Vilniuje pristatytos pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės

Nuo pirmadienio Vilniuje pradeda veikti naujovė - užsienyje populiarios „Park & Ride“ („Statyk ir važiuok“ )aikštelės, kurios neatsiejamos nuo modernaus miesto veido. 

Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> Vilniaus m. sav. schema
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> Vilniaus m. sav. schema
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> Vilniaus m. sav. schema
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> Vilniaus m. sav. schema
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Palikę automobilį aikštelėje už 2 eurus vairuotojai gaus bilietą, kuriuo per dieną bus galima važiuoti viešuoju transportu neribotą kiekį kartų.<br> S.Žiūros nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Jul 31, 2017, 5:13 PM, atnaujinta Jul 31, 2017, 5:20 PM

Pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose atidaromos kombinuotos kelionių jungties aikštelės, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir kelionę tęsti viešuoju transportu. 

Šiomis aikštelėmis galės naudotis bet kuris vairuotojas, gyvenantis Vilniuje ar atvykęs į Vilnių ir keliaujantis į miesto centrinę dalį.

Pirmasis paslaugą praktiškai išbandė Vilniaus meras Remigijus Šimašius. 

„Vilniaus yra vienintelis iš didžiųjų Lietuvos miestų, kuriame gyventojų kasmet vis daugėja, ir savaime aišku, jog didėjantis gyventojų skaičius kelia didelių iššūkių sostinės susisiekimo sistemai. 

Todėl pradedame formuoti Vakaruose paplitusios „Statyk ir važiuok“ sistemos aikšteles, kuriose toliau nuo centro gyvenantys vilniečiai galėtų saugiai palikti savo transporto priemones ir kelionę tęsti viešuoju transportu. 

Taip tikimės sumažinti užterštumą miesto centre, stovėjimo vietų apkrovimą, o ir vairuotojai sutaupys pinigų, nes nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre“, – sakė meras.

Pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės Vilniuje įrengtos pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose: Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V. Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis“).

Iki centro ir atgal – už 2 eurus

Kaip pasakojo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas Vaidotas Meškauskas, vykdantis direktoriaus funkcijas, pirmųjų aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai, o įvertinus daugybę veiksnių. Be to, šios sistemos privalumus bus galima pamatyti jau po pirmojo mėnesio.

„Statyk ir važiuok“ projekto aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai – netoli aikštelių yra viešojo transporto stotelės, kuriose viešasis transportas piko metu važiuoja dažnai, kas kelias minutes, ir jis važiuoja centro kryptimi. 

Aikštelės įrengtos greta greitųjų autobusų maršrutų tinklo, kuriame numatyta A juostų plėtra. Todėl galima tikėtis greitų kelionių viešuoju transportu, nors jau ir dabar tam tikrose atkarpose viešasis transportas pirmauja prieš asmeninius automobilius“, – teigia V. Meškauskas.

Anot SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovo, tikimasi, kad šių aikštelių patogumas ir patrauklumas paskatins vairuotojus pakeisti savo įpročius – į miesto centrinę dalį nevažiuoti asmeniniu automobiliu, taip mažinant užterštumą, stovėjimo vietų apkrovimą.

Taip pat teigiama, jog vairuotojai sutaupytų visai nemažą sumą pinigų, kadangi nebereikėtų mokėti automobilių stovėjimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis saugiai paliktas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje. 

Tuo tarpu keliauti viešuoju transportu tikrai bus greičiau nei asmeniniu automobiliu, ir visa tai – su vos 2 eurus kainuojančiu bilietu, kuris suteikia teisę neribotą kiekį kartų važiuoti Vilniaus viešuoju transportu iki tos pačios dienos pabaigos.

Tikisi sutaupyti

Pagal įmonės specialistų atliktus skaičiavimus vairuotojas, kuris šiuo metu stato savo automobilį centrinėje miesto dalyje, kas mėnesį sutaupytų beveik 30 eurų. 

Automobilio stovėjimo vietinės rinkliavos zonoje kaina apskaičiuota įvertinus, kiek automobilių statoma geltonojoje ir žaliojoje rinkliavų zonoje, kai vienas automobilis stovi 7 val. ir daugiau, o už stovėjimą sumokėta mėnesio rinkliava.

Vilnius nuosekliai investuoja ir į visos transporto infrastruktūros gerinimą: formuojami nauji pėsčiųjų bei dviračių takai, nuolat tikrinama, kaip veikia viešajam transportui skirtų eismo juostų sistema, planuojama jų plėtra. 

Viešojo transporto parką papildys šimtai naujų transporto priemonių, kuriomis greitai ir patogiai pavyks pasiekti darbą, mokslo ar kitas įstaigas, įsikūrusias sostinės centre. Visa tai daroma skatinant vilniečius ir miesto svečius savo kelionėms dažniau rinktis alternatyvias susisiekimo priemones, kurios – ne tik pigesnės, bet ir sveikesnės. 

„Statyk ir važiuok“ aikštelės – dar viena puiki paskata darnesniam judumui užtikrinti“, – viliasi SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovas V. Meškauskas. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.