Vairuotojams teikia naujovę: bausmę būtų galima pasirinkti

Susisiekimo ministerija parengė ir teikia Vyriausybei teisės aktų pataisas, kuriomis Lietuvoje siūloma įteisinti antialkoholinius variklio užraktus (AVU). 

Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>D.Umbraso nuotr.
Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>D.Umbraso nuotr.
Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Neblaiviems vairuotojams siūlo galimybę rinktis bausmę.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Mar 20, 2018, 10:28 AM, atnaujinta Mar 20, 2018, 10:39 AM

Pagrindinė šių elektroninių prietaisų funkcija – neleisti užvesti transporto priemonės variklio, jei vairuotojas sėda prie vairo neblaivus.

„Nors Lietuvoje antialkoholinių variklio užraktų naudojimas nėra privalomas, kai kurie vežėjai savo iniciatyva juos diegia didesnės rizikos transporte – maršrutiniuose autobusuose ir vilkikuose. 

Rengdamiesi įteisinti šiuos prietaisus Lietuvoje, rėmėmės sėkminga Skandinavijos, Nyderlandų, Belgijos ir kitų vakarų Europos šalių patirtimi. Nauja tvarka siekiame, kad variklio užraktai padėtų keisti vairuotojų įpročius – jie pasimokytų iš savo klaidų ir daugiau nebesėstų už vairo būdami neblaivūs“, – teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Numatoma, kad teisėsaugos institucijos galės spręsti, kurią iš dviejų administracinio poveikio priemonių skirti asmeniui, kuris vairavo transporto priemonę neblaivus. 

Galės rinktis baudą

Pats pažeidėjas taip pat turės teisę pasirinkti, ar sumoka skirtą baudą su teisės vairuoti atėmimu ilgesniam laikotarpiui, ar netenka teisės vairuoti trumpesniam laikui, bet su sąlyga, kad atgavęs vairuotojo pažymėjimą tam tikrą laiką negalės vairuoti automobilio be jame įrengto AVU. Šiuo metu galiojančiose teisės aktuose ši alternatyva nenumatyta.

Vairuotojui, kuris pasirinks vairuoti automobilį su privalomai įrengtu AVU, pagal naują tvarką bus privaloma įgyti vairuotojo pažymėjimą su apribojimo kodu 69. Šis  žymuo reikštų, kad prasižengęs vairuotojas galės vairuoti tik transporto priemones su jose įmontuotais AVU.

Pažeidus šį „bandomąjį laikotarpį" ir sėdus vairuoti automobilį be alkobloko vairuotojas būtų baudžiamas lyg be teisės vairuoti.

Rizikuotų teises prarasti ilgam

Kaip jau rašė Lrytas.lt, šiuo metu už lengvą (nuo 0,4 iki 1,5 promilės) girtumą numatyta bauda nuo 300 iki 450 eurų ir privalomas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo vienerių iki pusantrų metų. 

Šią sankciją ministerija siūlo papildyti alternatyva, pagal kurią už tokį patį pažeidimą teisė vairuoti būtų atimama trumpesniam laikotarpiui – nuo šešių mėnesių ir vienerių metų. 

Tačiau teises atgavęs asmuo vėliau turėtų dar nuo metų iki pusantrų vairuoti tik tas transporto priemones, kuriose įrengti antialkoholiniai užraktai. 

„Asmeniui bus skiriama 300–450 eurų bauda su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo šešių mėnesių iki vienerių metų, kuriam pasibaigus bus taikomas draudimas vairuoti transporto priemones, kuriose neįrengti antialkoholiniai variklio užraktai, nuo vienerių metų iki vienerių metų ir šešių mėnesių“, – siūlomus pakeitimus lrytas.lt aiškino susisiekimo ministerijos saugaus eismo skyriaus patarėjas Gintaras Aliksandravičius. 

Jis pridūrė, kad asmenims, kurie nesilaikytų reikalavimo vairuoti tik automobilius, kuriuose yra specialūs užraktai, bus taikoma tokia pati atsakomybė, kaip ir už vairavimą, kai ši teisė buvo atimta. Tai reikštų dar vieną baudą, siekiančią 450 iki 700 eurų.

Plačiau apie siūlomą naujovę skaitykite čia.

Kaip veikia alkoblokas

Antialkoholinio variklio užrakto, kitaip dar vadinamo automobilio užvedimą blokuojančiu alkotesteriu, veikimas pagrįstas paprastu principu. Įsėdęs į automobilį vairuotojas į jį papučia, įranga fiksuoja, kad asmuo blaivus, ir tada automobilio variklis užvedamas įprastu būdu. 

Jei vairuotojas bus apsvaigęs nuo alkoholio, automobiliu jis iš vietos nepajudės. Užvedęs variklį vairuotojas dar privalės pūsti į alkoholio matuoklį nustatytais laiko intervalais.

Saugaus eismo ekspertai teigia, kad šių užraktų naudojimas už vairavimą neblaiviems nubaustų vairuotojų tikimybę prasižengti pakartotinai sumažina nuo 40 iki 95 proc.

Susisiekimo ministerija, brandindama idėją mūsų šalyje įteisinti AVU sistemą, yra atkreipusi krovinių ir keleivių, ypač vaikų, vežėjų dėmesį pasirūpinti prevencinėmis eismo saugumo priemonėmis ir savanoriškai diegti antialkoholinius variklių užraktus didesnės rizikos transporto priemonėse. 2016 m. pirmieji AVU buvo įrengti dešimtyje Zarasų rajono savivaldybės mokyklinių autobusų. 

Vyriausybei pritarus šioms Susisiekimo ministerijos parengtoms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms, jos dar bus teikiamos svarstyti Seimui. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.