Vienas skaičius parodo, ką pakeistų audra virtusios 0,5 prom. vairuotojams

Antradienį vairuotojai sulaukė labai netikėto pasiūlymo – Seime buvo įregistruotas įstatymo projektas keisti vairuotojams leidžiamą neblaivumo lygį. 

Stebėtina, bet daugiau girtų vairuotojų viršija 1,5 prom. ribą, nei įpučia mažiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Stebėtina, bet daugiau girtų vairuotojų viršija 1,5 prom. ribą, nei įpučia mažiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Stebėtina, bet daugiau girtų vairuotojų viršija 1,5 prom. ribą, nei įpučia mažiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Stebėtina, bet daugiau girtų vairuotojų viršija 1,5 prom. ribą, nei įpučia mažiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Stebėtina, bet daugiau girtų vairuotojų viršija 1,5 prom. ribą, nei įpučia mažiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Stebėtina, bet daugiau girtų vairuotojų viršija 1,5 prom. ribą, nei įpučia mažiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Stebėtina, bet daugiau girtų vairuotojų viršija 1,5 prom. ribą, nei įpučia mažiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Stebėtina, bet daugiau girtų vairuotojų viršija 1,5 prom. ribą, nei įpučia mažiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Oct 13, 2017, 7:29 PM, atnaujinta Oct 13, 2017, 7:33 PM

Tačiau ne sumažinti jį ar įvesti apskritai „sausą įstatymą“ apie kurį anksčiau buvo nemažai kalbėta, bet padidinti – 0,4 promilių ribą kilstelėti iki Vakaruose paplitusių 0,5 promilių.

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimą užregistravę keturi Seimo nariai, Gintaras Vaičekauskas, Kęstutis Glaveckas, Juozas Baublys ir Jonas Liesys, taip pat pasiūlė panaikinti motociklininkų diskriminaciją ir dabar jiems galiojančią nulio promilių ribą pakelti iki 0,5 prom.

Toks neįprastas pasiūlymas – šalyje, kur alkoholio vartojimas ir taip yra didžiulė problema, leisti išgerti daugiau – sukėlė didžiulę audrą. 

Dar komentuodamas tokio siūlymo motyvus G.Vaičekauskas pokalbio pabaigoje užsiminė suprantantis, kad sulauks kritikos lavinos.

Nemažai vairuotojų tokį siūlymą palaikė, bet viešojoje erdvėje pasirodė gerokai daugiau prieštaravimų, o Policijos generalinis komisaras Linas Pernavas užtikrino, kad  leistina riba gali likti 0,4 promilės arba būti dar mažinama, bet didinama – jokiu būdu.

Tačiau vos vienas skaičius atskleidžia, kad keliuose yra gerokai didesnė problema, nei 0,4 ar 0,5 prom. įpūtę vairuotojai.

Stipriai girtų – gerokai daugiau.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, per pirmuosius septynis šių metų mėnesius pradėti 2837 ikiteisminiai tyrimai – tiek vairuotojų įpūtė daugiau nei 1,5 promilės. 

Stebėtina, bet mažesnis girtumas, iki 1,5 promilės, buvo nustatytas gerokai rečiau, 1728 vairuotojams. 

Tai reiškia, kad net 2837 vairuotojai visai negalvojo ir neskaičiavo, ar gali išgerti gurkšnelį prie vakarienės. Jie gėrė nemąstydami ir taip pat nemąstydami sėdo vairuoti. 

Jiems 0,5 prom. nepakeistų nieko.

Šiems vairuotojams nebuvo svarbi dešimtoji promilės dalis – jie sėdo į automobilius leistiną normą viršiję triskart ir dar daugiau.

Vėliau būtent tokie chuliganai ir atsiduria avarijų suvestinėse. Pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Vien šią savaitę neblaivūs vairuotojai dalyvavo 5 įvykiuose, buvo sužeisti 9 žmonės. 

Į avarijas patekusių vairuotojų girtumas stulbina: 23 metų vyras su „Peugeot 206“ - 2,09 prom., 28 metų „Opel Astra“ vairuotoja – 1,53 prom. ir dar be teisės vairuoti, klaipėdiškė vairuotoja – 2,05 prom., o 41 metų amžiaus „Audi 80“ vairuotojas įpūtė net 2,85 prom..

Ir tai ne pabaiga. Stipriai girti vairuotojai kiekvieną savaitę sukelia įvairių nelaimių. 

Ar juos prie tokio poelgio atvedė leidžiamos 0,4 prom.? Tikrai nemanau. Teko dalyvauti nemažai policijos reidų ir vadinamųjų „nepripūtimų“ (kai neviršijama leistina norma) net savaitgalio vakarais pasitaiko labai mažai. 

Draudimų šalininkams gal ir atrodo, kad kiekvienas vairuotojas tik ir taikosi rasti progą išgerti, bet atsakingi vairuotojai leistina norma pasinaudoja itin retai. Būna, kad 0,42 prom. įpūtęs vairuotojas nesulaiko ašarų ir verkia pareigūnams, kad išgėrė tik vieną alaus. Gal buvo nepavalgęs, gal per anksti išvažiavo, bet tai jam kainuos teisę vairuoti mažiausiai metus.

O tie, kam taurelė svarbiau už saugumą bei atsakomybę, nekreipia dėmesio nei į draudimus, nei į atimtas teises. 

Baudų nemokantys, be pažymėjimų važinėjantys ir nuolat girti prie vairo sėdantys vairuotojai yra didžioji grėsmė keliuose. Kol visi panirę į diskusijas dėl dešimtadalio promilės, jie ir šįvakar išvažiuos į gatves.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.