Spręs įsisenėjusią spūsčių magistralėje prie Kauno problemą – laukia rimtos permainos

Prasidedant atostogų sezonui vis daugiau lietuvių išsiruošia link pajūrio, tačiau dažnai ši kelionė gali gerokai užtrukti dėl magistraliniame kelyje A1 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) ties Kauno Kleboniškių tiltu ir prekybos centru „Mega“ susidarančių spūsčių.

Po rekonstrukcijos Alfonso Meškinio (Kleboniškio) tiltas kiekviena kryptimis turės po keturias eismo juostas. <br>G. Bitvinsko nuotr.
Po rekonstrukcijos Alfonso Meškinio (Kleboniškio) tiltas kiekviena kryptimis turės po keturias eismo juostas. <br>G. Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 18, 2017, 6:06 PM, atnaujinta May 18, 2017, 6:14 PM

Šią problemą bendromis pajėgomis sprendžia Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) , VĮ „Automagistralė“, Kelių ir transporto tyrimo institutas bei Kauno miesto savivaldybės atstovai.

Kelininkai pažymi, kad spūstys šiame kelio ruože išaugo ne tik dėl išaugusio eismo intensyvumo, bet ir dėl „Mega“ plėtros, taip pat Kauno mieste atliekamų Varnių tilto remonto darbų.

Ant tiltų – 8 eismo juostos

Kaip pažymėjo LAKD vadovas Egidijus Skrodenis magistralinės A1 ruožas Vilnius-Kaunas ir ties laikinąja sostine esantis Islandijos plentas nacionaliniu lygmeniu yra pats svarbiausias kelias.

„Pats didžiausias eismo intensyvumas yra ties Kaunu, nes čia magistralė yra naudojama ir kaip miesto gatvė“, – sakė direkcijos vadovas.

Anot pašnekovo, Kauno mieste vykstant gatvių remontui ir plečiantis aplinkinėms teritorijoms pastaraisiais metais šioje magistralės atkarpoje eismo situacija tapo itin sudėtinga. Nuspręsta kuo greičiau pradėti Islandijos plento rekonstrukciją.

„Buvo daug analizuojama, bet kad ir kaip bežiūrėtume, aiškiai matosi, kad pati silpniausia vieta yra tiltai per Nerį. Žmonės čia įvažiuoja iš aplinkinių teritorijų, nėra lėtėjimo-greitėjimo juostų ir viskas greitai užsikemša“, – aiškino E. Skrodenis.

Dėl šios priežasties pirmajame etape buvo nuspręsta tvarkyti Alfonso Meškinio (Kleboniškio) tiltus ir link jų vedančius užvažiavimus. LAKD planuoja rugpjūčio 1 dieną paskelbti tiltų rekonstrukcijos ir reikiamos infrastruktūros statybos konkursą.

„Pagal dabartinius srautus ir žinant tai, kad tokios investicijos planuojamos daugeliui metų į priekį, nusprendėme, kad viena kryptimi reikia ne mažiau kaip trijų eismo juostų. Taip pat dar vienos lėtėjimo-greitėjimo juostos“, – sakė direkcijos vadovas.

Todėl po rekonstrukcijos A. Meškinio tiltai iš viso turės po keturias eismo juostas kiekviena kryptimi. LAKD vertinimu, naujų tiltų su aštuoniomis eismo juostomis statyba neturėtų kainuoti daugiau kaip 50 mln. eurų.

Taip pat tikimasi, kad pradėjus rekonstrukciją, ją pavyks užbaigti per metus.

„Šiame konkurse vienas iš svarbiausių reikalavimų bus pastatymo greitis. Skirsime ypatingą dėmesį tam, kad žmonės nesikankintų spūstyse ir nekaltintų kelininkų“, – patikino E. Skrodenis.

Statys dvi naujas sankryžas

Baigus tiltų statybą bus imtasi tolimesnės šio ruožo rekonstrukcijos iki Kauno IX forto. Čia problematiškiausia vieta yra prekybos centro „Mega“ sankryža. Buvo svarstoma ją griauti ir statyti naują, tačiau šio plano atsisakyta.

„Nusprendėme, kad racionalesnis variantas būtų dabartinę „Megos“ sankryžą šiek tiek patobulinus palikti, o prie IX forto pastatyti dar vieną“, – kalbėjo E. Skrodenis.

Anot direkcijos vadovo, kol kas nėra nuspręsta, ar tai bus viadukas ar požeminis pravažiavimas.

„Išankstiniu vertinimu, tai turėtų kainuoti vos keletą milijonų eurų, tačiau iš esmės išspręstų šio ruožo problemą“, – komentavo pašnekovas.

Tuomet galiausiai turėtų ateiti eilė ir atkarpai už Kauno IX forto. E. Skrodenis atkreipė dėmesį, kad posūkis į Giraitę eismo saugumo požiūriu yra labai pavojingas, kadangi labai daug eismo dalyvių čia suka į kairę.  

„Čia turėtų atsirasti dar vienas skirtingų lygių apsisukimas tam, kad visi tie, kurie važiuoja į Užliedžius ir Giraitę neapsisukinėtų ant magistralės ir nerizikuotų savo gyvybe. Taip padidėtų kelio pralaidumas ir pagerėtų eismo saugumas“, – apie šį etapą kalbėjo direkcijos vadovas.

Ruošia ir laikinąsias priemones

LAKD šiuo metu atlieka eismo srautų analizę A1 magistraliniame kelyje ties Kauno miestu ir nuspręsti, kokiomis priemonėmis būtų galima užtikrinti, kad šiuo ruožu pravažiuotų kuo daugiau automobilių.

E. Skrodenis sakė, kad šiuo metu naudojamos visos šalia esančios kameros, o į orą keliami dronai tam, kad būtų kuo tiksliau suskaičiuoti transporto srautai.

Tačiau tyrimas užtruks mažiausiai savaitę ir tik tada bus galima įvertinti, kokios priemonės padėtų sumažinti spūstis dar prieš imantis rekonstrukcijos.

Šiuo metu taip pat vyksta žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros. Greta kitų darbų, papildomo žemės ploto reikės naujos sankryžos prie prekybos centro įrengimui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.