Sužlugdytų ralio varžybų organizatorius savo kaltės neįžvelgia

Penktadienis turėjo tapti didžiule švente automobilių sporto gerbėjams Lietuvoje – po ilgo laukimo į mūsų šalį atvyko pasaulinio garso lenktynininkai ir pirmą kartą buvo surengtos Pasaulio ralio čempionato (WRC) varžybos.

Abu Lietuvoje atrinkti greičio ruožai turėjo būti važiuojami po du kartus, bet nepaisant puikaus oro, jie jau po pirmųjų automobilių tapo sunkiai išvažiuojami.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Abu Lietuvoje atrinkti greičio ruožai turėjo būti važiuojami po du kartus, bet nepaisant puikaus oro, jie jau po pirmųjų automobilių tapo sunkiai išvažiuojami.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 28, 2014, 12:02 AM, atnaujinta Feb 12, 2018, 10:32 AM

Tačiau po dviejų pirmųjų greičio ruožų susirinkusiesiems teko nusivilti – likę du greičio ruožai Lietuvoje buvo atšaukti ir sportininkai išvyko į Lenkiją.

Čempionato organizatoriai priežasčių nevyniojo į vatą. Oficialioje WRC svetainėje jie įvardijo dvi priežastis, kodėl 7 ir 8 greičio ruožai buvo atšaukti: „buvo daug žiūrovų, stovinčių nesaugiose vietose ir trasų paviršius buvo baisiai suniokotas“.

Tačiau lietuviškosios septintojo WRC etapo dalies organizatorius Algis Poteliūnas neatsiprašė nei sportininkų, nei žiūrovų.

Vietoje to, Lietuvoje vykusios varžybų dalies organizatoriai išplatino save teisinantį interviu.

- Visiems labiausiai rūpi, kodėl buvo atšaukti du pakartotiniai greičio ruožai?

- Teko atšaukti pakartotinį važiavimą Margionių ir Kapčiamiesčio greičio ruožais. Pagrindinė to priežastis – po pirmojo etapo sugadinta kelio danga.

Pravažiavus abu greičio ruožus Lietuvoje, kelyje atsirado didžiulės provėžos, kurias bandydami įveikti lenktynininkai būtų stipriai rizikavę savo technika. Kelio danga tapo minkšta dėl prieš tai regione iškrituosio didelio kritulių kiekio.

Dar prieš prasidedant raliui, dėl šių priežasčių teko dvigubai sutrumpinti Kapčiamiesčio greičio ruožą.

- Ar buvo galima numatyti tokias problemas?

- Su oro sąlygomis susijusių problemų neįmanoma suvaldyti. Galima sakyti, kad organizuodami šį etapą turėjome mažai patirties, tačiau ir daugybę WRC etapų organizavusioje Argentinoje yra buvę atvejų, kai buvo atšauktas visas etapas, ne tik atskiri greičio ruožai.

2009 metais Lenkijoje taip pat buvo atšauktas ne vienas greičio ruožas. Mes nesame išskirtinis atvejis.

Svarbiausia - išmokti šią pamoką ir panaudoti ją ateityje. Mano žiniomis, greičio ruožų neįveikė vos trys lenktynininkai, tačiau tai lėmė ne kelio danga, o automobilių gedimai.

- Kaip manote, kokia bus Pasaulio ralio čempionato ateitis Lietuvoje?

- Nereikia galvoti, jog Lietuvoje daugiau nebebus WRC etapų. Sprendimą apie ralio organizavimą priima FIA, iš kurios negavome jokių nusiskundimų. Kaip jau minėjau, ilgametėje ralio istorijoje pasitaiko visokių situacijų, nereikia daryti skubotų išvadų. Mūsų trasos – unikalios, todėl manau, jog jose dar ne kartą išvysime garsiausius lenktynininkus.

- Kokios Jūsų nuotaikos po šios sudėtingos dienos Lietuvoje?

- Lietuvoje Pasaulio ralio čempionato etapas įvyko. Žiūrovai vis tik galėjo išvysti geriausius lenktynininkus, apsilankyti serviso zonoje, pamatyti įspūdingą techniką.

Reikia neužmiršti, jog būna nutikimų, kai įveikus pirmus kilometrus įvyksta avarija ir renginio nebegalima tęsti toliau. Mūsų atveju lenktynininkai sėkmingai įveikė du greičio ruožus, todėl pasikartosiu, jog Pasaulio ralio čempionato etapas Lietuvoje įvyko ir jį galima laikyti sėkmingu.“

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.