Vilniečius nustebino išlaidos: į 900 metrų gatvę sukišo net 156 kelio ženklus

Šiemet mieste iki rudens užsimota išasfaltuoti 80 kilometrų gatvių, o naujausia - Santariškėse atidaryta nauja gatvė. Tiesa, ar ji buvo labai reikalinga, vilniečiai abejoja.

M.Cibo nuotr.
M.Cibo nuotr.
Prognozuojama, kad nauja Santaros gatvė (nuotr.) sumažins transporto srautus Santariškių gatvėje.
Prognozuojama, kad nauja Santaros gatvė (nuotr.) sumažins transporto srautus Santariškių gatvėje.
Daugiau nuotraukų (2)

„Lietuvos rytas"

Jun 24, 2018, 10:32 AM

Už 1,6 mln. eurų nutiesta trijų eismo juostų Santaros gatvė skirta gydymo įstaigoms Santariškėse pasiekti, nors šalia, lygiagrečiai, yra ir Skersinės gatvė.

Nauja gatvė vilniečius verčia stebėtis: juk praplatinus Skersinės gatvę nebūtų reikėję tiesti naujo kelio, juolab kad transporto eismas Skersinės gatve nėra intensyvus.

O dabar Molėtų plente atsirado dar viena sankryža, nauji šviesoforai, kurie dar labiau šiame kelyje trikdys transporto eismą.

Skelbiama, kad į 900 metrų ilgio gatvę sukaišioti net 156 kelio ženklai. Kaip jie ten sutilpo? Kita vertus, plika akimi nelabai jų matyti.

Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vadovas Tomas Kamaitis aiškino, kad Santaros gatvėje techninės eismo reguliavimo priemonės, tokios kaip kelio ženklai, šviesoforai, suprojektuotos ir įrengtos vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis, šviesoforų, ženklų įrengimo ir horizontaliojo bei vertikaliojo ženklinimo taisyklėmis.

Anot jo, kelio ženklo sąvoka šiuo atveju apima kelio ženklų segmentus, papildomas lenteles, informacinius vertikaliojo ženklinimo skydelius.

Paklaustas, kodėl reikėjo tiesti naują gatvę, jei šalia yra Skersinės gatvė, T.Kamaitis aiškino, kad Santaros gatvės pagrindinė paskirtis yra garantuoti geresnį susisiekimą su gydymo įstaigomis Santariškėse, greitesnį ir mobilesnį greitosios pagalbos automobilių atvykimą.

„O Skersinės gatvė daugiau skirta privažiuoti ir srautams paskirstyti į gyvenamuosius rajonus. Be to, šią gatvę supa valstybinio miško teritorija, todėl ją platinti nėra galimybių“, – tikino jis.

900 metrų ilgio Santaros gatve eismas atidarytas nuo praėjusio pirmadienio. „Didžiausią naudą ir patogumą iškart pajus dauguma Santariškių rajono gyventojų, taip pat čia dirbančių vilniečių, kurie kasdien važiuoja iš savo gyvenamosios vietos link miesto centro.

Prognozuojama, kad transporto srautai sumažės Santariškių gatvėje ir jos žiedinėje sankryžoje su Žaliųjų Ežerų gatve, taip pat Mokslininkų gatvėje.

Rajono gatvių tinklui tapus gerokai sklandesniam, skaičiuojama, kad vidutinis srauto greitis Santariškių rajono gatvėmis didės beveik 20 procentų, eismo dalyvių kelionių trukmė rajono gatvių tinkle sumažės apie 13 procentų“, – vardijo T.Kamaitis.

Santaros gatvės šiaurinėje pusėje nutiestas 3 metrų pločio šaligatvis, pietinėje – tokio pat pločio raudono asfalto dviračių takas, jungiantis Molėtų plento ir Santariškių gatvės dviračių takus.

Santaros gatvė prasideda nuo ligoninės pastato (Santariškių g. 14) ir baigiasi ties Molėtų plento 11-uoju numeriu pažymėtu pastatu. Beveik 10 metrų pločio gatvės jungtyje su esamomis gatvėmis įrengtos dvi šviesoforais reguliuojamos sankryžos: Santariškių gatvėje ir Molėtų plente.

Gatvėje paklota beveik 900 metrų paviršinių lietaus nuotekų tinklų, rekonstruoti vidutinio ir aukšto slėgio dujotiekis, šilumos ir telekomunikacijų tinklai, įrengtas modernus LED apšvietimas.

Projekto vertė – daugiau kaip 1,6 mln. eurų.

Savivaldybė skyrė daugiau kaip 206 tūkst. eurų, likusią dalį – Kelių direkcija. 

Tvarko Verkių gatvę

Pradėta rekonstruoti ir Verkių gatvė. Iki vėlyvo rudens bus paklota 2,2 kilometro naujos asfaltbetonio dangos, sutvarkyti kelkraščiai, atnaujintas ženklinimas.

Iki rugpjūčio bus tvarkoma gatvės atkarpa nuo restorano „Verkių malūnas“ iki Trinapolio bažnyčios ir vienuolyno, o po to iki lapkričio mėnesio darbai persikels į likusią beveik kilometro ilgio Verkių gatvės atkarpą nuo Trinapolio bažnyčios ir vienuolyno iki Žirmūnų gatvės.

Taip pat bus tvarkoma ir daugiau kaip pusės kilometro ilgio Verkių gatvės dalis nuo Kareivių iki P. Lukšio gatvės. Čia bus paklota nauja danga, pakeisti ir šaligatviai.

Intensyvūs tvarkymo darbai vyksta Antakalnio, A.Goštauto, Danielių, Vytauto, Dunojaus, Sukilėlių, S.Vainiūno, Slucko, Vitebsko gatvėse.

Minti bus patogiau

Rūdninkų gatvė sulaukė svarbių pokyčių: čia paženklintas ir atskirtas dviračių takas, kuriuo galima važiuoti prieš mašinų eismą, o plati gatvės važiuojamoji dalis susiaurinta iki minimalių parametrų.

Dviratininkams Rūdninkų gatvė yra patogi jungtis tarp Rotušės ir Halės turgavietės arba Pylimo gatvės.

Iki šiol šioje gatvėje dviratininkai važiavo šaligatviu, kur buvo pažymėtos dviračių juostos, o nuo šiol dviratininkai galės važiuoti gatve abiem kryptimis: link Pylimo gatvės kartu su automobilių srautu ir link Rotušės – prieš automobilių eismą.

Šiemet Vilniaus savivaldybė planuoja nutiesti ir sutvarkyti apie 30 km dviračių takų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.