Vilniuje atidarytas naujas pėsčiųjų viadukas: keisis eismas T.Narbuto gatvėje

Judrioje sostinės Narbuto gatvėje ketvirtadienį atidarytas naujas viadukas pėstiesiems ir dviratininkams. 

Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>D.Umbraso nuotr.
Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>D.Umbraso nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Statomas viadukas T.Narbuto g.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>D.Umbraso nuotr.
Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>D.Umbraso nuotr.
Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>D.Umbraso nuotr.
Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>D.Umbraso nuotr.
Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>D.Umbraso nuotr.
Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>D.Umbraso nuotr.
Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pavojingoje perėjoje prieš trejus metus žuvo jauna mergina.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Aug 30, 2018, 11:27 AM, atnaujinta Aug 30, 2018, 12:24 PM

Daugiau kaip kaip 67 metrų ilgio ir beveik 7 metrų pločio pėsčiųjų ir dviračių viaduką per T. Narbuto gatvę Vilniaus savivaldybės atstovai vertina kaip „vieną didžiausių šios kadencijos investicijų į eismo saugumą Vilniaus mieste“. 

Viadukas kainavo beveik 1,4 mln. eurų – darbai turėjo būti baigti dar balandį, tačiau nukelti iki rugsėjo dėl „nenumatytų aplinkybių“ – papildomų projekto sąlygų, užtrukusio jo viešinimo, gyventojų pastabų. 

Statybininkai prie viaduko dirbo iki vėlaus vakaro prieš atidarymą ir skubėjo jį kuo greičiau paruošti. Viaduku jau galima naudotis, bet nuovažų apdaila dar nebaigta, trūksta turėklų.

„Ypatingai džiugu, kad viaduko rangos darbai atlikti per itin trumpą laiką – tiltas per T. Narbuto gatvę buvo pastatytas praktiškai per naktį, o visa infrastruktūra aplink jį buvo įrengta per tris vasaros mėnesius“, – sakė mero Remigijaus Šimašiaus atstovas spaudai Aleksandras Zubriakovas. 

Keisis eismas

Viadukas bus pritaikytas žmonėms su negalia, patogus mamoms su vėžimėliais – turi nuovažas iš abiejų viaduko pusių. 

Statant viaduką, buvo įrengti nauji pėsčiųjų ir dviračių takai – tai pagerino susisiekimą tarp Viršuliškių ir Karoliniškių rajonų. 

Viaduku vilniečiai galės naudotis jau ketvirtadienį, o esama pėsčiųjų perėja per T. Narbuto gatvę bus panaikinta. Tai turi būti padaryta netrukus.

Kol kas ant asfalto vis dar matomas pablukęs „zebras“, taip pat tebestovi pėsčiųjų perėjos ženklai, bet perėjimas ties skiriamąja juosta jau uždarytas. 

Panaikinus šią perėją bus ne tik saugiau pėstiesiems, bet ir pastebimai pagreitės eismas T.Narbuto gatve.

Vairuotojams nebereikės stoviniuoti prie vienintelės nereguliuojamos perėjos šioje gatvėje, o tai turi padėti sumažinti spūstis judantiems tarp Vilniaus centro ir Pilaitės, Karoliniškių bei Viršuliškių rajonų.

Pavojinga perėja

Ši perėja T.Narbuto gatvėje buvo laikoma viena nesaugiausių Vilniuje. Nereguliuojama perėja buvo tarp dviejų gausiai naudojamų viešojo transporto stotelių bei tarp dviejų rajonų - Viršuliškių bei Karoliniškių. Todėl ja dažnai naudodavosi pėstieji, o tuo tarpu T.Narbuto gatvė pasižymi ir gausiu eismu.

Dėl to šioje perėjoje yra įvykęs ne vienas eismo įvykis, o garsiausiai nuskambėjusi tragedija įvyko 2014-aisiais, kai čia žuvo automobilio partrenkta devyniolikmetė pėsčioji. Nors į įvykio vietą gana greitai atskubėjo greitosios pagalbos medikai, jie merginai padėti jau nebegalėjo. 

Merginos bendraamžė vairuotoja ją partrenkė važiuodama antra eismo juosta. Smūgis kliuvo į dešinę automobilio pusę, ten, kur sėdi keleivis. Nuo smūgio buvo suskaldytas automobilio priekinis stiklas. Po smūgio automobilis sustojo dar už keliolikos metrų nuo perėjos. 

Iš viso šiuo automobiliu važiavo trys merginos. Jos per incidentą nenukentėjo. Gavus pranešimą apie partrenktą žmogų, į įvykio vietą atskubėjo policijos patruliai ir greitosios pagalbos medikai. Tačiau jie partrenktai merginai padėti nebegalėjo, ji mirė. Po avarijos automobilio vairuotoja, žuvusios merginos bendraamžė, buvo ištikta šoko.  

Viaduko per T.Narbuto gatvę statybos darbai truko apie 4 mėnesius, o plieninė konstrukcija sumontuota vos per vieną naktį.

Įdomu tai, kad tokio tipo viadukas - be atraminių guolių, kai plieninė konstrukcija įbetonuojama į atramas - yra vienintelis ir pirmasis Lietuvoje - tokia statymo praktika perimta iš Švedijos.

Vidutiniškai statybose dirbo apie 15 iki 30 darbuotojų vienu metu.

Paklota apie 300 metrų naujų vandens nuotekų vamzdžių ir tiek pat elektros komunikacijų.

Visam objektui sunaudota apie 350 kub. m betono, paklota daugiau kaip 200 tonų asfalto dangos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.