Dar pabrangus draudimui valdžia griebėsi plano: 18 priemonių, bet ne visos patiks vairuotojams

Privalomajam vairuotojų draudimui vis brangstant, į tai dėmesį atkreipė ir Finansų ministerija.

Siūloma draudikams matyti, kokių pažeidimų ir kokių žalų anksčiau vairuotojai yra padarę.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūloma draudikams matyti, kokių pažeidimų ir kokių žalų anksčiau vairuotojai yra padarę.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūloma draudikams matyti, kokių pažeidimų ir kokių žalų anksčiau vairuotojai yra padarę.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūloma draudikams matyti, kokių pažeidimų ir kokių žalų anksčiau vairuotojai yra padarę.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūloma draudikams matyti, kokių pažeidimų ir kokių žalų anksčiau vairuotojai yra padarę.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūloma draudikams matyti, kokių pažeidimų ir kokių žalų anksčiau vairuotojai yra padarę.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūloma draudikams matyti, kokių pažeidimų ir kokių žalų anksčiau vairuotojai yra padarę.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Siūloma draudikams matyti, kokių pažeidimų ir kokių žalų anksčiau vairuotojai yra padarę.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2018-09-01 10:45

Jos manymu, norint pristabdyti kylančias kainas reikia skatinti konkurenciją transporto priemonių draudimo rinkoje, stiprinti draudėjų apsaugą, mažinti avaringumą ir gerinti suinteresuotų visuomenės ir verslo atstovų bendradarbiavimą.

Mažės ar didės?

Todėl Finansų ministerija paskelbė parengusi Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo rinkos veikimo tobulinimo planą, kuris buvo apsvarstytas ministrų pasitarime ir patvirtintas finansų ministro įsakymu.

Nors kai kurios detalės atrodo panašesnės į pagrindą kainas kelti dar labiau.

„Pastaraisiais metais stebėjome spartų draudimo įkainių augimo tempą. Todėl nusprendėme kartu su draudikais, vežėjais, Lietuvos banku ir kitomis valstybinėmis institucijomis parengti planą, kuriuo būtų siekiama transporto priemonių draudimo sektorių padaryti kuo efektyvesnį.

Tikimės, kad įgyvendinus plane numatytas priemones, bus sudarytos prielaidos didesnei draudimo įmonių tarpusavio konkurencijai bei pristabdytas draudimo įkainių augimo tempas,“ – sakė finansų ministras Vilius Šapoka.

Daugiau duomenų ir pamokų

Iš viso planą sudaro 18 priemonių, kurias numatoma iki 2020 m. įgyvendinti transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo ir saugaus eismo srityje.

Bene svarbiausia planuojama priemonė – galimybė ilginti vairavimo praktinio mokymo kursus.

Be to, norima draudikams perduoti daugiau vairuotojų duomenų.

Plane yra numatyta išnagrinėti galimybes Transporto priemonių draudikų biurui (TPDB) informacinėse sistemose teikti duomenis ne tik apie vairuotojų sukeltus draudžiamuosius įvykius, bet ir apie draudimo išmokėtų sumų dydžius. 

Draudimo bendrovėms gali tapti prieinama dar daugiau duomenų – vairuotojo pažymėjimo rekvizitai, informacija apie deklaruotą gyvenamąją vietą, informacija apie automobilio savininko anksčiau padarytus ar pakartotinius kelių eismo taisyklių pažeidimus, 

Taip pat jau nuo rugsėjo 1 d. finansų ministro įsakymu bus panaikintas patekimo į transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo rinką barjeras – sumažintas nuo 115 tūkst. iki 15 tūkst. eurų stojamasis TPDB nario įnašo dydis.

Tarp numatomų priemonių – parengti ir patvirtinti eismo įvykio metu padarytos neturtinės žalos dydžio nustatymo rekomendacijas bei įvertinti galimybes indeksuoti periodines TPVCAPD išmokas, kai jos mokamos nukentėjusiam trečiajam asmeniui dėl negautų pajamų, kurias nukentėjęs trečiasis asmuo būtų gavęs, jeigu jo sveikata nebūtų sužalota.

Daugiau skaidrumo galės tikėtis ir patys vairuotojai, pvz., siūloma draudimo polisus parduodančius asmenis atskleisti informaciją apie savo gaunamą atlygį. Tačiau apie bendrovių gaunamą pelną nekalbama.

Finansų ministerija taip pat atkreipė dėmesį į Lietuvoje registruotus, bet realiai ne mūsų šalyje važinėjančius automobilius, kokių gausu Ukrainoje. Plane numatyta įvertinti galimybes tobulinti transporto priemonių registracijos kontrolę, siekiant sumažinti Lietuvoje registruotų, bet faktiškai kitose valstybėse naudojamų automobilių (išskyrus tarptautiniam krovinių ir keleivių vežimui naudojamas transporto priemones) skaičių.

Visos 18 planuojamų priemonių:

– Išnagrinėti tikslingumą ir galimybes įpareigoti Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biurą (toliau – Biuras) draudikams prieinamose informacinėse sistemose teikti duomenis ne tik apie draudėjų sukeltus draudžiamuosius įvykius, bet ir apie draudimo išmokų, sumokėtų pagal Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (toliau – TPVCAPD) sutartis, sudarytas su draudėju, dydžius.

– Įvertinti galimybę įpareigoti TPVCAPD produktus parduodančius asmenis atskleisti informaciją apie savo gaunamą atlygį.

– Sumažinti stojamąjį Biuro nario įnašo dydį.

– Įvertinti galimybę Biurui draudikams prieinamose informacinėse sistemose iš valstybės įmonės „Regitra“ (toliau – VĮ „Regitra“) teikti duomenis apie draudėjo vairuotojo pažymėjimo rekvizitus.

– Įvertinti galimybę draudikams naudotis informacija apie gyventojų deklaruotą gyvenamąją vietą.

– Įvertinti galimybę draudikams naudotis informacija apie transporto priemonių valdytojų anksčiau padarytus ir (arba) pakartotinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

– Parengti ir patvirtinti Eismo įvykio metu padarytos neturtinės žalos dydžio nustatymo rekomendacijas.

– Įvertinti galimybes tobulinti transporto priemonių registracijos kontrolę, siekiant sumažinti Lietuvoje registruotų, bet faktiškai kitose valstybėse naudojamų automobilių (išskyrus tarptautiniam krovinių ir keleivių vežimui naudojamas transporto priemones) skaičių.

– Įvertinti galimybes indeksuoti periodines TPVCAPD išmokas, kai jos mokamos nukentėjusiam trečiajam asmeniui dėl negautų pajamų, kurias nukentėjęs trečiasis asmuo būtų gavęs, jeigu jo sveikata nebūtų sužalota.

– Parengti atmintinę, kurioje būtų pateikta informacija apie užsienio valstybėse eismo įvykį sukėlusio arba į jį patekusio asmens pareigas ir rekomenduojamus atlikti veiksmus.

– Įvertinti galimybę atidaryti bendrą TPVCAPD paslaugas teikiančių draudikų skambučių centrą, kuris visą parą teiktų konsultacijas draudėjams.

– Įvertinti TPVCAPD paslaugų pardavimo, kartu į draudimo sutartį įtraukiant papildomas paslaugas, praktiką ir pateikti pasiūlymus dėl šios praktikos tobulinimo.

– Įvertinti galimybes ilginti praktinio vairavimo įgūdžių mokymo kurso trukmę ir (ar) gerinti mokymo kokybę.

– Įvertinti kelių ir gatvių eismo automobilių keliais saugumo sistemų (tokių kaip vidutinio greičio matuokliai, taip pat stacionarūs greičio matuokliai miestų gatvėse) veiksmingumą, kiek jos padeda mažinti eismo įvykių skaičių ir užtikrinti TPVCAPD kontrolę.

– Įvertinti galimybę sukurti interneto platformą, kurioje tarptautinio pervežimo veiklą vykdančių įmonių atstovai galėtų keistis informacija apie nedrausmingus vairuotojus.

– Įvertinti galimybę numatyti papildomas vairuotojo profesinės kvalifikacijos siekiančių asmenų stažuotes.

– Įvertinti galimybę atkurti Kelių eismo saugumo fondą.

– Patvirtinus deklaracijos „Vizija – nulis žuvusiųjų kelių ir geležinkelių transporto eismo įvykiuose“ 2018–2030 m. įgyvendinimo priemonių planą, įsitraukti į priemonių eismo dalyvių švietimo srityje įgyvendinimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.