KTU jaunųjų inžinierių komanda prestižinėse varžybose įsiveržė tarp prizininkų

Lietuvoje inžinerines studijas pasirinkęs jaunimas sėkmingai skina pergales tarptautiniuose konkursuose. Rugpjūtį KTU studentų komanda parsivežė bronzą iš Italijoje vykusių pasaulinių EBEC inžinerinių varžybų finalo, kuriam užduotis pateikė ekspertai iš pasaulyje gerai žinomų technologijų korporacijų.

 Akimirka iš EBEC varžybų finalo.<br> Organizatorių nuotr.
 Akimirka iš EBEC varžybų finalo.<br> Organizatorių nuotr.
 KTU inžinierių komanda „Study case“ varžybų kategorijoje. <br> Organizatorių nuotr.
 KTU inžinierių komanda „Study case“ varžybų kategorijoje. <br> Organizatorių nuotr.
 KTU inžinierių komanda „Study case“ varžybų kategorijoje. <br> Organizatorių nuotr.
 KTU inžinierių komanda „Study case“ varžybų kategorijoje. <br> Organizatorių nuotr.
 2019 metų EBEC varžybų finalas.<br> Organizatorių nuotr.
 2019 metų EBEC varžybų finalas.<br> Organizatorių nuotr.
 Akimirka iš EBEC varžybų finalo.<br> Organizatorių nuotr.
 Akimirka iš EBEC varžybų finalo.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 23, 2019, 11:45 AM

Turino mieste vykusiame „European Best Engineering Competition“ (EBEC) inžinerinių varžybų finale Kauno technologijos universiteto (KTU) studentams trečiąją vietą pavyko iškovoti išsprendus realius pramonės ir verslo galvosūkius. 

Su jais savo praktikoje nuolat susiduria į pramonės 4.0 iššūkius orientuotos tarptautinės įmonės, daugeliui pasaulio šalių diktuojančios technologinius sprendimus.

Lietuvą ir KTU atvejo studijos (angl. – Case study) rungtyse atstovavo daugiatautė komanda, susibūrusi iš universiteto mechanikos inžinerijos ir dizaino (MIDF) bei elektros ir elektronikos fakulteto (EEF) studentų.

Varžybose jėgas išbandė studijuojantys ar neseniai mokslus baigę keturi vaikinai: brazilas Bruno Pratusiavičius, indai Chaitanya Mundhe, Gulzaras Neeleshas Sharma ir lietuvis Liudvikas Milkintas. 

Trys iš jų KTU pasirinkę mechatronikos bakalauro studijas, vienas – valdymo technologijų magistrantūrą.

Keturiais etapais vykstančios EBEC inžinerinės varžybos organizuojamos nuo 2003 metų. 

Iniciatyvos rengti tokias varžybas ėmėsi studentų organizacija BEST (angl. – Board of European Students of Technology), jungianti technologijų studentus iš 96 pasaulio universitetų. 

Varžybose užduotys buvo klasifikuojamos į dvi kategorijas: atvejo analizės („Case study“) ir komandinio dizaino („Team Design“).   

Šiemet „Team Design“ kategorijos finale dalyvavo dar viena KTU studentų komanda, kuri užėmė 8 vietą. 

KTU studentų mokslinės draugijos suburtai komandai atstovavo studentai Rokas Grigaliūnas, Justas Balčiauskas, Julius Samoška, Ieva Verseckaitė ir Vilius Valinskis.

Užduotys – iš pasaulinių gigantų

„Lietuvių kelias iki finalo buvo tiesus, tačiau sunkus – varžėsi 84 miestai. 

Po pirmojo etapo vyksta vietinis – regioninis etapas, o finale laimėjusios komandos atstovauja regionus“, – apie varžybas pasakoja BEST atstovas Lietuvoje Mindaugas Juškevičius.   Šiais metais regionus finaluose atstovavo komandos iš Rusijos, Lenkijos, Belgijos, Italijos, Slovėnijos, Lietuvos, Rumunijos, Graikijos, Vokietijos, Vengrijos ir Čekijos.

M. Juškevičiaus teigimu, užduočių kompleksiškumas ir įvairumas varžybose suteikia progą dalyvauti studentams iš visų inžinerijos sričių. 

Šiemet finale užduotis inžinieriams pateikė aviacijos, elektronikos, robotikos, transporto ir kitose srityse žinomos korporacijos.

Tarp pasaulyje žinomų vardų  – automobilių gamintojai „Fiat Chrysler Automobiles“, aviacijos detalių ir sistemų gamintojai ir tiekėjai „Avia Aveiro“, automatizavimo, elektrifikacijos, robotikos srityse besispecializuojanti ABB kompanija, nepertraukiamo elektros maitinimo įrenginių lyderė „Eaton“.

Pasak bronzą parvežusios komandos nario L. Milkinto, varžybos buvo labai įtemptos. 

„Atmintyje liko epizodai, kaip intensyviai ruošdavomės rezultatų pristatymams, nes skirtingos užduotis davusios kompanijos tikėdavosi skirtingų idėjų įvairiapusiško pateikimo“, – teigia jis.

Anot L. Milkinto, ruoštis tikrai buvo kam – kompanijos paeiliui pateikdavo užduotis, kuriose reikėjo išspręsti sudėtingus inžinerinius rebusus. 

Koks turėtų būtų optimaliausias lėktuvo dydis, kad šis atitiktų aplinkosaugos reikalavimus ir finansinius lūkesčius? 

Kokius elektrinių transporto priemonių įkrovimo sistemos pakeitimus būtų tikslinga atlikti? Kaip perkurti autonominį automobilį, parenkant tinkamiausią įrangą? Ir kokius sistemos sprendimus diegti Turino miesto gatvėse, kad būtų darniai suvaldytas transporto srautas?

Komandos varžybose iš anksto pasirengti būsimiems iššūkiams negalėjo. 

„Varžybose užduotys buvo pateikiamos ir sprendžiamos tą pačią dieną. Netgi kompanijų pateikimo tvarka buvo slepiama“, – pasakoja studentas. 

Prireikė ir ekonominių žinių

„Mūsų komanda buvo labai įvairi –  lietuvis, brazilas ir du indai“, –  vardijo konkurse dalyvavęs L. Milkintas, svarstydamas, kokios savybės pagelbėjo siekiant pergalės.

Jo nuomone, įvairovė ir darnus komandos darbas padėjo siekti rezultatų ir įveikti kliūtis. 

„Komandoje turėjome aiškų pasiskirstymą, ką kiekvienas iš mūsų turi padaryti“, – pasakojo studentas. 

L. Milkinto manymu, kad konkursuose pasisektų, būtina kiekvienam nariui atrasti savo vietą ir bendraminčiams pasiūlyti tai, kas tuo momentu reikalingiausia.  

„Dirbdamas komandoje jau antrą dieną atradau savo rolę, labai džiaugiuosi, kad mums pavyko nukeliauti iki finalo ir net užimti trečiąją vietą“, – pridūrė jis.

Vaikinas akcentavo, kad laikas varžybose buvo itin svarbus – kas rytą pateikiamai naujai užduočiai įveikti komanda turėjo tik 8 valandas, todėl tuščiai ginčytis nebuvo kada.   Intensyvus darbas vyko keturias dienas.

„Važiuodami tikėjomės užduočių, kurios reikalautų daugiau techninių žinių, bet kai kurios užduotis reikalavo ir ekonominio pasirengimo, ir vadybos žinių”, – stebėjosi L. Milkintas. 

Pasak jo, būtent integruotų žinių reikalaujančios užduotys pasirodė sudėtingesnės.

„Laimėjimas studentų inžinerinėse varžybose Europos finale yra puikus įrašas gyvenime“, – apibendrina L. Milkintas.

Jo manymu, dalyvaujant tokiuose renginiuose vertingiausia parsivežti naujų žinių ir pažinčių bagažą.

„Pergalės recepto, žinoma, nėra, tačiau, nugalėtojai paprastai pasižymi išradingumu, sumanumu ir kūrybišku mąstymu“, – priduria M. Juškevičius.

Liepos 24 – rugpjūčio 1 dienomis vykusiame EBEC finale pirmąją vietą atvejo analizės kategorijoje užėmė komanda iš Rusijos, sidabrą iškovojo būsimų inžinierių komanda iš Beneliukso. 

Iš viso per keturis etapus vykusiose varžybose jėgas išbandė būsimieji inžinieriai iš 34 šalių. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl darbo imigrantai svarbūs Lietuvos ekonomikai?