3,0 litrų darbinio tūrio dyzelinio motoro varomas visureigis yra pats galingiausias muitininkų automobilis.
Pareigūnai neatskleidė, ar variklis buvo modifikuotas. Visgi jau iš gamyklos jis išriedėjo išvystydamas 240 AG galią ir 550 Nm sukimo momentą.
Nepaisant 2,3 tonos siekiančio svorio, tokia trauka leido visureigiui nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per 9,1 sek. ir išvystyti maksimalų 220 km/val. greitį.
Teko virinti dugną
Kaip pasakojo Muitinės departamento pažeidimų prevencijos skyriaus viršininkas Šarūnas Ramanauskas, automobilio paruošimas prasidėjo nuo dugne buvusių slėptuvių lopymo.
„Visureigis buvo pažeistas, o dėl tokių pakeitimų dugne jo netgi nebūtume galėję registruoti.
Tik užvirinę ir uždažę dugne buvusias slėptuves galėjome varyti jį į techninę apžiūrą, o vėliau – registruoti“, – pasakojo jis.
Skyriaus viršininkas paaiškino, kad bet koks automobilis, kuriame randamos įrengtos slėptuvės, laikomas kontrabandos įrankiu ir automatiškai konfiskuojamas.
Įprastai tokios mašinos būdavo parduodamos aukcione, tačiau šį kartą buvo nuspręsta visureigį pasilikti.
„Norėjome patikrinti, kokia bus visuomenės reakcija. Kol kas ji labai teigiama“, – džiaugėsi skyriaus viršininkas.
„Audi Q7“ nuolatinė keturių ratų pavara muitininkams – privalumas, tačiau kaip pažymėjo Š. Ramanauskas, automobilis daugiausiai bus naudojamas patruliavimui magistraliniuose keliuose.
Todėl ir asfaltui skirtų didžiulių 20 colių skersmens ratlankių keisti neketina.
Gausybė ryšių kanalų
Muitininkai vienodu ritmu dirba ištisus metus, todėl anot pašnekovo, naudojami automobiliai turi būti saugūs ir patogūs.
Visureigis buvo aprūpintas variklio pašildymo sistema, kuriai energiją tiekia bagažinėje sumontuotas papildomas akumuliatorius.
Q7 taip pat įrengtas GPS siųstuvas, teisėsaugos institucijų naudojama TETRA ryšio įranga, mobiliojo ryšio maršrutizatoriai, nešiojamas kompiuteris, skeneriai, spausdintuvas ir kt.
Taip pat instaliuota programinė įranga, kurią Muitinės departamentui padėjo įsigyti norvegai.
„Tai yra kompiuterinė patrulio darbo vieta, kurioje jis gauna užduotis, jas vykdo, suveda rezultatus ir pažymi įvykdymą“, – aiškino Š. Ramanauskas.
Muitininkai naudoja ir specialią kamerą, kurią gali prakišti į kėbulo ertmes neardydami tikrinamo automobilio.
Duomenų priėmimui ir perdavimui „Audi Q7“ įrengtos net kelios SIM kortelės.
Skirtingi ryšio kanalai naudojami pagal poreikį: GPS informacijai – vienas, o peržiūrint žemėlapį – kitas. Per maršrutizatorių veikia ir pagalbos iškvietimo sistema.