Šiurpioje avarijoje dukters netekę tėvai apsisprendė, ką darys toliau

„Man jėgų suteikia tiesos paieškos. Noriu viską išsiaiškinti, sužinoti tiesą, kad mano dukros mirtis nebūtų beprasmė.

 Virgijinus Šleikus pasiryžęs išsiaiškinti, kodėl visiškai naujame „Toyota“ visureigyje nesuveikė saugos oro pagalvės ir kas dėl to kaltas.<br> Asmeninio archyvo ir J. Stacevičiaus nuotr.
 Virgijinus Šleikus pasiryžęs išsiaiškinti, kodėl visiškai naujame „Toyota“ visureigyje nesuveikė saugos oro pagalvės ir kas dėl to kaltas.<br> Asmeninio archyvo ir J. Stacevičiaus nuotr.
 Advokatas Ričardas Užolas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
 Advokatas Ričardas Užolas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Automobilio avarijoje žuvo Virginijaus Šleikaus dukra Viktorija.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Automobilio avarijoje žuvo Virginijaus Šleikaus dukra Viktorija.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Automobilio avarijoje žuvo Virginijaus Šleikaus dukra Viktorija.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Automobilio avarijoje žuvo Virginijaus Šleikaus dukra Viktorija.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Automobilio avarijoje žuvo Virginijaus Šleikaus dukra Viktorija.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Automobilio avarijoje žuvo Virginijaus Šleikaus dukra Viktorija.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
 „Toyota Baltic“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Arvydas Šinkūnas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
 „Toyota Baltic“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Arvydas Šinkūnas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
 „Toyota Baltic“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Arvydas Šinkūnas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
 „Toyota Baltic“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Arvydas Šinkūnas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
 „Toyota Baltic“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Arvydas Šinkūnas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
 „Toyota Baltic“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Arvydas Šinkūnas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Aug 27, 2018, 6:24 PM, atnaujinta Aug 28, 2018, 11:47 AM

Turi būti kažkoks atsakymas, kodėl ji žuvo tame automobilyje“, – sakė dukters per avariją netekęs Virginijus Šleikus, pirmadienį pirmą kartą susitikęs su automobilį į Lietuvą pardavusiais „Toyota Baltic AS“ atstovais. 

Rugpjūčio 17 dienos vakarą Kupiškio rajone vyras pateko į avariją, per kurią neišsiskleidė nė viena naujutėlio „Toyota C-HR" saugos oro pagalvė ir žuvo jo dukra. 

Pasiryžęs išsiaiškinti, kas yra kaltas dėl tragedija pasibaigusio eismo įvykio, V.Šleikus ekspertizei ketina pasitelkti ne tik lietuvių, bet ir užsienio specialistus.

Jis po susitikimo su „Toyota Baltic AS“ atstovais susidarė įspūdį, kad kompanija yra linkusi bendradarbiauti. 

Anot vyro, gamintojo įgalioti specialistai taip pat nori išsiaiškinti, kas nutiko automobiliui.

Nori įsitraukti į tyrimą

V. Šleikui atstovaujantis advokatas Ričardas Užolas pridūrė, kad susitikime taip pat dalyvavo „Toyota“ techninis ekspertas. 

Šis specialistas juos patikino, kad turi daug patirties tiriant panašaus pobūdžio bylas. 

Gamintojo ekspertas jiems esą paaiškino, kad koncernas yra didelė organizacija, kurioje keliami ypatingai aukšti kokybės reikalavimai.

„Jis sakė, kad kiekvienas toks eismo įvykis, kuris pareikalauja kažkieno gyvybės, jiems yra labai svarbus. 

Kompanija labai nori dalyvauti tyrime ir prašė kreiptis, jei tik kažko reikės“, – kalbėjo R. Užolas.

Apie ieškinį dar negalvoja

Teisininkas sakė, kad teikti ieškinio gamintojo atstovams ar imtis kitų panašių priemonių kol kas neketina. 

Jis padės V. Šleikui sekti ikiteisminį tyrimą, o dėl papildomų veiksmų kartu spręs po to, kai gaus ekspertų išvadas. 

„Mums svarbu nustatyti, kas iš tiesų yra kaltas dėl šio baisaus įvykio“, – komentavo jis. 

„Toyota“ atstovai negalėjo paaiškinti, kodėl neišsiskleidė saugos oro pagalvės, nes patys dar neturėjo progos apžiūrėti automobilio. 

Anot R. Užolo, gamintojo ekspertas turi atlikti savo darbą – tik tuomet galės pateikti išvadas.

Sieks objektyvaus tyrimo

V. Šleikus laukia policijos tyrimo išvadų – nori žinoti bent jau tai, ar automobilyje buvo visos saugos oro pagalvės, kurios nurodytos specifikacijoje. 

Vyras bendravo su policijos tyrėjais ir išreiškė pageidavimą, kad atliekant pirminę automobilio apžiūrą galėtų dalyvauti ir jo pasamdytas nepriklausomas ekspertas. 

„Noriu, kad tyrimas nebūtų vienašališkas, todėl man atstovaus nepriklausomas ekspertas. Kol kas tai bus lietuvis, o vėliau jau nuodugniai apžiūrai samdysiu specialistą iš Švedijos. 

Taip pat dalyvaus „Toyota“ atstovas ir kažkas iš Lietuvos teismams ekspertizes darančių mokslininkų“, – kalbėjo jis.

V. Šleikus nenorėjo patikėti ekspertizės vien šalies teisėsaugai. 

Taip pat jis neabejojo, kad šiurpios avarijos istorija pasieks užsienio žiniasklaidą, todėl reikalingi ir pripažinti tokius tyrimus atliekantys specialistai. 

„Noriu, kad išvados būtų pripažintos, o pats tyrimas laikomas objektyviu“, – pridūrė vyras. 

Nusprendė kraustytis į Švediją

Klausiamas, kaip šiuo metu jaučiasi jo šeimos nariai V. Šleikus sakė, kad žmonai sunkiau nei jam. Ją ir sūnų vyras ketina išsivežti gyventi į Švediją. 

„Sūnus norėjo studijuoti Vilniuje, tačiau dabar aš negalėsiu jo čia palikti. Mes privalome laikytis drauge ir kartu išgyventi šitą skausmą“, – dabartinę padėtį apibūdino jis. 

Vyras patikino, kad neįgijo baimės vairuoti. Nebijo netgi sėsti prie kito turimo „Toyota“ automobilio vairo. 

„Man truputį ramiau dėl to, kad tą automobilį pirkau nenaują. Nors įsigijau toje pačioje „Auresoje“, bet jis buvo atvežtas iš Vokietijos“, – sakė V. Šleikus.

Labiausiai laukia atsiprašymo

Jis labiau norėtų sulaukti kažkieno atsiprašymo – iš paties gamintojo arba jo atstovų. 

„Aš nekaltinu „Toyota“ koncerno arba jo atstovybės – mano vaiko tai jau neprikels. 

Bet turiu savo akimis pamatyti, kad automobilyje yra visos aštuonios oro pagalvės, kurios įrašytos dokumentuose“, – kalbėjo V. Šleikus. 

Visureigį lemtingą vakarą vairavęs vyras sakė, kad kol neatlikta jokia ekspertizė, galima kelti įvairias versijas. 

Viena iš jų – automobilyje buvo sumontuotos ne visos aštuonios, o tik keturios saugos oro pagalvės.

Vien nuotraukų neužteko

„Toyota Baltic“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Arvydas Šinkūnas sakė, kad susitikime jis ir kiti kompanijos atstovai dar kartą pasakė tragediją išgyvenančiam klientui, jog yra pasiryžę visais būdais padėti jam sužinoti tiesą.

Gamintojo atstovas sakė, kad kompanija turi galimybių gauti daugiau informacijos iš paties automobilio. 

Anot jo, dėl naujų technologijų net po tokios avarijos iš transporto priemonės galima gauti daug duomenų. 

Pašnekovas patikino, kad „Toyota“ atstovai negali atsakyti, kodėl nesuveikė saugos oro pagalvės. 

„Galimų faktorių yra labai daug. Reikia palaukti ekspertų atsakymų, nes žiūrint į nuotraukas nieko nustatyti neįmanoma“, – trumpai komentavo jis. 

Nedegė įspėjančios lemputės 

Kompanijos atstovas negalėjo atsakyti, ar „Toyota“ istorijoje pasitaikė panašių įvykių. Pašnekovo teigimu, kiekvienas atvejis yra individualus. 

A. Šinkūnas kategoriškai paneigė versiją, kad automobilyje nebuvo sumontuotos saugos oro pagalvės. 

„Prieš perdavimą klientams automobiliai yra tikrinami servise. Be to, viduje yra įspėjančios lemputės, kurios užsidega tuo atveju, jeigu kažkas neveikia“, – sakė pašnekovas. 

Anot jo, V. Šleikus minėjo, kad jokios įspėjančios lemputės salone nedegė, todėl oro pagalvės automobilyje turėjo būti. 

Regiono pardavimų vadovas prasitarė, kad „Toyota CH–R“ buvo surinktas Turkijoje. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.