Neregėtos konstrukcijos „Batonas“ – šio modelio laukė svarbi užduotis

Tiems, kurie yra girdėję apie gruzinų gamintą šešiais ratais varomą „Medėją“, bus įdomu sužinoti apie tai, kokia buvo šio neeilinio mikroautobuso kilmė.

UAZ taip ir nepradėjo serijinės trijų ašių mikroautobuso gamybos, tačiau pagal jo brėžinius gruzinai paruošė unikalų automobilį medikams.<br>Gamintojo nuotr.
UAZ taip ir nepradėjo serijinės trijų ašių mikroautobuso gamybos, tačiau pagal jo brėžinius gruzinai paruošė unikalų automobilį medikams.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 14, 2018, 11:51 AM

1973 metais Uljanovsko automobilių gamykloje pradėta rimtai svarstyti apie bekelei skirtą autobusą. Tuo metu jau buvo gaminamas UAZ-452, tačiau reikėjo erdvesnio modelio.

Inžinieriai nusprendė pridėti liaudyje „batonu“ pramintam mikroautobusui papildomą ašį. Tokiu būdu buvo sukonstruotas 16 sėdimų vietų turinčio autobuso prototipas.

Buvo parengtos dvi skirtingos versijos: viena varoma tik dviem galiniais tiltais, o kita – visais šešiais ratais.  

Visgi dėl gerokai sudėtingesnės konstrukcijos, išaugusios masės ir padidėjusių degalų sąnaudų, minties pradėti serijinę gamybą galiausiai buvo atsisakyta.

UAZ nepanoro unikalaus modelio, tačiau pats projektas nebuvo užmirštas.

Šiek tiek jį patobulinus buvo sukonstruotas greitosios pagalbos automobilis „Medėja“, kuris buvo skirtas Gruzijos kalnuose dirbusiems gelbėtojams.

Šiuos mikroautobusus nuo 1989 iki 1994 metų surinkinėjo Bolnisyje įsikūrusi gruzinų kompanija „Vezdechod“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.