Papasakojo, kaip oro uoste dirba taksistai – įvyko keleiviams svarbūs pokyčiai

Vilniaus oro uosto prieigų taksistai sostinės vardą anksčiau garsino ne pačiu geriausiu būdu. Užsieniečiai dalydavosi neįtikėtinais pasakojimais apie tai, kaip brangiai jiems kainavo trumpa kelionė. 

Vilniaus oro uostas siekia sukurti veiksmingą sistemą, pagal kurią būtų teikiamos kokybiškos ir saugios keleivių vežimo paslaugos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus oro uostas siekia sukurti veiksmingą sistemą, pagal kurią būtų teikiamos kokybiškos ir saugios keleivių vežimo paslaugos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus oro uostas siekia sukurti veiksmingą sistemą, pagal kurią būtų teikiamos kokybiškos ir saugios keleivių vežimo paslaugos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus oro uostas siekia sukurti veiksmingą sistemą, pagal kurią būtų teikiamos kokybiškos ir saugios keleivių vežimo paslaugos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus oro uostas siekia sukurti veiksmingą sistemą, pagal kurią būtų teikiamos kokybiškos ir saugios keleivių vežimo paslaugos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus oro uostas siekia sukurti veiksmingą sistemą, pagal kurią būtų teikiamos kokybiškos ir saugios keleivių vežimo paslaugos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2018-12-10 12:15

Sužinoję, kokie tarifai įprastai taikomi mieste, žmonės pasijusdavo lyg apiplėšti.

Lietuvos oro uostai skelbia, kad dar 2015 metais sugriežtinus paslaugų teikėjų kontrolę pagrindines problemas pavyko išspręsti. 

Patenka ne bet kas

Vilniaus oro uosto direktorius Dainius Čiuplys sakė, kad taksi linijoje šiuo metu veikia sistema, kuri palaiko paslaugų teikimo ir automobilių judėjimo tvarką ir taip padeda žymiai sumažinti neigiamų klientų patirčių skaičių. 

Taksi linijoje yra numatytos devynios laukimo vietos ir dvi įlaipinimo vietos. 

„Į kelio užtvarais kontroliuojamą taksi liniją įvažiavęs taksi automobilis privalo vadovautis gyvos eilės principu ir atsistoti laukimo vietoje esančioje eilėje už paskutinio taksi automobilio bei laukti savo eilės patekti į įlaipinimo vietą. 

Atvykę keleiviai lipa į pirmą automobilį, esantį įlaipinimo vietoje“, – aiškino D. Čiuplys.

Šiuo metu bendrovė yra pasirašiusi 48 sutartis, iš kurių viena – su juridiniu asmeniu, valdančiu du automobilius. Likusios sutartys pasirašytos su fiziniais asmenimis. 

Šiuo metu leidimus patekti į taksi liniją turi 47 fiziniai asmenys, o iš viso – 52 automobiliai. 

Sutartis gali nutraukti

D. Čiuplys pažymėjo, kad sutartys yra neterminuotos, tačiau gali būti nutrauktos bet kurios iš šalių. 

Už taisyklių pažeidimus ir finansinių įsipareigojimų nevykdymą Vilniaus oro uostas sutartis nutraukti gali vienašališkai. 

„Su asmenimis, kurie pažeidė taisykles ir todėl sutartys buvo nutrauktos, naujų nesudarome“, – pabrėžė pašnekovas. 

Anot jo, tvarka yra paprasta – teisė teikti taksi paslaugas taksi linijoje suteikiama tol, kol galioja sutartis. 

Oro uosto vadovas sakė, kad užfiksavus nusižengimą ar nustačius, jog automobilis neatitinka reikalavimų, blokuojamas jo patekimas į taksi zoną, o automobilio numeris pašalinamas iš automatinių kelio užtvarų valdymo sistemos. 

„Laukti atvykstančių keleivių taksi linijoje ir teikti jiems paslaugas gali visi norintys ir atitinkantys keliamus reikalavimus. 

Tereikia į mūsų bendrovę kreiptis elektroniniu paštu ir registruotis į laukiančiųjų eilę. 2018 m.  pabaigoje eilėje laukiančių yra apie 41. 

Atsižvelgiant į augantį aptarnaujamų keleivių kiekį, planuojama, kad 2019 metams maksimalus taksi automobilių kiekis bus 57.

Atsiradus laisvai vietai, pagal eilę su asmenimis yra susisiekiama ir sudaroma sutartis“, – bendradarbiavimo specifiką aiškino D. Čiuplys. 

Pokyčius vertina teigiamai

Jo teigimu, oro uostas siekia sukurti veiksmingą sistemą, pagal kurią būtų teikiamos kokybiškos ir saugios paslaugos. 

„Nuolatos atliekame slapto pirkėjo tyrimą ir stengiamės išvengti pažeidinėjimų, nesąžiningai klientams nustatomų tarifų. 

Tokie atvejai net tik atneša finansinės žalos mūsų bendrovei, bet ir kenkia oro uosto, Vilniaus miesto ir visos šalies įvaizdžiui“, – kalbėjo oro uosto vadovas. 

D. Čiuplio teigimu, tai, kad kuriama sistema veikia, rodo gaunami duomenys: jei prieš keletą metų su taksi paslaugomis susijusių pažeidimų per mėnesį būdavo užfiksuojama dešimtimis, tai pastaruoju metu jie tapo pavieniais incidentais. 

O pasitaikius tokiems atvejams ir keleiviui pateikus pagrindinius kelionės duomenis, tokius kaip vežėjo automobilio numeris, kelionės laikas, pinigų priėmimo kvitas ir pan., Vilniaus oro uostas, ne tik pritaiko sankcijas vežėjui, bet kompensuoja nuostolius keleiviui. 

„Skatiname žmones būti atsakingais ir kelionės pabaigoje visada reikalauti spausdinto kvito ir jį išsaugoti, ypač, jei kyla abejonių dėl neteisingai pritaikytų tarifų.

Siekiame keleiviams užtikrinti kokybiškas paslaugas, konkurencingą vežimo taksi automobiliais tarifų taikymą ir lygias galimybes paslaugų teikėjams vykdyti komercinę veiklą oro uosto teritorijoje“, – reziumavo D. Čiuplys.

Anot jo, svarbu paminėti ir tai, kad Lietuvoje taksi veikla yra labai liberalizuota, lyginant su kitomis Europos valstybėmis. 

Taksi vežėjų veiklą reguliuojantys teisės aktai tik labai lakoniškai aprašo keletą reikalavimų. 

Nėra jokių nustatytų kokybės rodiklių vairuotojų patirčiai, žinioms, kalbų mokėjimui, automobilių techninei būklei, įrangai, kėbulo spalvoms, modeliams ir pan. 

„Teoriškai taksi vežėjais gali dirbti bet kas ir su bet kokia transporto priemone. Nėra ir nuoseklios vežėjų kontrolės politikos. 

Faktiškai, ši veikla palikta rinkos savireguliacijai. 

O toks liberalus valstybės institucijų požiūris į šią veiklą tikrai nepadeda oro uostams suvaldyti taksi paslaugų kokybės“, – pridūrė Vilniaus oro uosto vadovas

Kliūva tik smulkmenos

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas sakė, kad sistema, kuria taip didžiuojasi Vilniaus oro uosto atstovai, efektyvi yra tik iš dalies, nes taksistams eilėje prie oro uosto tenka stovėti palyginti ilgai. 

„Galbūt paslaugų teikėjų skaičius tiesiog yra per didelis, todėl jie labai retai išvažiuoja, o tuomet ir viršijami tarifai“, – aiškino R.Kriukovas.

LTOU komunikacijos skyriaus vadovui Mariui Zeleniui tokie pasvarstymai atrodo mažai pagrįsti, nes nuolat atliekami patikrinimai to nepatvirtina. 

Jis taip pat pabrėžė, kad taksi vairuotojai dirba laisvu grafiku – tada, kada gali ir kada jiems patogu. Anot pašnekovo, vienu metu jie visi dažniausiai nedirba. 

M. Zelenius pridūrė, kad skrydžių piko metu keleiviams reikia daug automobilių, todėl kone visi taksi – eilėje prie terminalo ir tie, kurie laukia vietos toliau, išsivažinėja. 

„Būna atvejų, kad atvykimo piko metu keleiviams automobilių ir pritrūksta. Mažinti jų skaičių eilėje būtų netikslinga, nes tai gali nepatenkinti išaugusio keleivių poreikio“, – komentavo jis. 

Taksi linija su automatiniais užtvarais Vilniaus oro uoste įrengta 2013 metais, o nuo to laiko jos techniniai sprendimai buvo tobulinami, o kokybiniai reikalavimai – griežtinami. 

Taip pat keitėsi ir bendravimas su vairuotojais – sutartis su paslaugos teikėju nutraukiama tuomet, jeigu vairuotojas kartoja smulkius taisyklių pažeidimus arba jie būna grubūs. 

„Jeigu pažeidimas padaromas pirmą kartą ir jis yra smulkus, skiriant sankcijas atsižvelgiama į vairuotojo reputaciją. 

Taikomos piniginės baudos ir apribojamas patekimas į taksi liniją“, – sakė komunikacijos skyriaus vadovas.

* * *

Taksi ir pavežėtojai skiriasi

Vežėjus už oro uosto taksi linijos ribų kontroliuojančio Vilniaus miesto savivaldybės viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Andžejus Dinikis atkreipė dėmesį, kad jie neišskiria taksi ir pavėžėjimo paslaugų.

„Vartotojai taip pat dažnai net neskiria, ar vyko su taksi vairuotoju, ar su pavežėtoju. 

Taip, yra tam tikrų skirtumų, tačiau iš esmės tiek norintis paslaugas teikti, tiek norintis jomis pasinaudoti asmuo pats pasirenka jam geriausią variantą“, – kalbėjo jis. 

Viešosios tvarkos skyriaus duomenimis, nuo šių metų rugpjūčio 1 dienos oro uosto teritorijoje ir jo prieigose, išskyrus taksi liniją, buvo surašyti 57 protokolai,  iš jų 37 – už darbą neturint tam leidimo.

„Daugiausia dėmesio kontroliuojant ten dirbančius taksistus skiria patys oro uosto darbuotojai, o viešosios tvarkos skyrius esant poreikiui teikia tarnybinę pagalbą“, – paaiškino A. Dinikis. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: impact Investments and nlocking Growth