Kaunas sprendžia viešojo transporto problemas – prašo ir gyventojų pagalbos

Nors viešasis transportas yra viena iš priemonių mažinančių srauto intensyvumą mieste, tačiau tai taip pat vienas iš oro taršos šaltinių. 

 Kauno miesto savivaldybė yra paskelbusi du konkursus naujų sistemų kūrimui.<br> G. Bitvinsko nuotr.
 Kauno miesto savivaldybė yra paskelbusi du konkursus naujų sistemų kūrimui.<br> G. Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 15, 2018, 3:44 PM, atnaujinta Jun 15, 2018, 3:44 PM

Siekiant mažinti oro taršą kietosiomis dalelėmis, azoto oksidais, užtikrinti miestiečiams  kokybiškesnes viešojo transporto paslaugas ir  mažinant įvairių kraujotakos sistemos ir vėžio ligų riziką, Kauno miestas ieško inovatyvių sprendimų.

Kurs naują sistemą

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kviečia verslą, mokslą, technologijų kūrėjus iš Lietuvos ir užsienio pasiūlyti inovatyvius sprendimus Kauno miesto savivaldybei.

Ji šiuo metu yra paskelbusi du ikiprekybinius pirkimus.

„Ikiprekybiniai pirkimai leidžia viešajam sektoriui įsigyti inovatyvių produktų, kurių nėra rinkoje. 

Tokie sprendimai atneša naudą miestui ir gyventojams, nes kuriami pagal specialius poreikius, pasitelkus aukšto lygio specialistus, mokslininkus, verslininkus“, – sako MITA direktorius Kęstutis Šetkus.

Kauno miesto savivaldybė siekia sukurti iš esmės naują intelektinę transporto valdymo sistemą miesto autobusams, kuri būtų valdoma debesų kompiuterijos pagrindu. 

Ši sistema būtų skirta autobusams, talpinantiems ne daugiau kaip 22 keleivius.

Ji leistų autobusų su įkraunama hibridine pavara (PHEV) galios mechanizmą valdyti debesų sistemos pagrindu.

Bus varomi elektra

Tikimasi sukurti inovatyvų išmanųjį galios valdymo mechanizmą, kuris padidins transporto priemonių funkcionalumą. 

Toks autobusas labiausiai apgyvendintose maršruto dalyse vienu įkrovimu vien elektriniu režimu galės nuvažiuoti 30 kilometrų. 

Siekiama sumažinti viešojo transporto sukeliamą oro taršą ir triukšmo lygį tose miesto dalyse, kur užterštumo ir triukšmo poveikis yra didžiausias. 

Transporto priemonės tarša bus valdoma intelektinės valdymo sistemos ir nepriklausys nuo vairuotojo vairavimo stiliaus. Tai leis sumažinti iškastinio kurio sunaudojimą viešajame transporte.

Įranga jau paseno

Kitas Kauno miesto savivaldybės sumanymas – sukurti ir įdiegti miesto stebėjimo sistemą, kuri apims transporto srautų judėjimo ir funkcinius parametrus. 

Manoma, kad šiuo metu esami eismo intensyvumo matuokliai Kauno mieste nesudaro vieningos sistemos ir neužtikrina nuolatinio duomenų rinkimo. 

Taip pat vertinama, kad dabartinė technologija nėra pritaikyta miesto transporto srautų stebėjimui ir gali būti naudojami tik kaip sudėtinė kuriamos sistemos dalis.

Planuojama, kad įdiegta nauja įranga leis objektyviais rodikliais vertinti susisiekimo sistemos funkcionavimą realiu laiku, optimizuoti eismo valdymą, geriau organizuoti gatvių priežiūros darbus, sistemingai planuoti infrastruktūros remonto ir plėtros darbus. 

Taip būtų sudaryta galimybė  realiu laiku informuoti eismo dalyvius apie eismo situaciją. Tam būtų naudojamos švieslentės, išmaniosios technologijos ir pan.

Abiem šiems konkursams dokumentai teikiami Kauno miesto savivaldybės administracijai el. paštu ikiprekybiniai@kaunas.lt  iki 2018 metų liepos 4 dienos 10 val. 

Konkurso sąlygos skelbiamos kaunas.lt ir mita.lrv.lt svetainėse.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.