Neįtikėtina „Bentley“ istorija: dėl kliento mašinos – kelionė per pusę pasaulio

Įprasta manyti, kad norint tapti automobilių mechaniku, pakanka profesinio išsilavinimo, bet darbas eiliniame servise – tikrai ne kiekvieno siekiamybė. 

Frankas Clementas (kairėje) ralyje Pekinas–Paryžius buvo patekęs į sudėtingą situaciją, tačiau sulaukė pagalbos iš automobilį lenktynėms ruošusio „Bentley“ mechaniko.<br> Gamintojo nuotr.
Frankas Clementas (kairėje) ralyje Pekinas–Paryžius buvo patekęs į sudėtingą situaciją, tačiau sulaukė pagalbos iš automobilį lenktynėms ruošusio „Bentley“ mechaniko.<br> Gamintojo nuotr.
„Bentley“ skiria daug dėmesio savo meistrų mokymams ir egzaminavimui.  <br> Gamintojo nuotr.
„Bentley“ skiria daug dėmesio savo meistrų mokymams ir egzaminavimui.  <br> Gamintojo nuotr.
„Bentley“ skiria daug dėmesio savo meistrų mokymams ir egzaminavimui.  <br> Gamintojo nuotr.
„Bentley“ skiria daug dėmesio savo meistrų mokymams ir egzaminavimui.  <br> Gamintojo nuotr.
„Bentley“ skiria daug dėmesio savo meistrų mokymams ir egzaminavimui.  <br> Gamintojo nuotr.
„Bentley“ skiria daug dėmesio savo meistrų mokymams ir egzaminavimui.  <br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jun 28, 2018, 2:39 PM

Daugelis nori prižiūrėti prestižinius automobilius, o viena iš profesionalų geidžiamų markių – ilgą sportinių ir prabangių modelių gaminimo patirtį turinti „Bentley“. 

Kaip tampama aukščiausio lygio mechanikais ir kaip atrodo jų kasdienybė, pasakoja šiemet Vilniuje duris atvėrusio „Bentley“ automobilių pardavimo salono ir serviso atstovai. 

Technikams – tęstiniai mokymai

„Bentley“ automobilių priežiūra reikalauja kruopštumo ir naujausių, specifinių žinių. 

Technikai, išgirdę kliento klausimą apie automobilį, negali atsakyti: „Nežinau“. 

Gamintojas skiria labai daug dėmesio jų mokymams ir egzaminavimui. 

Taip užtikrinama, kad žmonės žino visas įmonės naudojamas technologijas ir naujienas ne tik apie šiuo metu gaminamus „Bentley“, bet ir nenaujus bei istorinius modelius – juk aptarnaujame ir juos“, – teigia „Bentley“ pardavimų vadovė Evelina Avina.

„Bentley“ servise Lietuvoje atliekami visi su šių automobilių priežiūra susiję darbai: reguliarus aptarnavimas, kosmetinis kėbulo remontas, įvairių detalių keitimas, o taip pat prižiūrimi istoriniai automobiliai. 

Čia bus aptarnaujami ir hibridiniai „Bentley“ automobiliai.

Norėdami gauti sertifikatą, patvirtinantį, kad yra kompetentingi prižiūrėti „Bentley“ automobilius, atstovybės technikai turi įdėti nemažai pastangų. 

Vien patirties prižiūrint britiškus automobilius neužtenka: jie turėjo dvi savaites praleisti „Bentley“ gamykloje Kru mieste Jungtinėje Karalystėje. 

Ten meistrai atliko 90 valandų darbo praktiką bei išlaikė tris teorijos ir praktikos egzaminus. 

Dar prieš juos kiekvienas technikas turėjo išlaikyti ir 20 smulkių įskaitų. 

Išlaikyti egzaminai dar neužtikrina darbo vietos. Kasmet rengiami papildomi mokymai nuotoliniu būdu ir kiekvienam technikui, norint išlaikyti savo kvalifikaciją, privaloma išlaikyti naują egzaminą. 

Be to, kiekvieną kartą bet kurios Europos šalies „Bentley“ atstovybės mechanikams susidūrus su neįprastu klausimu, visiems rengiami papildomi mokymai nuotoliniu būdu.

Lietuvoje yra kelios dešimtys „Bentley“ automobilių ir kiekvieno jų savininkas iki 2018 metų pradžios eiliniam aptarnavimui turėjo vykti į užsienį. 

Dabar to daryti nebereikia – „Bentley“ reikalavimus atitinkančios kompiuterinės programos, testavimo ir kita serviso įranga jau yra Vilniuje, o jame dirba gamintojo patvirtintus sertifikatus turintys technikai.

Aptarnavimo tradicijos

Sportas yra aukščiausia automobilių gamintojų kartelė: čia išbandomos įvairiausios naujos technologijos, kurios, jeigu pasiteisina, perkeliamos į serijinę gamybą. 

„Bentley“ istorija yra neatsiejama nuo sporto – nuo pat įmonės įkūrimo 1919 metais gamintojo logotipą turintys automobiliai skynė pergales įvairiausiose lenktynėse. 

Tai pastebimai kilsteli ir darbuotojams keliamus reikalavimus.

Ne veltui „Bentley“ markė žinoma dėl aptarnavimo kultūros ir profesionalumo. 2016 metais visame pasaulyje nuskambėjo istorija, kai dėl smulkaus automobilio remonto „Bentley“ mechanikas iš Didžiosios Britanijos atskrido net į Mongoliją.

Billas Cleyndertas su 1924 metų „Bentley Super Sports“ dalyvavo istorinių automobilių ralyje Pekinas–Paryžius ir važiuojant Mongolijoje netikėtai sulūžo jo vairuojamo modelio rato guolis. 

B. Cleyndertas turėjo dvi dienas – Mongolijos sieną kirsti ne taip paprasta, tad tą jis turėjo padaryti su visa apie 100 ralio dalyvių grupe. 

O su nevažiuojančiu automobiliu, kuriam reikalingą detalę gauti pačioje Mongolijoje neįmanoma, to nepadarysi.

„Bentley“ specialistas Williamas Medcalfas prieš ralį atliko B. Cleynderto automobiliui techninį aptarnavimą, padėjo jį paruošti ilgiems, daugiau nei 13 tūkst. kilometrų iššūkiams ir nedvejodamas atsiliepė į savo kliento skambutį. 

Jis pasiėmė 87 svarų vertės detalę, tą pačią dieną nuvyko į Hitrou oro uostą ir išskrido į Pietų Korėją. Iš ten kitos dienos vidurnaktį atsidūrė Ulan Batore, Mongolijos sostinėje.

Oro uoste „Bentley“ technikas išsinuomojo keturiais ratais varomą visureigį ir visiškoje tamsoje, rečiausiai pasaulyje gyvenamoje valstybėje, pasileido į beveik 500 kilometrų kelionę žinodamas tik B. Cleynderto buvimo koordinates Gobio dykumoje. 

Kaip pasakojo technikas, Mongolijos keliais važiuoti yra labai sudėtinga: vietomis jie būna užpustomi ir nematomi, tad patekus į bekelę tenka orientuotis ir bandyti rasti kitą asfaltuotą atkarpą. 

Juolab kad navigacinės sistemos stepių ir dykumų šalyje nėra visagalės. 

7 val. 30 min. vietos laiku pasiekęs dalyvių stovyklą, W. Medcalfas ėmėsi darbo: nuėmė automobilio ratą, pakeitė guolį nauju ir uždėjo atgal. 

Detalės keitimas truko mažiau nei 10 minučių. Po remonto pailsėjęs W. Medcalfas grįžo namo, o 1924 metų „Bentley Super Sports“ sėkmingai pasiekė ralio finišą Paryžiuje. 

Kaip sako E. Avina, ši istorija – tai tik vienas pavyzdžių, atspindinčių „Bentley“ požiūrį į klientų aptarnavimą ir poreikių išpildymą. 

Daugybė jų tiesiog nėra pasiekusių žiniasklaidos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: Irano ataka – kaip atsakys Izraelis?