Ribotų eismą didmiesčiuose
„Jeigu tikslas sumažinti taršą miestuose, tai tikslinga būtent nuo miestų ir pradėti.
Nereikia apmokestinti automobilių kažkur provincijoje, kurie dažnai yra vienintelė susisiekimo priemonė ten gyvenantiems asmenims, nes nėra nei viešojo transporto, nei tinkamos infrastruktūros.
Vietoje to, derėtų tiesiogiai imtis miestų ir apmokestinti įvažiavimą į miestų centrus.
Taip pat branginti stovėjimo vietų apmokestinimą ir kitais būdais riboti eismą“, – laidoje #LrytasGyvai sakė Ž.Mauricas.
Ekonomistas pastebėjo, kad tokia praktika taikoma ir kituose Europos miestuose.
Kai kurių iš jų savivaldos atstovai pareiškė, kad nuo 2025-2030 metų neleis įvažiuoti į centrines miesto dalis iškastiniais degalais varomiems automobiliams.
Sulauktų visuomenės palaikymo
Taip pat Ž.Mauricas pabrėžė, kad pirminis Aplinkos ministerijos pasiūlymas įvesti mokestį tik tiems automobiliams, kurie įsigyjami naujai, buvo geresnis už tai, ką dabar siūlo valdžia.
„Tai paliestų ne visus esamus automobilių savininkus, bet tik tuos, kurie automobilį perka šiandien.
Žmogus prieš pirkdamas bent jau susimąstytų, nes dažnai jis nesusimąsto, ar tai taršus automobilis, ar ne, jis žiūri kainą, kažkiek spalvą, kokybę ir pan.
Tad atsirastų dar viena dedamoji, nes jam reikėtų papildomai susimokėti, jeigu tas automobilis yra taršus, ir tai, sakyčiau, netgi sulauktų didelio visuomenės palaikymo“, – kalbėjo Ž.Mauricas.
Jo nuomone, perkantys automobilius turėtų pasirinkimą.
„Jie gali pirkti taršų automobilį, sumokėdami mokestį, bet gali paieškoti automobilio, kuris nepatenka į tą kategoriją, ir tai būtų tam tikras kompromisas“, – pastebėjo Ž.Mauricas.