Įspėja dėl elektromobilių draudimo: už vieną markę teks mokėti daugiau

Elektromobilių pardavėjai pastebi, kad dar visai neseniai dauguma vairuotojų į elektromobilius žiūrėjo kaip į turtingų technologijų mėgėjų žaislus, tačiau dabar požiūris visiškai pasikeitė.

Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė.  <br> Andriaus Lauciaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

May 6, 2019, 3:30 PM

Elektromobiliai – nebe ateities, o šiandienos transportas. Ir dažnu atveju gerokai ekonomiškesnis nei anksčiau.

Pigesnė eksploatacija

Elektromobilio kaina vis dar didesnė nei įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau eksploatacija – gerokai pigesnė. 

Komponentų elektromobilyje gerokai mažiau. Jį varo arbūzo dydžio variklis su viena besisukančia dalimi, o energiją gauna iš baterijos. 

Nereikia keisti eksploatacinių skysčių, žvakių, dirželių, netgi stabdžiai gerokai ilgiau tarnauja, mat baterijomis varomi automobiliai stabdymo metu ne visuomet juos naudoja stabdžius, o kaupia energiją. 

Be to, elektros kaina gerokai mažesnė nei benzino ar dyzelino.

Naudotų automobilių rinka taip pat jau spėjo pasipildyti nenaujais elektromobiliais už prieinamą kainą. Prabangūs elektromobiliai iš JAV jau gali pasirodyti patrauklesni didieji vokiški sedanai. 

Kiek kainuoja draudimas?

Draudimo bendrovės „Ergo“ transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius pažymėjo, kad automobilio draudimo įmokos dydis priklauso ne vien nuo variklio tipo. 

Anot jo, vertinama daug faktorių – nuo transporto priemonės techninės charakteristikos ir remonto specifikos iki vairuotojų rizikos. Pastarajai priskiriami tokie faktoriai, kaip vairavimo stažas, naudojimosi automobiliu paskirtis ir eismo įvykių istorija. 

„Išskirtinių sąlygų apdrausti elektromobilį nėra. Pavyzdžiui, elektra varomo automobilio vagystės rizika yra žemesnė, tačiau tam tikrais atvejais jų remontas gali kainuoti brangiau. 

Priežastis paprasta – ne visi elektromobilių gamintojai turi savo atstovybes Lietuvoje, todėl tokių automobilių remontas gali būti atliktas tik užsienyje“, – komentavo specialistas.

„Tesla“ remontas – užsienyje

Prieš keletą metų automobilių salonuose elektromobilių pasiūla buvo labai ribota – buvo galima įsigyti tokius modelius, kaip „Nissan Leaf“, „Kia Soul EV“ ar „Volkswagen E-Golf“.

Šiandien jų pasirinkimas gerokai prasiplėtė ir daug daugiau gamintojų gali pasiūlyti elektromobilį. Juos jau siūlo ir prabangių automobilių gamintojai: „Jaguar“ turi savąjį „I-Pace“, o „Audi“ – „E-Tron“.

Vis tik, pavyzdžiui, „Tesla“ modeliai Lietuvoje oficialiai neaptarnaujami, nes čia tiesiog nėra atstovybės.

O draudimo bendrovės dirba tik su autorizuotais servisais, kurių tenka ieškoti Vokietijoje, todėl ir draudimo kainos yra gerokai didesnės. 

Griežtesnės draudimo sąlygos taikomos elektromobiliams atkeliaujantiems iš JAV, kurie jau buvo patekę į eismo įvykius, nes neretai juos remontuoti laikantis technologinių reikalavimų tiesiog neapsimoka.

Svarbiausi mazgai – brangesni

Draudikai išskiria ir automobilių dalis. 

Jeigu žibintus, buferius ar kitas kėbulo detalės pakeisti kainuoja tiek pat, kiek ir įprastiems automobiliams, tai elektromobilių varančiųjų sistemų remontas – gerokai brangesnis.

Greta variklio ar baterijos brangus gali būti ir bet koks likusios elektros pavaros sistemų remontas.  

Draudikai jau įgavę šiek tiek patirties su elektromobiliais skaičiuoja, kad šių žala dėl eksploatavimo savybių dažniausiai būna kiek mažesnė. 

„Elektromobilių žalos nėra didelės dėl paprastos priežasties – įprastai jie į eismo įvykius patenka miesto gatvėse.

Avarijų priežastys analogiškos, kaip ir automobilių varomų vidaus degimo varikliu – vairuotojo neatidumas, saugaus greičio bei atstumo nesilaikymas“, – sakė R. Pocius. 

Dažnai renkasi kasko

Ekspertas taip pat pastebėjo, kad elektromobilių vairuotojai yra atsargūs ir rūpinasi savo transporto priemonėmis. 

Jas draudžia ne tik privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, bet ir savanorišku kasko. 

Vis tik apdraustų elektromobilių skaičius kol kas sudaro nepastebimą procentą bendroje masėje. 

Tai atspindi realią automobilių parko sudėtį šalyje, o draudimo tendencijos dar tik ryškėja. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.