Ilgiausią geležinkelio tunelį nutiesę šveicarai jį kūrė 68 metus

Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų. „Gotthard“ tunelio ilgis siekia 57 km, taip vietomis atstumas iki paviršiaus siekia 2300 m, taigi jis yra iškastas giliau nei bet kuris kitas.

Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AlpTransit Gotthard nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Birželio 1 d. oficialiai buvo atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, kurį šveicarai per Alpes tiesė net 17 metų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Tunelio atidarymo ceremonijoje dalyvavo Šveicarijos prezidentą Johanną Schneiderį-Ammanną pasveikino ir Vokietijos kanclerė Angela Merkel.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Tunelio atidarymo ceremonijoje dalyvavo Šveicarijos prezidentą Johanną Schneiderį-Ammanną pasveikino ir Vokietijos kanclerė Angela Merkel.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (13)

Lrytas.lt

Jun 14, 2016, 12:05 PM, atnaujinta May 21, 2017, 7:19 PM

Vienu didžiausių transporto infrastruktūros statinių Europoje yra laikomas Londono „Crossrail“ tinklas, tačiau jame tik 42 km yra nauji tuneliai. „Gotthard“ projektas yra tik 3 km ilgesnis už Seikano tunelį Japonijoje ir kiek mažiau nei 7 km ilgesnis už Prancūziją su Jungtine Karalyste jungiantį tunelį per Lamanšą.

Neišvengė darbininkų žūčių

Šveicarų statinys, apskritai, yra devintas pagal ilgį tunelis visame pasaulyje.

Jei pridėtume dvi pagrindine jo atšakas, įvairias šachtas, perėjimus ir pagalbinius takus, bendras „Gottard“ tunelių ilgis siekia 152 km. Taip pat šveicarai giriasi, kad visas jis yra lygus ir neturi nė vieno didesnio nuolydžio.

Pradinė tunelio idėja kilo dar prieš 68 metus, tačiau planai ne kartą buvo perdaryti. Kai galiausiai prasidėjo statyba intensyviausiu metu į ją buvo įtraukta 2400 darbininkų. Skelbiama, kad devyni žmonės žmonės per šias statybas žuvo.

Kasantiems tunelį darbininkams teko įveikti įvairaus tipo akmenis, įskaitant granitą ir nuosėdinę uolieną. Maždaug 80 proc. darbo atliko gręžimo mašinos, o likusius 20 proc. teko nuveikti naudojant sprogmenis. Iš viso buvo iškasta daugiau nei 31 mln. tonų uolienos.

Bėgius klojo trejus metus

Kai buvo pradėti kloti bėgiai, šios užduoties ėmėsi 125 meistrai, kurie trimis pamainomis dirbo kiaurą parą ir vis tiek užtruko trejus metus, kol viską pabaigė. Jie sunaudojo 131 tūkst. kubinių metų betono, 290 km bėgių ir 380 tūkst. pabėgių.

Tuneliu sujungusiu Erstfeldą ir Bodijo kasdien pravažiuos 325 traukiniai, iš kurių 260 bus 160 km/val. išvystantys krovininiai traukiniai, o likę 65 – 200 km/val. greičiu skriejantys keleiviniai.

Pastarųjų greitį tikimasi padidinti iki 250 km/val. Tuomet kelionė nuo Ciuricho iki Kugano sutrumpės iki 45 minučių.

Tunelio atidarymo proga surengtoje ceremonijoje dalyvavo ir užsienio šalių pareigūnai. Šveicarijos prezidentą pasveikinti atvyko ir Vokietijos kanclerė Angela Merkel.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.