Išdraskytų senovinių automobilių savininkas sulaukė paaiškinimo

Lietuvoje gyvenantis britas negalėjo patikėti savo akimis, kai metų pradžioje, vasario 17 dieną, pamatė, kad jo garažo durys išlaužtos, o vagys išplėšė du retus senovinius automobilius.

"Facel Vega" detalės buvo surastos ir grąžintos savininkui.<br>Vilniaus VPK nuotr.
"Facel Vega" detalės buvo surastos ir grąžintos savininkui.<br>Vilniaus VPK nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 6, 2014, 12:11 PM, atnaujinta Jan 22, 2018, 4:14 AM

Nuo retų ir restauruojamų automobilių „Facel Vega HK500“ (pagamintas 1959 m.) ir „Facel Vega II“ (pagamintas 1962 m.) buvo pavogtos įvairios dalys. Į policiją kreipęsis Didžiosios Britanijos pilietis padarytą nuostolį įvertino daugiau nei 40 tūkst. litų.

Pareigūnams pavyko pavogtas detales surasti.

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Nusikaltimų tyrimo valdybos Nusikaltimų nuosavybei tyrimo skyriaus pareigūnai lapkritį baigė ikiteisminį tyrimą dėl didelės vertės turto ir turto turinčio istorinę reikšmę vagystės bei perdavė Vilniaus apylinkės prokuratūrai.

Detales grąžino

Įtarimai dėl šio nusikaltimo pareikšti vilniečiui ir dviem kauniečiams.

Nusikaltimų nuosavybei tyrimo skyriuje iš karto po brito pranešimo buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl didelės vertės svetimo turto vagystės.

Jau po kelių dienų intensyvaus darbo pareigūnai nustatė ir Kaune sulaikė ankščiau 5 kartus teistą įtariamąjį A. Ž. Ž. (gimusį 1972 m.). Pas jį per kratas pareigūnai surado ir paėmė dalį iš garažo pagrobto turto.

Kovo pradžioje pareigūnai sulaikė ir jo bendrininką 7 kartus teistą vilnietį P. P. (gimusį 1973 m.). Abiem įtariamiesiems nuo sulaikymo dienos iki šiol taikoma griežčiausia kardomoji priemonė – suėmimas.

Didžiąją dalį pagrobtų autodalių įtariamieji jau buvo išpardavę, bet tyrimo metu jų pirkėjai buvo nustatyti ir automobilių „Facel Vega“ dalys grąžintos teisėtam savininkui. Dalis pagrobto turto savininkui buvo grąžinta ir anonimiškai, po to, kai autodetalių pirkėjai sužinojo apie jų kilmę.

Norėjo parduoti ir automobilius

Be to, Nusikaltimų nuosavybei tyrimo skyriaus tyrėjai šioje byloje pareiškė įtarimus ir A. Ž. Ž. sutuoktinei L. Ž. (gimusiai 1989 m.).

Nustatyta, kad sutuoktinė suklastojo automobilių „Facel Vega HK500“ ir „Facel Vega II“ pirkimo pardavimo sutartis, kuriose įrašė kaip pardavėją ir automobilių savininką A. Ž. Ž. Įtariamieji automobilių nespėjo parduoti, nors jau buvo surastas ir pirkėjas, davęs užstatą.

Tyrimo metu įtariamieji nesutiko su automobilių ir jų dalių savininko nurodyta verte, todėl pareigūnų prašymu Lietuvos istorinių transporto priemonių išsaugojimo asociacija „Retromobile“ atliko ekspertizę – buvo nustatyta ne tik rastų ir pateiktų detalių bei automobilių vertė, bet ir tai, kad abu automobiliai turi istorinę vertę.

Brangiausiai įvertintos detalės: 4 ratlankiai su domkratu (16 560 Lt), centrinis prietaisų skydas ir radiatoriaus groteles (po 6900 Lt), centrinis valdymo pultas (3450 Lt), vairo komplektas (2587 Lt) ir kitos.

Tyrimo metu buvo nustatyta ir šių retų automobilių realios vertės – 207 tūkst. Lt ir 172,5 tūkst. Lt. Įtariamiesiems teks atlyginti ir šios ekspertizės išlaidas.

Lietuvos Respublikos baudžiamasis kodeksas už didelės vertė svetimo turto vagystę numato laisvės atėmimo bausmę iki aštuonerių metų.

Prestižiniai automobiliai

Apvogti automobiliai priskiriami vertingiems kolekciniams egzemplioriams. Šių mašinų buvo pagaminta gana nedaug, jos yra retos.

Kaip jau rašė lrytas.lt, prancūzų kompanija „Facel“ tuo metu prestižiniais laikytus automobilius gamino gerą dešimtmetį – nuo 1954 m. iki 1964 m. Pirmasis kompanijos automobilis „Vega“ 1954 m. buvo pristatytas Paryžiaus autosalone.

Vėliau (1958 m.) buvo išleistas patobulintas modelis „Facel Vega HK500“, o dar vėliau (1962 m.) rinkoje pasirodė ir „Facel Vega II“. Būtent šių modelių automobilius britas ir laikė garaže Vilniuje.

Automobiliams bendrovė naudojo amerikietiškas detales, nes buvo manoma, kad šie mechaniniai mazgai yra patikimiausi.

Smūgį bendrovės egzistavimui sudavė du modeliai - „Excellence“ (1958 m.-1963 m. pagaminti vos 152 egzemplioriai) ir ypač „Facellia“. Pastarasis buvo aprūpintas tokiu prastu varikliu, kad vartotojai juo pradėdavo skųstis, vos tik automobilis išvažiuodavo pro gamyklos vartus.

Nors vėliau išleistas modelis „Facel III“ jau buvo aprūpintas žymiai patikimesniu „Volvo“ varikliu, bendrovė taip ir neatsigavo. Dešimtmetį nedideliais kiekiais automobilius gaminusi kompanija galiausiai neatlaikė kitų gamintojų konkurencijos ir buvo priversta užsidaryti. Tačiau automobiliai liko ir iki šiol yra vertinami kolekcininkų.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.