„Toyota“ ralio bolidas – geniali techninė apgavystė

Lenktynininkas Dainius Matijošaitis atsisveikino su viena iš mėgstamiausių savo mašinų. Nors „Toyota“ oficialios komandos WRC ralyje neturi daugiau nei 15 metų, Japonijos gamintojas iki šiol siejamas su šiuo sportu. Lengvi, greiti ir įdomiai sukomplektuoti automobiliai kelis dešimtmečius džiugino ralio aistruolius.

Prienuose sukonstruota „Toyota Celica GT-Four WRC“ kopija iškeliavo į Vokietiją.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Prienuose sukonstruota „Toyota Celica GT-Four WRC“ kopija iškeliavo į Vokietiją.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 18, 2014, 2:42 PM, atnaujinta Jan 18, 2018, 9:36 PM

„Dar būdamas vaikas ėjau iš proto dėl tuomet „Castrol“ ir „Marlboro“ reklamomis pažymėtų lenktyninių „Toytota“ ant kramtomos gumos „Turbo“ lipdukų. 4 ratais varoma, 250AG variklis – 1994 m. tai buvo labai įspūdingi skaičiai. O apie tai, kad vieną dieną tokį automobilį vairuosiu pats, nė svajoti negalėjau“, - tikina lenktynininkas D. Matijošaitis.

Su ilgus metus ralyje nepakeičiama „Toyota Celica GT-Four WRC“ sportininkas atsisveikino šią savaitę. Automobilis iškeliavo iš Lietuvos į Vokietiją, Dainiaus žodžiais, pas tokį pat pamišėlį kaip ir jis.

Pasaulio ralio čempionato sukčiai

Raliui skirtą modelį lenktynininkui Prienuose esančių bičiulio Romo Tamulevičiaus DCW dirbtuvių meistrai atkūrė tobulai atkartodami 1994-1995 m. Pasaulio ralio čempionate dalyvavusius automobilius.

„Su analogiškais automobiliais savu laiku labai rimti dėdės laimėjo ne vieną taurę, tačiau 1995 m. metais „Toyota“ buvo pričiupta už technines gudrybes, grubiai pažeidžiančias techninius ralio reikalavimus. Tai iki šiol vadinama viena genialiausių techninių apgavysčių autosporto istorijoje. Ir vadinama pelnytai, nes žmones, kurie sukūrė šias inžinerines apgaules, galiu drąsiai vadinti mechanikos maestro.

Po šio įvykio WRC rezultatas „Toyota“ komandai buvo anuliuotas ir gamintojas keletui metų visiškai pasitraukė iš Pasaulio ralio čempionato, - legenda tapusią istoriją prisiminė D. Matijošaitis. - Tad nenuostabu, kad aš tiesiog degiau išbandyti juodąjį ralio pasaulio žirgą. Nesu geras berniukas, ramiai sėdintis vietoje. Be to, manau, kad tai nebuvo unikalus noras - šis modelis iki šiol tarp ralio fanų vadinamas labiausiai mylima „Toyota“.

Susidomėjo senesniais automobiliais

Prieš keletą metų, įsigijus šį automobilį Dainius gimė noras kaupti panašių ralio automobilių kolekciją ir prie „Celica“ prijungti „Subaru Impreza“, „Lancia Delta Integrale“ ir kitas legendas.

Tačiau lenktynininko simpatijos pradėjo linkti į daug senesnius automobilius, tad ir „Celica“ pradėjo nepritapti kolekcijoje.

„Šiaip ar taip, ši mašina buvo viena mano didžiųjų meilių, todėl priėmęs sprendimą jos atsisakyti, ilgai ieškojau patikimo ir rūpestingo šeimininko“, - tikina jis.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.