Legendinio inžinieriaus Ferdinando Porsche anūkas pirmadienį, restorane pietaudamas su žmona Ursula Piech, pasijuto blogai, šeimos teisininko Christiano Schertzo atsiųstame pranešime teigė F. Piecho žmona.
F. Piechas buvo nuvežtas į ligoninę, kur vėliau mirė.
F. Piechas buvo „Volkswagen“ generaliniu direktoriumi nuo 1993 iki 2002 m. Nors pagarsėjo jis savo autoritariniu valdymo stiliumi, autopramonės žinovai ne kartą liaupsino F. Piechą už „Volkswagen“ iškėlimą į Europos automobilių gamintojų olimpą.
Nuo 2002-ųjų iki 2015 m. F. Piechas pirmininkavo „Volkswagen“ valdybai ir, kartu su tuometiniu generaliniu direktoriumi Martinu Winterkornu valdė „Volkswagen“ imperiją centralizuotai, griežtos rankos principu.
Vokietijos laikraštis „Der Spiegel“ kartą apibūdino atmosferą F. Piecho ir M. Winterkorno dueto valdomoje „Volkswagen“ kaip „Šiaurės Korėją, tik be darbo stovyklų“.
2003 m. išleistoje autobiografijoje F. Piechas apie save rašė: „Man nelabai reikia harmonijos.“
„Volkswagen Type 1“ automobilio, geriau žinomo „vabalo“ vardu, kūrėjo F. Porsche vaikaitis gimė 1937 m. balandžio 17 d. Vienoje. Pirmą kartą automobilį F. Piechas bandė vairuoti devynerių, tačiau tuo metu atsitrenkė į garažo vartus.
Automobiliais gyvenęs F. Piechas buvo Renesanso žmogus, studijavęs mechaninę inžineriją, mėgęs buriuoti ir domėjęsis Azijos kultūra bei Japonijos etika.
Jo įtaka autopramonei neliko nepastebėta.
„Ferdinandas Piechas pakeitė autopramonę taip, kaip niekas kitas“, – apie „Volkswagen“ vadovą kartą atsiliepė buvęs Vokietijos kancleris Gerhardas Schröderis.
Nors jo pavaldiniai bijojo F. Piecho, vadindami jį seniu, investuotojai jį liaupsino, suteikdami jam „dievų tėvo“ vardą.
F. Piechą valdybos pirmininko poste pakeistęs Hansas Dieteris Pötschas tikino, kad, nepaisant tam tikrų nesklandumų, „F. Piechas nustatė įsimintinas gaires visai automobilių pramonei“.
Darius Mikutavičius