Europietiški padangų žymėjimai – svarbu ar apgaulinga?

Rudens orams vėstant vairuotojams vis dažniau tenka prisiminti savo automobilių padangas. Artėja laikas kuomet visi privalėsime vasarines padangas pakeisti į žiemines – pagal KET tai privalu padaryti iki lapkričio 10 dienos.

R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
R.Lipeikio teigimu, ES ženklinimas neatskleidžia tikrųjų padangos savybių žiemą.<br>A.Brazaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

lrytas.lt

Oct 9, 2015, 1:36 PM, atnaujinta Oct 11, 2017, 3:09 AM

Tuo tarpu padangų prekybos ekspertai pataria žiemines padangas keisti vidutinei paros temperatūrai pasiekus 7 laipsnius, nes esant tokiai temperatūrai saugumo atžvilgiu pranašesnėmis tampa žieminės padangos.

Žymėjimo bandymų sąlygos neprimena lietuviškos žiemos

25 metus veikiančios padangų prekybos įmonės „Egzotika“ vadovas, ralio meistras Rokas Lipeikis pastebėjo, kad pastaruoju metu vairuotojai itin daug dėmesio skiria Europos Sąjungos standartizuotoms padangų ženklinimo etiketėms ir testų rezultatams.

Specialisto manymu, tam yra skiriama gerokai per daug reikšmės.

„Jei kažkurio gamintojo produktai turi gerą raidę EU ženklinimo etiketėje ar gerai pasirodė teste pietų Europoje, tai tų gamintojų atstovai sukuria tuo paremtą reklaminę kampaniją, kuria klaidina vartotojus ir kelia didelę grėsmę eismo saugumui.

Pasiimti vieną parametrą ir pvz. teigti, kad A stabdymo klasės ant šlapios dangos padanga, testuota mūsų žiemai net nebūdingoje +10 – + 20 laipsnių temperatūroje, yra geriausias pasirinkimas mūsų klimato sąlygomis, tai tokia pat nesąmonė kaip teigti, kad pirmos kartos „Golfa“ yra žymiai geresnis automobilis už naujausią „Audi A6“, nes yra lengvas, neturi jokių sudėtingų ir sunkių šiuolaikinių komforto ir saugumo priemonių.

Esmė yra ne, kad jis lengvas, o kad dvigubai greičiau sustoja tam tikromis sąlygomis, pavyzdžiui ant šlapio žvyro, bet tai visiškai nereiškia kad ant sauso asfalto nesustos dvigubai toliau, o ant ledo iš viso bus nevaldomas.“ – teigė Rokas Lipeikis.

Pasak jo, šis ženklinimas yra netinkamas žieminių padangų žymėjimui, nes neįvertina net esminių žiemos savybių – stabdymo ant ledo ir sniego. Pirkdami „etiketę“ vairuotojai dažniausiai nusivils tokių padangų važiavimu pačiomis sudėtingiausiomis žiemos sąlygomis. Ir jeigu jau lyginama pagal ES ženklinimą, tai derėtų tarpusavyje lyginti bent jau to paties gumos mišinio padangas, nes rezultatai skiriasi ženkliai (pvz.: lyginant kieto ir minkšto mišinio padangas).

Nepasitiki ir gamintojai

R.Lipeikis atkreipė dėmesį, kad apie painiavą, kurią renkantis žiemines padangas kelia ES ženklinimas, perspėjama ir oficialiame Suomijos padangų gamintojos „Nokian Tyres“ internetiniam puslapyje. Kompanijos specialistai akcentuoja, kad dabar padangų etiketės tam visiškai nepritaikytos, nes oficialūs bandymai tiesiog neatliekami tikromis žiemiškomis sąlygomis, kuriose Centrinės Europos šalių rinkoms skirtos kieto gumos mišinio padangos būtų pasiųstos į nokautą.

„Padangų etiketė renkantis žiemines padangas neturėtų būti vienintelis pasirinkimo kriterijus: turėtumėte pastudijuoti nepriklausomą padangų lyginimo testą ar pasikonsultuoti su pardavimo ekspertu.

Nedygliuotos žieminės padangos Šiaurės šalims yra pagamintos orientuojantis į čia dominuojančias sąlygas, kai dažnai būna labai slidu, yra ledo, sniego. Nedygliuotos padangos, skirtos Centrinės Europos šalims, sukurtos greitam važiavimui ant asfalto, todėl labai nukenčia sukibimas ant ledo ir sniego“, – rašoma nokiantyres.com.

Kompanijos ekspertai į klausimą „Ar derėtų rinktis žiemines padangas atsižvelgdamas tik į sukibimą su šlapiu paviršiumi?“, atsako pakankamai kategoriškai:

„Ne. Sukibimas su šlapiu paviršiumi yra nevienintelis svarbiausias saugumo aspektas, ypač Šiaurės žieminių padangų atveju. Žieminės padangos, pasižyminčios geru sukibimu su šlapiu paviršiumi, turi prastą sukibimą su ledu ir yra labiau pritaikytos centrinės Europos šalių švelnių žiemų sąlygoms.

Padangų etiketė neatskleidžia visos informacijos apie žiemines padangas, t. y. kokioms žiemos sąlygoms jos tinkamos, o įsigyti tinkamas padangas tinkamoms sąlygoms yra esminis dalykas saugumui“, – pabrėžia Suomijos padangų gamintojai.

Pristatė naujienas

Šiam sezonui „Egzotika prekybai salonuose ir internetu pasiruošė apie 350 tūkst. padangų.

„Šiam žiemos sezonui „Egzotikos“ prekybos centruose vairuotojai ras daugiau nei 40 naujausių padangų modelių. Turint galvoje, kad ir lig šiol populiariausių išmatavimų padangas buvo galima rinktis iš daugiau nei 300 skirtingų modelių, galima drąsiai teigti, kad esame pasiūlos lyderiai.

Savo parduotuvėse siūlome, mūsų manymu, geriausią kainos ir kokybės santykį turinčius produktus, nes pirkdami didelius kiekius, gauname didžiausias nuolaidas „, – sakė R.Lipeikis.

Jo teigimu, kai kurių palyginamųjų testų rezultatai liudija, kad sukibimo važiuojant skirtingomis slidžiomis dangomis skirtumai tarp žinomų gamintojų padangų ir kukliau pozicionuojamų prekinių ženklų produktų, pastebimai mažėja. Antai „Kenda Icetec“ minkšto gumos mišinio padangos skandinaviškuose „Nordic“ tipo padangų palyginamuosiuose testuose sugebėjo aplenkti netgi kai kuriuos „premium“ modelius.

Dėl puikių „darbinių“ savybių ledo ir sniego trasose jas naudoja dauguma lenktynininkų varžybose žiemos metu. Neatsitiktinai sparčiai didėja „Kenda“ pardavimai.

Tarp keturių dešimčių naujienų „Egzotikos“ padangų prekybos centruose tradiciškai svarbią vietą užims „Roadstone“ ekspozicija.

„Gamykla, iš kurios vežame „Roadstone“ padangas, yra visiškai automatizuota ir neabejotinai pati moderniausia tokio profilio įmonė visoje Korėjoje. Padangas ji gamina nuo 1942-ųjų, todėl turi sukaupusi didžiulę patirtį ir „prisijaukinusi“ pačias moderniausias technologijas. Tai pripažįsta ir didieji automobilų gamintojai, tokie VW, Škoda, Seat, Chrysler, Renault, Mitsubishi – įtraukiantys „Roadstone“ padangas į savo gaminamų automobilių originalią komplektaciją“, – tvirtino R.Lipeikis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.