Tuomet nuo Lietuvos pasienio iki Varšuvos kelias sutrumpės pusvalandžiu, nes nebereikės važiuoti nei per Suvalkus, nei per Augustavą – šių miestų leis išvengti aplinkkeliai.
Dirba dieną - naktį
Augustavo apvažiavimas bus baigtas šį mėnesį. Lietuvos kelininkai sako, kad nors magistralė „Via Baltica“ yra pripažinta valstybinės svarbos objektu, o atkarpa apie Marijampole yra labai avaringa, projektas įstrigo – žmonės nenori atiduoti žemių, be to, nėra aišku, ar bus pinigų magistralei iki pat sienos su Lenkija sutvarkyti.
Tuo tarpu Lenkijoje „Via Balticos“ rekonstrukcijai net išleistas specialus įstatymas.
Lenkijos kelininkai skuba padaryti paskutiniuosius darbus, kad Augustavo aplinkkelis, kaip ir suplanuota, būtų atidarytas mėnesio pabaigoje. Kai kuriose atkarpose darbas verda ištisą parą, be perstojo.
Bylinėjasi vėliau
„Pas mus yra išleistas specialusis infrastruktūros įstatymas. Jo principas toks: jei vyriausybė nutaria, kad tai yra valstybei svarbus objektas ir gaunamas leidimas statybai, automatiškai privačios žemės aplink tą objektą paimamos valstybei.
Vaivadijose tos žemės įvertinamos, kelininkai išmoka žmonėms pinigus, bet darbai jau vykdomi. O žmonės su valstybe, jei yra nepatenkinti, gali bylinėtis jau statybų eigoje, darbai nenutrūksta nė minutei“, - aiškino Lenkijos kelių direkcijos Balstogės skyriaus vadovas Jeržis Doroškevičius.
Plačiau apie tai, kaip Lenkijoje vyksta „Via Baltica“ statybos ir kodėl jos stringa Lietuvoje žiūrėkite vaizdo siužete.