klausimą.

Kaip ir kitose gatvėse, taip ir gatvėje ties Ukmergės gatve, viena iš problemų buvo suformuoti žemės sklypai, kurie apribojo susisiekimo plėtrą.

Kaip būtų panaudoti didesni žemės plotai V. Pauža nepatikslino, tačiau pažymėjo, kad vertinant transporto ir pėsčiųjų eismo saugumą, kaip vienas iš pagrindinių sprendinių buvo reguliuojama sankryža.

Miglotos permainų galimybės

Savivaldybės atstovas taip pat priminė, kad šiuo metu Ukmergės gatvėje yra šviesoforais reguliuojamos sankryžos ir su kitomis gatvėmis Perkūnkiemio, Bieliūno, Gabijos ir kt.

V. Pauža neatmetė galimybės, kad ateityje, išsisprendus žemės klausimus ir nutiesus Mykolo Lietuvio gatvę, galimas susisiekimo sprendimas kaip ir Ukmergės ir Bieliūno gatvių sankryžoje.

Tai būtų vienos dešiniosios eismo juostos nuvažiavimas ne per šviesoforais reguliuojamą sankryžą su greitėjimo juosta, o transporto srautą bus galima kreipti tiesiai, kitomis eismo juostomis.

Savivaldybės atstovas pažymėjo, kad automatizuotos šviesoforinio reguliavimo ir valdymo sistemos centro specialistai nuotoliniu būdu stebi eismo situaciją minėtoje sankryžoje, o esant poreikiui tikslina reguliavimo programas.

„Eismo valdymo centras informavo, kad eismo srautai pasiskirsto gerai ir spūsčių nuo Vakarinio aplinkkelio atidarymo nebuvo užfiksuota“, – taip šios savaitės rezultatus apibrėžė V. Pauža.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.