Pašiūrėje rastą retą „Toyota“ modelį kauniečiai prikėlė naujam gyvenimui

Visame pasaulyje mėgiamos legendos apie daržinėse dešimtmečiams pamirštus, o vėliau netikėtai atrastus automobilius. Tokių istorijų gali nutikti ir Lietuvoje. Tuo galėjo įsitikinti JDM.lt komandos organizuoto japoniškų automobilių gerbėjų susitikimo „Japmeet“ dalyviai Kaune. 

 Vaikinai išgelbėjo „Toyota LiteAce“, kuris greitai galėjo virsti metalo laužu.<br>Dangiro Marcinkevičiaus nuotr.
 Vaikinai išgelbėjo „Toyota LiteAce“, kuris greitai galėjo virsti metalo laužu.<br>Dangiro Marcinkevičiaus nuotr.
 Vaikinai išgelbėjo „Toyota LiteAce“, kuris greitai galėjo virsti metalo laužu.<br>Dangiro Marcinkevičiaus nuotr.
 Vaikinai išgelbėjo „Toyota LiteAce“, kuris greitai galėjo virsti metalo laužu.<br>Dangiro Marcinkevičiaus nuotr.
 Vaikinai išgelbėjo „Toyota LiteAce“, kuris greitai galėjo virsti metalo laužu.
 Vaikinai išgelbėjo „Toyota LiteAce“, kuris greitai galėjo virsti metalo laužu.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jul 14, 2018, 11:51 AM

Prie susitikimo dalyvių prisijungė „Toyota LiteAce“ savininkai, japonišką vienatūrį, kadaisę vežiojusį paštą, atradę pašiūrėje Aleksote.

Rokas Vilkevičius ir Gytautas Sališius – du Kauno priemiesčio gyventojai, neduką „Toyota LiteAce“ antram gyvenimui prikėlę savo rankomis. 

Vaikinai pasakojo, kad apie retą Lietuvoje modelį jiems užsiminė bendraklasio bičiulis, kurio senelio daržinėje tūnojo ne vienerius metus apleistas ir iš vietos nepajudintas japoniškas vienatūris.

„Jis planavo supjaustyti automobilį gabalais ir atiduoti į metalo laužą, tačiau prieš tai, pagalvojo, kad galbūt reikėtų pasiūlyti mums“, – prisiminė R. Vilkevičius.

Vaikinai sakė, jog iš karto suprato, kad tai – retas, greičiausiai vienintelis toks Lietuvoje, modelis, todėl mnčių apie metalo laužą nė nekilo. 

Jiedu iš karto sutarė, kad tokį automobilį verta prikelti antram gyvenimui ir išsaugoti. Visgi svarbiausias klausimas buvo, ar „LiteAce“ turi tvarkingus dokumentus.

„Visa laimė, kad automobilis turėjo tvarkingus dokumentus.   Tiesa, įrašų juose ne itin daug: registracijos liudijime tėra įrašytas kėbulo numeris bei tai, kad automobilio variklis benzininis – daugiau nieko“, – sakė G. Sališius.

Be to, buvęs savininkas dar spėjo pakeisti automobilio paskirtį ir iš komercinio šis virto keleiviniu.

Įsigijo iš komiso

Kauniečiai pasakojo, kad „LiteAce“ į ankstesnio savininko rankas pateko po to, kai šis ganėtinai keistą, 1979–1985 metais gamintą modelį, įsigijo komise Aleksote.   

Kaip automobilis atsidūrė ten – nebežino niekas.

Kroviniams vežti tinkamu automobiliu ilgą laiką ir buvo vežiojami sunkūs daiktai. Vaikinai juokiasi, kad „LiteAce“ vežė ne tik bulves, bet ir, pavyzdžiui, paštą.

Vėliau nuspręsta, kad automobilis nebetinkamas kroviniams vežti, ir ne vienerius metus jis tiesiog stovėjo.

Trūkumų – labai daug

R. Vilkevičius ir G. Sališius neslėpė, kad darbo prikeliant automobilį netrūko. Pirmiausia teko ieškoti naujo priekinio stiklo, mat senasis buvo sudaužytas.

„Ieškojome per visą Lietuvą, nes supratom, kad rasti tokiam modeliui tinkamą bus labai sunku. Ir mūsų laimei, atsirado konkrečiai šitam modeliui tinkamas priekinis stiklas vienoje įmonėje. 

Kai jį ištraukė, buvo storu dulkių sluoksniu apsinešęs, matyt, kažkas užsakė prieš daugelį metų, bet taip ir neatsiėmė“, – pasakojo auksarankiai.

Teko ieškoti ir galinių žibintų, mat šių nebuvo apskritai. Be to, iš benzininio variklio teko pašalinti dujų įrangą.

Variklis tapo galvos skausmu ir iki šiol sunku priversti nediduką benzininį karbiuratorių turintį motorą veikti nesispyriojant.   

Kažkada teks atiduoti remontuotiprofesionalams, mat šiandien norint įveikti 100 kilometrų su mažuoju „LitAce“, tenka be degalų supilti ir 1 litrą tepalo.   

Be to, kadangi originaliai „LiteAce“ neturi tachometro, kauniečiai salone tokį įsirengė patys.Tam, kad matytų variklio sūkius, mat tiek jo darbinis tūris nedidelis, tiek pavarų dėžės pavaros arti viena kitos.

Visgi pirmiausia vaikinams rūpėjo susitvarkyti automobilio kėbulą. 

Nors šis dokumentuose buvo aprašytas kaip baltas, jiedu nusprendė kėbulą dažyti raudonai, o stogą – baltai. Žvalgytis idėjų teko ir ieškant, kaip įrengti automobilio saloną. 

Dokumentuose nebuvo užsiminta, ar kėbule turėtų būti sėdynės, ar ne, tačiau kauniečiai nusprendė, kad jų reikia.

Priekyje buvo originalios, odinės, rusvos spalvos, gale tinkamas sėdynes teko pritaikyti pasiskolinus iš kito automobilio. 

Šitaip iš karto už priekinių sėdynių buvo išvyniotas kilimas, įtaisytos dvi rusvos odos sėdynės ir t.t. Galiausiai, siekiant išlaikyti vientisą išvaizdą, buvo sumontuoti blizgūs ratlankiai.

Dabar nori keliauti

Kauniečiai neslėpė, kad planų, susijusių su šiuo automobiliu, yra nemažai.   

Pirmiausia norima suremontuoti variklį, gerokai nukentėjusį nuo nekokybiškos dujinės įrangos.   

Tačiau šio darbo, sako R. Vilkevičius ir G. Sališius, patiems imtis nesinori, todėl motorą teks patikėti profesionalams.

Be to, dėmesio reikėtų ir automobilio interjerui. Originalios sėdynės, apdailos dar užtektinai kokybiškos, visgi kai kur oda apsitrynusi, įplyšusi, todėl reikėtų viską persiūti naujai.

Tačiau kol kas labiausiai norisi automobiliu važinėti. Po daugiau nei porą metų trukusio automobilio remonto jiedu pirmą kartą į gatves išriedėjo pernai vasarą. 

Kaip prisipažino patys, norėjo ne dalyvauti renginiuose, o pakeliauti po Lietuvą. Ir kelionės su šiuo „Toyota LiteAce“ gali būti ypač smagios, mat automobilis varomas galine ašimi.

„Japmeet“ Kaune tapo vienu iš nedaugelio renginių, kuriame buvo galima išvysti unikalų japonišką automobilį. 

JDM.lt komanda neslėpė, kad trečius metus organizuojamoje japoniškų automobilių susitikimų serijoje visoje Lietuvoje kas kartą galima pamatyti tikrai retų, niekur nematytų ir įdomią istoriją turinčių modelių.

Liepos pabaigoje, 27–29 dienomis, ne tik japoniškų, bet ir europietiškų, amerikietiškų automobilių netrūks JDM.lt komandos rengiamame automobilių kultūros festivalyje „Chill'n'Grill“. 

Rugpjūtį automobilių renginius organizuojanti komanda japoniškų modelių gerbėjus pakvies į susitikimą Klaipėdoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.