Kauno pašonėje kapitaliniam remontui uždarytas viadukas per geležinkelį, o 600 tūkst. eurų vertės darbai truks apie pusmetį.
„Viadukas buvo avarinės būklės: slenkantys šlaitai ir nusidėvėjusios gelžbetonio konstrukcijos kėlė rimtą grėsmę saugumui. Atsiprašome vairuotojų už nepatogumus, tačiau rūpinamės visų kauniečių gyvybėmis“, – pabrėžė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Pasak jo, šįkart susidarė labai neįprasta situacija – savivaldybė pradėjo remontuoti statinį, kuris stovi ne miesto teritorijoje.
Viena kliūtimi bus mažiau
Statybininkai sutvarkys tilto sijas, sutvirtins šlaitus, įrengs naują vandens nutekėjimo sistemą bei naujus laiptus. Rekonstruojant viaduką planuojama sutvarkyti ir praplatinti šalitilčius, įrengiant naujus cinkuotus kelio atitvarus, naują hidroizoliaciją, kelio dangą.
Taip pat ketinama įrengti naują apšvietimo tinklą. Rekonstrukcijos darbus atliks bendrovė „Kauno tiltai“.
„Uždarius viaduką nuo Garliavos atvykstantys automobiliai bus nukreipiami į Aleksotą, Veiverių gatvę. Vairuotojai, važiuojantys nuo miesto pusės ar iš Rokų, galės vykti per Kauno hidroelektrinės tiltą“, – sakė A.Pakalniškis.
Šis tiltas taip pat buvo kapitališkai remontuojamas, tačiau gegužės 2-ąją juo jau bus galima važiuoti. Dauguma kauniečių labai laukė šio momento.
Suremontuos ir tuomet atiduos
Vairuotojai stebėjosi, kodėl viaduko nebuvo galima remontuoti tuo pačiu metu, kai statybininkai statė vos už kelių šimtų metrų esantį tiltą per Jiesią.
Pasak A.Pakalniškio, taip nutiko dėl keisto nesusipratimo. Viadukas pastatytas Kauno rajono teritorijoje, tačiau dar anksčiau buvo įregistruotas kaip miesto nuosavybė. Kauno valdžia nenorėjo finansuoti projekto, kuris vykdomas už miesto ribų.
„Ilgai vyko derybos, kaip savivaldybė galėtų perduoti šį turtą“, – aiškino A.Pakalniškis. Galiausiai sutarta, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija skirs pinigų statiniui atnaujinti, savivaldybė imsis šių darbų, o vėliau perduos viaduką direkcijai.
Vienu metu suremontuoti abiejų statinių nebūtų pavykę ir dėl kitos priežasties. Jau statant tiltą iškilo nenumatytų techninių problemų, todėl ir ruošiantis viaduko remontui projekte teko keisti kai kuriuos techninius sprendinius.
Tiltas kėlė rimtą grėsmę
Kaune pastačius naująjį Panemunės tiltą, prasčiausių sąrašo viršuje atsidūrė būtent 1966 metais statytas tiltas per Jiesios upę Marijampolės plente. Pernai gegužę prasidėjęs jo remontas užbaigtas metų pabaigoje, statinys išbandytas.
Tai padaryta įprastu būdu – penktadienį vidurdienį ant 1,5 mln. eurų kainavusio tilto išsirikiavo 6 sunkvežimiai su kroviniu. Bendras jų svoris – 120 tonų.
Tilto per Jiesią būklė buvo labai prasta ir jį reikėjo būtinai remontuoti. Nors statinys nėra senas, jam smarkiai pakenkė netinkama priežiūra. Per pusšimtį metų tiltas nė karto nebuvo iš pagrindų taisomas.
Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad statinys yra avarinės būklės ir jį būtina rekonstruoti.