10-ąjį kartą Biržuose vyksiantis senovinės technikos renginys stebina praeities eksponatais

Jei senovinės technikos gerbėjų paklaustumėte, kokie įdomiausi renginiai vyksta Baltijos valstybėse, jie paminėtų senovinių automobilių suvažiavimą „Nesenstanti klasika“. Nuo 2008 metų klubo „Klasika“ rengiamos istorinių automobilių parodos tapo prestižiniu renginiu Baltijos šalyse.   

Senovinės technikos paroda „Biržai 2012“.<br> Dainiaus Nagelės nuotr.
Senovinės technikos paroda „Biržai 2012“.<br> Dainiaus Nagelės nuotr.
 2012 metais Biržų miesto gatvėse vykęs paradas.<br> Dainiaus Nagelės nuotr.
 2012 metais Biržų miesto gatvėse vykęs paradas.<br> Dainiaus Nagelės nuotr.
 Į renginį susirenka dalyviai iš aštuonių skirtingų pasaulio šalių.<br> Inos Stankevičienės nuotr.
 Į renginį susirenka dalyviai iš aštuonių skirtingų pasaulio šalių.<br> Inos Stankevičienės nuotr.
„Nesenstanti Klasika 2015“: 1920 metais pagamintas motociklas „Premier“.<br> Inos Stankevičienės nuotr.
„Nesenstanti Klasika 2015“: 1920 metais pagamintas motociklas „Premier“.<br> Inos Stankevičienės nuotr.
„Nesenstanti Klasika 2015“.<br> Vilhelmanto Sereikos nuotr.
„Nesenstanti Klasika 2015“.<br> Vilhelmanto Sereikos nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2016“ – pagrindinį prizą laimėjo 1937 metais pagamintas „Horch 853“.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2016“ – pagrindinį prizą laimėjo 1937 metais pagamintas „Horch 853“.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2017“ apdovanojimai.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2017“ apdovanojimai.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2017“: geriausias senovinis automobilis – 1939 metais pagamintas „Opel Admiral“.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2017“: geriausias senovinis automobilis – 1939 metais pagamintas „Opel Admiral“.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2017“: didžiojo prizo laimėtojas – 1930 metais pagamintas „Buick 40–30“.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2017“: didžiojo prizo laimėtojas – 1930 metais pagamintas „Buick 40–30“.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2017“: gražiausias automobilis – 1935 metais pagamintas „Mercedes Benz W18 290 Cabrio D“.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 „Nesenstanti Klasika 2017“: gražiausias automobilis – 1935 metais pagamintas „Mercedes Benz W18 290 Cabrio D“.<br> Ilonos Daubaraitės nuotr.
 Senovinės technikos paroda „Su Klasika – į Kernavę“.<br> Janinos Bagdonienės nuotr.
 Senovinės technikos paroda „Su Klasika – į Kernavę“.<br> Janinos Bagdonienės nuotr.
 Senovinės technikos paroda „Biržai Retro 2013“.<br> Dainiaus Nagelės nuotr.
 Senovinės technikos paroda „Biržai Retro 2013“.<br> Dainiaus Nagelės nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

2018-07-27 12:27

Ilgametes tradicijas turinčių festivalių, kurie sėkmingai tęsia savo veiklą ne vienerius metus, Lietuvoje yra tik keletas. 

„Nesenstanti klasika“ yra vienas iš jų, o kiekvienais metais renginyje užsiregistruoja ne tik gausesnis būrys dalyvių, bet ir atvyksta vis didesnis žiūrovų skaičius.   

Jau dešimti metai, kartu su Biržų miesto švente rengiami istorinės technikos pasirodymai tapo tradicine senovine technika besidominčių žmonių susibūrimo vieta. 

Dalyvaus ne tik lietuviai

Čia galima išvysti seniausius, įdomiausius, rečiausius Lietuvos ir kaimyninių šalių istorinius automobilius, sutikti žinomiausius senovinės technikos restauratorius, kolekcininkus bei ekspertus.

Kaip jau įprasta, senovinių automobilių paroda „Nesenstanti Klasika“ vyksta pirmąjį rugpjūčio savaitgalį – 4 dieną, šeštadienį, nuo 16 iki 19 val., aikštėje prie Evangelikų reformatų bažnyčios (Reformatų g. 5).   

Į Biržus suplūs išpuoselėti senoviniai gražuoliai net iš aštuonių valstybių: Latvijos, Estijos, Suomijos, Lenkijos, Baltarusijos, Vokietijos, Rusijos ir Lietuvos.   

Pasak organizatorių, ši paroda ypatinga ne tik tuo, kad joje bus galima pamatyti apie pusantro šimto senovinių automobilių, pagamintų 1920–1974 metais. Senovinės technikos klubas „Klasika“ taip pat minės savo veiklos dešimtmetį. 

Kartu su klubo gimtadienio švente vyks dalyvių ir rėmėjų pristatymas, populiarios muzikos koncertas bei renginio vaizdo transliacija.

Leidžia ne tik automobilius

Nors, šis senovinės technikos suvažiavimas oficialiai įvardinamas kaip senovinių automobilių renginys, bet beveik visada yra pritaikomos išimtys vienam ar kitam motociklui, įdomesniam sunkvežimiui, senesniam traktoriui ar šiaip besisukančiam retam istorijos eksponatui.   

Senovinės technikos klubo „Klasika“ rengiamos šventės seniau buvo vadinamos įvairiai: „Biržai Retro“, „Biržai“, kol nuo 2014 metų buvo pervardintos į „Nesenstančią Klasiką“. 

Organizatoriai pateikia šių renginių statistiką ir apdovanojimus pelniusius automobilius.

2008 metų rugpjūčio 16 diena – „Biržai 2008“

Pirmoji oficiali senovinių automobilių paroda Biržuose. Dalyvavo 12 automobilių iš Rokiškio, Pasvalio, Kauno ir Biržų. 

Ši paroda paskatino įkurti klubą ir yra laikoma Senovinės technikos klubo „Klasika” gimtadieniu.

2009 metų rugpjūčio 8 diena – „Biržai 2009“ Parodoje dalyvavo 38 transporto priemonės. Seniausiu automobiliu „Ford-T“, kuris pagamintas 1926 metais, atvyko pasvalietis Sigitas Zajarskas. 

Dalyviai suvažiavo iš Širvintų, Pasvalio, Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Pasvalio, Biržų, Klaipėdos ir Bauskės (Latvija).

2010 metų rugpjūčio 7 diena – „Biržai 2010“

Parodoje dalyvavo 53 istorinės transporto priemonės. Iš jų: 11 motociklų, 2 traktoriai, 5 sunkvežimiai ir 35 lengvieji automobiliai. 

Seniausia parodoje dalyvavusi transporto priemonė – Daliaus Linkevičiaus 1941 metų gaisrinis automobilis „Mercedes-Benz“. 

Gražiausia transporto priemone buvo išrinktas 1965 metų automobilis „Mercedes-Benz“ (W111), kurio savininkas buvo Ričardas Rajunčius. 

Gražiausiai ir originaliausiai apsirengusi buvo vilniečių Grigoraičių šeima. Jie atvyko 1943 metų gamybos visureigiu „Jeep Willy“. 

Specialųjį prizą pelnė Sigitas Truncė, savuoju „Moskvich-408“ iki Biržų įveikęs 280 kilometrų. Paguodos prizas buvo įteiktas Romui Bartkevičiui, vairavusiam 1970 metų motorolerį „Turist T-200“.

Pagrindinį parodos prizą laimėjo 1954 metais pagamintas Roberto Tamulevičiaus „Moskvich-401“.

2011 metų liepos 9 diena – „Su Klasika – į Kernavę!“

Vieną kartą tradicinis klubo „Klasika“ renginys buvo surengtas ne Biržuose, bet Kernavėje. 

Parodoje dalyvavo 71 istorinė transporto priemonė. Iš jų: 20 motociklų, trys sunkvežimiai ir 48 lengvieji automobiliai. 

Dalyviai į šventę atvyko ne tik iš Lietuvos. Kolegos latviai iš „Old car club“ šiame renginyje dalyvavo su 12 senovinių automobilių ir motociklų.

2012 metų rugpjūčio 4 diena – „Biržai 2012“

Parodoje dalyvavo 35 senovinės transporto priemonės. Tarp jų buvo 28 lengvieji automobiliai, keturi motociklai, vienas traktorius ir du sunkvežimiai. 

Renginyje dalyvavo ir viena ne transporto priemonė – 1921 metais pagaminta garo mašina „Port Huron“. 

Seniausia transporto priemonė – latvio Alfredo Zamockio motociklas „Douglas EW 350“ pagamintas 1927 metais. 

Gražiausias automobilis – Klemento Sakalausko 1931 metų „Nash 660“. Įdomiausias automobilis – Leono Lukoševičiaus 1985 metais pagamintas „Nissan Spartan“.

2013 metų rugpjūčio 3 diena – „Biržai Retro 2013“

Parade-parodoje dalyvavo 70 istorinės technikos eksponatų. Tarp jų buvo 58 automobiliai, septyni motociklai, vienas sunkvežimis, du traktoriai ir dvi garo mašinos. 

Devyniolika dalyvavusių eksponatų buvo pagaminti tarpukariu.

Seniausiu, 1926 metais pagamintu motociklu „Douglas EW 350“ į parodą atvyko Dainius Petrulis. 

Seniausią automobilį atvairavo Alfredas Zamockis. Tai buvo 1923 metų „Oldsmobile 30A“. 

Įdomiausiu automobiliu buvo pripažintas 1925 metais pagamintas Gintauto Miškinio „Packard 333 Limousine“, o Jurio Gagainio ekipažas atvykęs su 1943 metų „Willys MB“ išrinktas stilingiausiu ir atitinkančiu automobilio laikmetį. 

Iš Vilkaviškio atvažiavę Algirdas Bušauskas (1970 metų „Volkswagen Kaefer“) ir Gintaras Maksimavičius (1966 metų „Moskvich 408“) pelnė iš toliausiai atvykusių svečių apdovanojimus

2014 metų rugpjūčio 2 diena – „Nesenstanti Klasika 2014“

Šios parodos lankytojai galėjo išvysti 63 senovines transporto priemones: keturis motociklus ir 59 automobilius. 

Į renginį atvyko dvidešimt du automobiliai iš Latvijos, vienas iš Baltarusijos ir keturiasdešimt istorinių transporto priemonių iš Lietuvos. 

Aštuoniolika parodoje dalyvavusių automobilių buvo pagaminti tarpukariu.

Seniausiu automobiliu į parodą Biržuose atvyko Sigitas Zajarskas, vairavęs 1926 metais pagamintą „Ford T“. 

Geriausiai restauruota istorine transporto priemone pripažintas Jono Rusecko 1939 metų kabrioletas „Opel Admiral“. 

Įdomiausio automobilio pažymėjimas atiteko 1955 metais pagamintam BMW 501 ir jo savininkui Alfredui Zigmantui. 

Vida ir Gitautas Žičkai, atvykę 1937 metais pagamintu kabrioletu „Mercedes-Benz“ pelnė ekipažo, labiausiai atitinkančio automobilio laikmetį, apdovanojimą.

2015 metų rugpjūčio 1 diena – „Nesenstanti Klasika 2015“

Renginyje dalyvavo 73 senovinės transporto priemonės: keturi motociklai ir 69 automobiliai. 

Penkiolika atvykusių automobilių buvo pagaminti tarpukariu.

Seniausia transporto priemonė – Alfredo Zamockio 1910 metais pagamintas motociklas „Premier“.

Seniausias automobilis –  1926 metais pagamintas „Ford T“. Jo savininkas – Sigitas Zajarskas. 

Daliaus Linkevičiaus 1942 metais pagamintas „Cadillac 62“ buvo išrinktas gražiausiu parodos automobiliu. 

Geriausiai restauruoto automobilio vardą pelnė Alfredo Zigmanto 1946 metų gaisrinis automobilis „Volvo LV 127“. 

Didžiausio parodos lankytojų dėmesio sulaukė Romualdo Basijoko automobilis DKW F5 700, pagamintas 1936 metais. 

Įdomiausiu parodos automobiliu buvo išrinktas Mindaugo Kaziūno 1959 metų MGA. Dalyviai į parodą atvyko iš Baltarusijos, Latvijos, Rusijos ir Lietuvos

2016 metų rugpjūčio 6 diena – „Nesenstanti Klasika 2016“

Senovinės technikos parodoje dalyvavo 87 transporto priemonės. Tarp jų buvo šeši motociklai, trys traktoriai, vienas autobusas, du sunkvežimiai ir 75 lengvieji automobiliai. 

Dalyviai į šventę atvyko iš Suomijos, Estijos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos ir Lietuvos.

Seniausiu automobiliu –  1922 metais pagamintu „Nash 681–7 Touring“ į renginį atvyko Gintautas Miškinis (Lietuva). Geriausiu senoviniu  automobiliu buvo išrinktas 1929 metais pagamintas „Buick 116 mod. 29–2“, savininkas – Gunaras Dortanas (Latvija). 

Geriausio klasikinio automobilio vardą pelnė 1959 metais pagamintas „Cadillac De Ville Hardtop Coupe“, savininkas – Arno Anier (Estija). 

Geriausiu sovietiniu automobiliu buvo pripažintas retas Reino Lume (Estija) 1958 metais pagamintas „Moskvich 430“. 

Gražiausiu automobiliu buvo išrinktas 1937 metais pagamintas „Aero 30 Sport“, savininkas – Raivo Hannusas (Estija). 

Geriausiai restauruoto automobilio vardą pelnė 1962 metų GAZ 21, savininkas – Edgaras Cielavas (Latvija).

Senovinių automobilių suvažiavime „Nesenstanti Klasika 2016“ triumfavo iš Latvijos atvykęs 1937 metais pagamintas „Horch 853“. Šis automobilis ir jo savininkas Janis Oskerko laimėjo pagrindinį renginio prizą.

2017 metų rugpjūčio 5 diena – „Nesenstanti Klasika 2017“

Senovinių automobilių suvažiavime dalyvavo 119 senovinių transporto priemonių. 

Tai buvo 112 automobilių, trys motociklai ir keturi sunkvežimiai. 45 iš jų buvo pagaminti JAV, 36 – Sovietų Sąjungoje. Likę 38 senovinės technikos eksponatai buvo pagaminti Švedijoje, Čekijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Anglijoje ir Italijoje. 

Tarpukaryje (iki 1946 metų) pagaminta 20 iš atvykusių transporto priemonių.

Į renginį atvažiavo dalyviai iš Suomijos, Estijos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos, Vokietijos, Lenkijos ir Lietuvos.

Seniausias parodos automobilis – 1922 metais pagamintas „Nash 681–7 Touring“, savininkas – Gintautas Miškinis (Lietuva). 

Geriausiu senoviniu automobiliu pripažintas 1939 metais pagamintas „Opel Admiral“, savininkas – Jonas Ruseckas (Lietuva). 

Geriausio klasikinio automobilio vardą pelnė 1947 metais pagamintas „Buick Super 8 Model 51“, savininkas – Raivo Hannus (Estija). 

Gražiausiu parodos automobiliu išrinktas 1935 metais pagamintas „Mercedes-Benz“, savininkas – Stanislovas Bartkevičius (Lietuva). 

Geriausios restauracijos laimėtojas – 1939 metais „Buick 40“, savininkas – Aldis Auninšas (Latvija). 

Geriausiu sovietiniu automobiliu buvo pripažintas 1950 metais pagamintas „GAZ M20 Pobeda“, savininkas – Guntis Tigeris (Latvija). 

Mažiausių ratų apdovanojimo laimėtojas – 1964 metais pagamintas automobilis neįgaliesiems SMZ, savininkas – Virginijus Duderis (Lietuva). 

Didįjį parodos prizą pelnė 1930 metais pagamintas „Buick 40“, kurio savininkas – Aldis Auninšas (Latvija).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.