Kada troleibusai Kauno gatvėmis riedės greičiau?

Šių metų pabaigoje turėtų būti atnaujintas autobusų ir troleibusų parkas. Deja, ne visas ambicingas svajones pavyks įgyvendinti greitai – laisvamobilio Laisvės alėjoje artimiausiu metu dar neišvysime.

Senus troleibusus ir autobusus pakeis naujesnės viešojo transporto priemonės. <br>M.Patašiaus nuotr.
Senus troleibusus ir autobusus pakeis naujesnės viešojo transporto priemonės. <br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Laikinoji sostinė“

Jun 11, 2018, 2:03 PM, atnaujinta Dec 23, 2018, 12:11 AM

Prabangus laisvamobilis palauks, iš pradžių užteks naujų troleibusų ir ekonomiškų, bet ne itin ekologiškų dyzelinių autobusų. Jau išryškėjo tokia Kauno viešojo transporto atnaujinimo koncepcija.

Dar pernai miesto taryba nusprendė už 33 mln. eurų atnaujinti bendrovės „Kauno autobusai“ transporto parką.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras sakė, kad šiuo metu vyksta viešųjų pirkimų procedūros, skelbiami konkursai.

Naujos viešojo transporto priemonės gatvėse turėtų pasirodyti prieš Kalėdas.

E. konkę sukūrė italas

Tačiau beveik prieš trejus metus, kai Kaunas pradėjo busti iš snūdulio, būta kur kas didesnių ambicijų transporto srityje. 2015 metų gruodį iškilmingai buvo pristatyta italų dizainerio Andreos Busato specialiai Kaunui sukurta savaeigė elektroninė transporto priemonė. Forma ji truputį priminė tarpukariu važinėjusią arkliais traukiamą konkę. Todėl ją buvo ketinama pavadinti elektronine konke, o inovacinių technologijų žinovas Vladas Lašas siūlė pavadinti laisvamobiliu, nes ji būtų skirta kursuoti Laisvės alėja.

Tačiau toliau svajonės projektas nepajudėjo iš vietos, o dabar apie jį jau nieko nekalbama.

„Projektas įšaldytas. Jo neatsisakyta, bet kol kas svarbiausia atnaujinti Laisvės alėją“, – sakė Kauno mero patarėjas Tomas Grigalevičius.

Užuot toliau svajoję, praktiški kauniečiai nutarė įsigyti 85 troleibusus bei 50 įprastų, dyzeliniais degalais varomų autobusų. Troleibusams įsigyti planuojama panaudoti ir ES skiriamos paramos ekologiškoms transporto priemonėms įsigyti lėšas.

Naujų pirko labai seniai

Tiesa, net ir naujo modelio dyzeliniai autobusai nėra tokie ekologiški, kaip varomi suslėgtomis dujomis, o Kaunas buvo sulaukęs tokių pasiūlymų. Bet ir vėl – per brangu.

Kauno viešojo transporto parkas nėra toks nudrengtas kaip Vilniaus, 2004 ir 2013 metais buvo įsigyti 79 nauji „Solaris“, 2014 metais – 15 „Castrosua“ autobusų. Kaune pasiteisino ilgi, trijų dalių (24 metrų ilgio) autobusai, sumažinę spūstis autobuse ir ypač naudingi masinių renginių metu.

Bet troleibusų ūkis – kur kas labiau apleistas.

Naujų troleibusų buvo įsigyta tik 2005–2006 metais, kai į Kauną atgabenti 42 nauji troleibusai. Pastaraisiais metais troleibusų parką papildė tik 15 nenaujų pailgintų troleibusų „VDL BERKHOF Trolleybus AT“, pagamintų 2001–2002 metais.

Dar didelė bėda yra pasenęs troleibusų kontaktinis tinklas, dėl to nuolat nutrūksta troleibusų ūsai, susidaro transporto spūstys.

Didingų planų atsisakyta

Jau seniai nutilo kalbos apie troleibusų liniją į Šilainius, o pastaruoju metu atsisakyta, kapitališkai sutvarkius Parodos gatvę, nutiesti troleibusų liniją į Vydūno alėją.

„Plėsti troleibusų kontaktinio tinklo artimiausiu metu neketinama. Investicijos bus skirtos padidinti troleibusų judėjimo greitį ir manevringumą. Iš principo troleibusas gali judėti nė kiek ne lėčiau nei autobusas, tačiau jų greitį šiuo metu stabdo pasenusi kontaktinio tinklo struktūra. Ją atnaujinus troleibusai taptų patrauklesne transporto priemone keleiviams, mažiau pykdytų greta važiuojančius vairuotojus“, – aiškino P.Keras.

Planuojama maksimaliai panaudoti esamą kontaktinį tinklą artimiausius 10–15 metų. Vėliau ketinama pereiti prie belaidžio elektroninio troleibuso.

Dar viena gera žinia kauniečiams ta, kad nauji pirkiniai neturėtų pabranginti kelionės kainos. „Dabar galiojantys viešojo transporto tarifai nustatyti įvertinus ir ateities investicijų poreikį, todėl bilietai neturėtų brangti“, – nuramino P.Keras.

Yra daug senienų

Šiuo metu Kauno viešojo transporto parką sudaro 155 troleibusai, jų amžiaus vidurkis – 22 metai, ir 244 autobusai, kurių amžiaus vidurkis – 13 metų.

Po atnaujinimo troleibusų amžiaus vidurkis sumažėtų iki penkerių metų, o autobusų – iki maždaug devynerių metų.

Šiuo metu 140 Kauno autobusų ir troleibusų nėra žemagrindžiai.

Per metus „Kauno autobusai“ perveža apie 80 mln. keleivių.

Kaune taip pat kursuoja 79 maršrutiniai taksi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.