Vieno geriausių žvalgybinių lėktuvų mįslė: nustebsite, kodėl kylant jį seka „Tesla“

„Lockheed U-2“ žvalgybinis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1955 metais, bet naudojamas iki šiol.

Paskui lėktuvą automobilių važiuojantis kitas pilotas perduoda informaciją apie sparnų padėtį.<br>Ekrano nuotr.
Paskui lėktuvą automobilių važiuojantis kitas pilotas perduoda informaciją apie sparnų padėtį.<br>Ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 28, 2017, 3:03 PM

Šis orlaivis gali pasiekti didesnį nei 21 kilometro aukštį ir nuskristi daugiau nei 10 tūkstančių kilometrų.

U-2 buvo labai naudingas stebint ne vieną karštą tašką visoje planetoje, tačiau jam reikia netikėtos pagalbos. Kodėl U-2 kildamas turi būti sekamas automobilio? Kodėl šiuo metu tai yra „Tesla Model S“?

„Lockheed U-2“ – vienas geriausių žvalgybinių lėktuvų istorijoje. Jis buvo sukurtas dar Šaltojo karo metais, tačiau skraido iki šiol, nes yra patikimas ir daugybę kartų įrodė, kad gali rinkti neįkainojamą žvalgybinę informaciją.

Papildomi ratai nukrenta

Nors JAV karinės pajėgos niekada to nepatvirtins, patikimi šaltiniai teigia, kad būtent U-2 surinko didžiąją dalį informacijos, reikalingos kovai su terorizmu Artimuosiuose Rytuose – padarė tai, ko nepajėgė dronai ir šiuolaikiniai žvalgybiniai palydovai.

U-2 yra įspūdingas inžinierių kūrinys, tačiau jis turi ir trūkumų. Skristi didžiulius atstumus ir veikti 21 kilometro aukštyje pritaikytas žvalgybinis orlaivis turi didelį sparnų mojį ir siaurą fiuzeliažą.

Sparnai taip pat nėra labai platūs, todėl nėra vietos tvirtai sumontuoti papildomus ratus.

Tai reiškia, kad jie yra prikabinami, kad prilaikytų linkstančius sparnus, tačiau nukrenta vos tik lėktuvas pasiekia tam tikrą greitį ant pakilimo tako. Tuomet jis išlaiko pusiausvyrą ant centrinės važiuoklės, tačiau tai nėra labai lengva.

Patyrę pilotai susitvarko su šia užduotimi, tačiau klaidos kaina yra labai didelė. Labai didelė tikimybė pakreipti lėktuvą ir pilnu degalų sparnu atsitrenkti į pakilimo taką.

„Tesla“ pasirinko dėl greičio

Todėl U-2 žvalgybiniai lėktuvai pakilimo metu yra sekami kokio nors greito automobilio.

Dažniausiai jį vairuoja kitas  pilotas, puikiai išmanantis šio orlaivio valdymo subtilybes. Jis informuoja lėktuvo kabinoje esantį pilotą apie orlaivio padėtį, ką reikia keisti, kad pakilimas būtų sklandus ir saugus.

Aišku, tam reikia greito automobilio. Reaktyviniai lėktuvai greitai bėgėjasi ir ne kiekvienas automobilis išlaikytų trumpą atstumą iki orlaivio, kaip to reikalauja taisyklės.

Praeityje buvo naudojami amerikietiški sportiniai automobiliai, pavyzdžiui, „Pontiac GTO“, ar greitkelių policijos darbui pritaikytos mašinos.

Dabar šią užduotį puikiai atlieka „Tesla Model S“. Šis elektromobilis išsiskiria puikiu įsibėgėjimu – 100 km/val. greitį pasiekia per greičiau nei tris sekundes.

Baltas “Tesla Model S“ automobilis buvo pastebėtas U-2 lėktuvui kylant Jungtinėje Karalystėje, tačiau tokie elektromobiliai tikriausiai naudojami ir kitose bazėse, iš kurių į misijas kyla U-2 žvalgybiniai orlaiviai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.