Iš komos pakilęs kaunietis nepamirš lemtingos avarijos: žmonai pranešė, kad jis žuvo

Gatvėmis riaumojantys motociklai kauniečius ir džiugina, ir pykdo. Baikerių atsisveikinimas su vasaros sezonu taip pat neliko be kritikos strėlių. Iš mirties nagų ištrūkęs baikeris Rolandas Daugvila-Koma įsitikinęs: motociklas – ne žudikas.

Galingą „Boss Hoss“ motociklą vairuojantis R.Daugvila-Koma ne kartą yra pavijęs pavojų kitiems eismo dalyviams keliančius kelių erelius ir juos išbaręs.
Galingą „Boss Hoss“ motociklą vairuojantis R.Daugvila-Koma ne kartą yra pavijęs pavojų kitiems eismo dalyviams keliančius kelių erelius ir juos išbaręs.
R.Daugvilos-Komos nemaža dalis kūno išgražinta tatuiruotėmis – kaukolėmis. Šie simboliai matomi ir ant vyro drabužių, aksesuarų – žiedų, laikrodžio, diržo. Jo motociklai taip pat išpuošti kaukolėmis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
R.Daugvilos-Komos nemaža dalis kūno išgražinta tatuiruotėmis – kaukolėmis. Šie simboliai matomi ir ant vyro drabužių, aksesuarų – žiedų, laikrodžio, diržo. Jo motociklai taip pat išpuošti kaukolėmis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Į baikerių sezono atidarymą ir uždarymą kasmet susirenka tūkstančiai motociklininkų ir juos palaikančių žiūrovų.
Į baikerių sezono atidarymą ir uždarymą kasmet susirenka tūkstančiai motociklininkų ir juos palaikančių žiūrovų.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Oct 13, 2018, 9:11 PM, atnaujinta Oct 14, 2018, 9:27 AM

Šįmet dėl palankių orų buvusį itin ilgą sezoną Kauno baikeriai uždarė pirmąjį spalio savaitgalį. Milžiniška kolona burzgė miesto gatvėmis, kai kuriose vietose trumpam dėl to buvo sustabdytas eismas.

Internetinėje erdvėje netrukus pasipylė nepatenkintų kauniečių skundai dėl to, kad, kol pravažiavo organizuota kolona, jie kelias ar keliolika minučių turėjo laukti sėdėdami viešajame transporte ar negalėjo pereiti į kitą gatvės pusę.

Tačiau netrūko ir tokių, kurie motociklininkus gyrė už organizuotumą ir net išmonę.

Tarp daugybės plieninių žirgų praeivių akį patraukė greitas „Boss Hoss“ markės motociklas, ant kurio už vairuotojo buvo įsitaisę žmogaus dydžio griaučiai. Ant šio motociklo taip pat puikavosi sunkiai suskaičiuojamas kiekis šiurpą keliančių kaukolių.

Nors galingoji transporto priemonė atrodo grėsmingai, jos savininkas R.Daugvila-Koma akceleratoriaus pedalo iki galo niekada nespaudžia. Vyras net laikosi garbės kodekso ir apibara vadinamuosius kelių erelius ir gaidelius.

Tarsi rūke regėjo griaučius

„Kaukolė – mano simbolis. Jos bijoti nereikia. Visi po mirties tapsime kaukolėmis, todėl siūlau jų nesibaiminti, o susigyventi.

Nuo senovės lietuviai tikėjo, kad kaukolė gali apsaugoti nuo nelaimių, sunkumų, bėdų. Greičiausiai mane taip pat ji apsaugojo, kai jau buvau beiškeliaujantis anapilin“, – kalbėjo išskirtinio motociklo savininkas 54 metų R.Daugvila-Koma, kuris su mirtimi buvo susidūręs akis į akį ir netikėtai ištrūko iš jos nagų.

Kaukolėmis baikeris susižavėjo prieš trylika metų, kai su sūnumi važiuodamas motociklu patyrė itin skaudžią avariją ir pateko į komą.

Motociklininkas prisimena, kad busdamas iš jos tarsi rūke regėjo griaučius su baikerio liemene ir kaukolę.

„Abu per stebuklą likome gyvi. Nuo to laiko draugai mane vadina Koma, o kaukolės tapo neatsiejamomis gyvenimo palydovėmis“, – sakė pašnekovas.

Praeivių reakcija skirtinga

R.Daugvilos-Komos nemaža dalis kūno išgražinta tatuiruotėmis – kaukolėmis. Šie simboliai matomi ir ant vyro drabužių, batų, aksesuarų – žiedų, laikrodžio, diržo.

Jo motociklai, kurių vyras šiuo metu turi 8, taip pat išpuošti šimtais iš metalo, plastiko ir kitų medžiagų pagamintų kaukolių.

Paklaustas, kaip praeiviai reaguoja į kaukolėmis išpuoštas jo dvirates priemones, baikeris neslėpė, jog vieni žmonės į jį rodydami sukioja pirštą prie smilkinio, kiti sako, kad kaukolės jiems kelia šiurpą.

Tačiau netrūksta ir tokių, kurie vyrą giria už originalumą ir tikina, kad kaukolė, motociklas bei jį vairuojantis baikeris puikiai dera tarpusavyje.

„Nebandau niekam nieko įrodinėti. Tai – mano pomėgis. Jis aplinkiniams netrukdo. Žmona iš namų irgi neveja. Matyt, susigyveno su kaukolėmis“, – svarstė pašnekovas.

Griaučius atsiuntė duktė

Daugiausia kaukolių – ant „Boss Hoss “ plieninio žirgo, kuriuo pastaruoju metu kaunietis važinėja dažniausiai. Jo net stiklas yra kaukolės formos, o lempų šviesa spindi iš kaukolės akiduobių.

Ant bagažinės – kaukolė ir žmogaus griaučių muliažas, maišelis su mažomis kaukolėmis, kruvina plaštaka, šalmai su kaukolėmis.

Vienas jis pasigamino pats, kitas įsigijo, dar kitas gavo dovanų. Bičiuliams ir artimiesiems nereikia sukti galvos, ką motociklininkui padovanoti. Geriausia dovana jam – kaukolė.

„Griaučių muliažą, kurį vadinu giltine, prieš kelis mėnesius atsiuntė Jungtinėse Amerikos Valstijose gyvenanti duktė Lina. Nuo tada jie, įsitaisę man už nugaros ir papuošti šalmu motociklu, visur drauge keliauja. Taip žinau, kad kelyje nesu vienišas“, – tikino R.Daugvila-Koma.

Vyras juokavo, kad griaučių lyties nežino, bet jaučia, jog jie – dailiosios lyties atstovės. Jis tiki, kad kadaise ši giltinė buvo tikra gražuolė moteris.

„Nors ji dažna mano žygių motociklu palydovė, žmona nepyksta. Sakė, kad galiu ją vežiotis, kiek ir kur tik noriu“, – kvatojosi kaunietis ir pridūrė, jog giltinei, kaip ir jam, patinka gražiausia pasaulyje muzika – motociklo variklio burzgimas.

Prikėlė naujam gyvenimui

Plieninio gražuolio „Boss Hoss“ variklis tikrai gaudžia garsiai. Į 1998 metų gamybos motociklą įmontuotas forsuotas aštuonių cilindrų „Chevrolet Corvette“ variklis, jo kubatūra – 6,8 litro.

Transporto priemonę kaunietis kadaise gavo dovanų. Tik ji buvo sumaitota, sudaužyta, sulankstyta, todėl priminė ne galingą motociklą, į kurį atsisuka kone kiekvienas praeivis, bet metalo krūvą.

Nagingas baikeris per pusantrų metų savomis rankomis viską atkūrė, nugludino, net patobulino. R.Daugvila-Koma pagamino apsauginius nerūdijančiojo plieno lankus, pažemino rėmą, gyvačių oda aptraukė sėdynę, paplatino padangas, papildomai įrengė ksenono lempas.

„Nesuklysite, jeigu parašysite, kad motociklą sukūriau iš naujo“, – kalbėjo R.Daugvila-Koma.

Remontavo po gaisro, liūties

Vyras yra surinkęs, patobulinęs ne vieną plieninį žirgą. Motociklai R.Daugvilos-Komos gyvenime atsirado paauglystėje. Jų vyras turėjo ne mažiau nei dvi dešimtis. Būdamas vaikas jis važinėjo dviračiais, nuo dvylikos metų sėdo ant mopedo.

„Dviratėms transporto priemonėms reikia daug dėmesio ir labai daug investicijų. Tai žinau nuo pat jaunų dienų. Tačiau man patinka prie jų krapštytis. Prisimenu, kai susipažinome su žmona, daug laiko leisdavome kartu važinėdami motociklu.

Tačiau būdavo ir taip, kad aš kone visą dieną turiu taisyti ar surinkti kokį nors motociklą. Tuomet aš visas tepaluotas būdavau šalia motociklo, o ji kur nors netoliese skaitydavo knygą“, – prisiminė baikeris.

Remontuoti motociklus R.Daugvilai-Komai teko ne tik jaunystėje.

Jis sutvarkė sumaitotą motociklą „Honda Gold Wing“, kuriuo važiuodamas pakliuvo į avariją, po kurios pateko į komą.

Praėjusią vasarą dėl savo plieninių žirgų jis taip pat turėjo nemažai rūpesčių ir darbo. Vienas jo motociklas buvo užsidegęs, kitus teko remontuoti po praėjusią liepą praūžusios liūties.

„Tuomet skendo visas garažas – vandens jame buvo kone pusantro metro. Įsivaizduokite, kiek reikėjo triūsti prie po vandeniu pabuvusių motociklų, kad jie vėl važiuotų“, – sakė baikeris.

Kelių erelius paprotina

Ar po avarijos jis tapo bailesnis? Kaunietis ryžtingai atsakė: ne. Jis ir toliau dalyvauja baikerių renginiuose, mėgsta adrenaliną, laisvės ir galybės pojūtį. Tačiau kelyje jaučia atsakomybę.

Vyras sakė, kad gražuoliu „Boss Hoss“ būtų galima kone pakilti į orą – važiuoti iki 350 kilometrų per valandą greičiu. Tačiau bandant motociklą jam užteko akceleratorių paspausti iki 200 kilometrų per valandą. Miesto gatvėmis ir užmiesčio keliais vyras važiuoja leistinu greičiu.

„Netrūksta žmonių, įsitikinusių, kad riaumojantis motociklas kelia grėsmę ir pavojų. Tačiau siūlyčiau atkreipti dėmesį į kai kurių lengvųjų ar didesnių automobilių vairuotojų požiūrį į motociklininkus, mėginimą su jais lenktyniauti kelyje, neretai įstūmimą į pavojingas situacijas“, – kalbėjo R.Daugvila-Koma.

Vyras prisiminė atvejį, kai po lemtingos avarijos po kurio laiko jis, vėl sėdęs ant motociklo, pateko į nelinksmą įvykį.

Kelią jam staiga užstojo agresyviai motociklininką aplenkęs automobilis.

Motociklininkas tąkart slydo daugiau nei 200 metrų. Dėl kūno apibrozdinimų jam prireikė medikų pagalbos.

„Kelių ereliai ir visokie gaideliai man labai nepatinka. Ne kartą tokius kietuolius vairuotojus esu pavijęs ir paprotinęs, net apibaręs, išvadinęs besmegeniais. Jie tikriausiai dar nepajutę tokio elgesio ir neatsakingumo pasekmių“, – sakė R.Daugvila-Koma.

Kaunietis ištiktas komos išbuvo 32 paras

Prieš trylika metų po motociklo avarijos R.Daugvila-Koma buvo nugrimzdęs į komą.

„Prisimenu, tą 2005 metų vasaros dieną autostrada motociklu su sūnumi važiavome į Jūros šventę. 1963 metų gamybos „Honda Gold Wing“ riedėjo apie 80 kilometrų per valandą greičiu, nes viena kelio pusė ties Gargždais buvo remontuojama ir greitis buvo ribojamas. Pamenu, šnekėjausi su sūnumi, kuris tuo metu valgė ledus. Ėmė lyti. Staiga išvydau, kad sustojo priekyje mūsų važiavęs vilkikas. Mėginau jį aplenkti, bet iš priekio atvažiavo autobusas. Kitos išeities nebuvo – vėl pasukau vairą atgal ir rėžiausi tiesiai į vilkiką“, – situaciją, po kurios jis ilgam atsidūrė ligoninėje, papasakojo R.Daugvila-Koma.

Kauniečio sūnus po susidūrimo nuo motociklo tiesiog nulėkė, krisdamas susižeidė galvą. O ne vieną toną metalo vežęs vilkikas užgriuvo ant vairuotojo ir motociklo.

Į nelaimės vietą atskubėję kauniečio baikerio draugai jo žmonai suskubo pranešti, kad vyras žuvo. Tačiau R.Daugvila-Koma, kaip ir sužalotas sūnus, buvo nuvežti į ligoninę. Tėvas 32 paras išbuvo komos būsenos. Sūnus atsigavo keliomis dienomis anksčiau.

Už tai, kad sugrįžo iš ano pasaulio, vyras iki šiol dėkingas ne tik likimui, bet ir žmonai Lidijai, kuri yra medikė.

„Ji mane išgelbėjo, išsaugojo ir prikėlė iš mirusiųjų. Tuomet žmona ne tik dirbo vienoje Kauno ligoninėje, bet ir kone gyveno prie mano lovos“, – pasakojo baikeris.

Kai vyras pabudo iš komos, maždaug po dviejų savaičių bičiuliai jį nuvežė į garažą, kur jis išvydo savojo motociklo likučius. Po kelių mėnesių jis vėl sėdo prie motociklo vairo.

Kaune nežuvo nė vienas motociklininkas

Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius sakė, jog motociklas – tokia transporto priemonė, kurios vairuotojas privalo ne tik gerai išmanyti Kelių eismo taisykles, bet ir turėti puikius praktinius vairavimo įgūdžius tam, kad saugiai ir efektyviai jį valdytų.

„Vienas skaičius šiais metais labai džiugina – eismo įvykių metu žuvusių motociklų vairuotojų skiltyje matome nulį. Pernai per 9 mėnesius Kauno apskrityje žuvo 2 motociklininkai. Eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklai, šiemet padidėjo net 56 procentais. Tiek pat išaugo juose nukentėjusių žmonių skaičius“, – kalbėjo pareigūnas.

Jo teigimu, visa tai nesunkiai paaiškinama – šįmet motociklininkų sezonas buvo neįprastai ilgas, vyravo labai palankūs orai. Surengtas rekordinis skaičius motociklininkams skirtų renginių, varžybų. Didėjo ir gatvėse matomų motociklų skaičius. Bendras vaizdas Kaune šįmet pareigūnams paliko gerą įspūdį. Beveik negauta gyventojų skundų dėl naktimis po langais riaumojančių motociklų variklių ar miesto gatvėse vykstančių nelegalių lenktynių.

Tačiau šią savaitę vėl neišvengta dviejų motociklininkų sužalojimų – avarijose A.Juozapavičiaus prospekte ir K.Petrausko gatvėje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.