Kaunas atskleidė permainas gatvėse – pranyks visos žaliosios rodyklės

Važiuodami į darbą bent valandą praleidžiate spūstyje? Tikimasi, kad naujasis eismo valdymo centras padės ne reaguoti į pasekmes, o užbėgti problemai už akių ir padėti sumažinti spūstis mieste. 

 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaune atidaryto Eismo valdymo centro dėka spūstis galima bus operatyviai reguliuoti.<br> G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Mar 26, 2019, 1:38 PM, atnaujinta Mar 26, 2019, 1:43 PM

Antradienį Kaune buvo atidarytas naujas Eismo valdymo centras. Nuo šiol dalis sankryžų bus stebimos iš centro, įvairios iškilusios bėdos ir šviesoforų trukdžiai taip pat galimi reguliuoti per atstumą. Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras papasakojo, kokiomis naujovėmis gali džiaugtis kauniečiai.

„Labai džiaugiamės, kad šiandien miestas žengia į naują eismo valdymo etapą. Pagrindinis iššūkis, su kuriuo susidūrėme prieš ketverius metus – pasenusi eismo valdymo įranga. Per pastaruosius ketverius metus labai didelė dalis šviesoforinės įrangos buvo atnaujinta. 

O pagrindinis iššūkis, su kuriuo susiduriame šiandien – spūstys. Mieste kylant pragyvenimo lygiui didėja eismo srautas, automobilių skaičius ir spūstis tampa neišvengiamos. Mieste ir Kauno rajone per ketverius metus registruotų transporto priemonių padaugėjo 20 proc. 

Eismo srautas ne tik didina spūstis, bet turi neigiamos įtakos ir saugumui. Sunkiau bus ir dėl to, kad nuo šių metų pabaigos išnyks šviesoforo šone kai kur buvusios ir eismo srautą palengvinusios žalių rodyklių lentelės. Todėl dabar galim pasidžiaugti, kad startavo šis valdymo centras“, – kalbėjo P.Keras.

Neišleista papildomų pinigų

Pasirodo, centrui įkurti nereikėjo nei papildomų investicijų, nei sukurti naujų etatų.

„Pavyko viską padaryti optimizuojant išlaidas, paskirstant resursus ir truputį pakeičiant pareigybes. Pajėgos buvo mobilizuotos šiam centrui, jis veiks visą parą. Specialistai stebės šviesoforų darbą ir gatvių apšvietimą.

Iš 135 mieste esančių šviesoforų beveik 120 jau yra stebimi ir valdomi iš centro. Mieste pakankamai daug žalių bangų ir koordinuoto eismo koridorių. Šiais metais startuos dar du išmanieji koridoriai – Savanorių ir Taikos prospektų. Juos valdys pati įranga, atsižvelgiant į srauto daviklius. Įrangą būtina stebėti per monitorius, kad būtų galima kuo greičiau reaguoti į bet kokį gedimą,“ – sakė P.Keras.

Jis švelniai apgailestavo, kad kuo geriau eismo valdymo centro darbuotojai dirba, tuo mažiau yra matomi.

„Jei žmogus išeina iš namų ir nuvažiuoja į darbą, nesusidurdamas su didelėmis spūstimis ar problemomis, atrodo, tiesiog nieko neįvyko. Niekas nemato, koks didelis darbas yra padarytas iki tol“, – pridūrė P.Keras.

Eismo valdymo centro specialistas, šviesoforinės įrangos derintojas Darius Zaloga papasakojo, kaip eismo valdymas padėjo susidoroti ir su spūstimis, atsiradusiomis po viaduko Ateities plente uždarymo.

„Galime daug operatyviau reaguoti į problemas. 11 sankryžų matome ekranuose – šis skaičius išaugs iki 30 sankryžų stebėjimo. Galime išmaniai valdyti situaciją. Pavyzdžiui, uždarius viaduką Ateities plente, supratome, kad srautas Taikos prospekte dėl to išaugs. Paleidome naują programą, o tada vykome į įvykio vietą žiūrėti, kaip viskas veikia“, – pasakojo specialistas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.