Ž. Mauricas: visame Vilniuje turėtų būti mokamas automobilių stovėjimas

Mokamų automobilių statymo zonų išplėtimas yra gera priemonė mažinti transporto srautus centrinėse miestų dalyse, mano "Luminor" banko ekonomistas Žygimantas Mauricas.

Ekonomisto manymu, praplėtus apmokestintas automobilių stovėjimo zonas, būtina investuoti į infrastruktūrą. <br>D.Umbraso nuotr.
Ekonomisto manymu, praplėtus apmokestintas automobilių stovėjimo zonas, būtina investuoti į infrastruktūrą. <br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lukas Blekaitis

2019-08-31 10:37

"Jeigu gerai pavyks sukontroliuoti situaciją, tai gera priemonė, nes automobilių statymo ar infrastruktūros mokestis yra vienas geresnių automobilių mokesčių pavyzdžių. Miesto gyventojai turi daug kitų transporto alternatyvų, nebūtina su automobiliu vykti į centrinę miesto dalį", – Eltai sakė Ž. Mauricas.

Anot jo, tas mokestis turi nemažą dedamąją prabangos mokesčio.

"Jis nėra visuotinis, regionuose ar miestų priemiesčiuose automobilis yra vienintelė susisiekimo priemonė, o miesto centrinėje dalyje galima naudotis kitomis alternatyvomis", – teigė ekonomistas.

Didieji miestai turi nemažai iššūkių dėl spūsčių centrinėse miesto dalyse, o automobilio stovėjimo apmokestinimas, pasak Ž. Maurico, yra vienas efektyvesnių būdų sumažinti spūstis.

"Pavyzdžiui, įvedus taršos mokestį, nemanau, kad tai labai paveiks automobilių kiekį būtent centrinėse miesto dalyse. Dalis žmonių tiesiog nebevažiuos į centrinę miesto dalį su nuosavu automobiliu dėl to, kad bus brangu statytis automobilį", – sakė Ž. Mauricas.

Tiesa, ekonomisto manymu, praplėtus apmokestintas automobilių stovėjimo zonas, būtina investuoti į infrastruktūrą.

"Tai – gera motyvacija tvarkytis su automobilių statymu. Visame Vilniaus mieste turėtų būti mokamas automobilių stovėjimas, prie daugiabučių labiau mokestis simbolinis, bet tai paskatintų savivaldybę sutvarkyti infrastruktūrą, nes dabar automobiliai yra statomi bet kur – ant žolės, vaikų žaidimų aikštelėse ir panašiai. Tai būtų ir prasmė to mokesčio, nes mainais į tai savivaldybė turėtų tvarkyti infrastruktūrą", – teigė ekonomistas.

ELTA primena, kad Vilniaus miesto savivaldybės taryba trečiadienį pritarė pateikimui svarstyti klausimą dėl automobilių stovėjimo zonų sostinėje plėtimo.

Svarstoma, kad mėlynoji zona apims buvusią raudonąją zoną ir dalį geltonosios zonos ties Lukiškėmis ir Gynėjų gatve, kuriose automobilių srautai per pastaruosius metus ryškiai išaugo. 

Raudonąja zona taptų Užupis, Senamiesčio prieigos nuo Pylimo gatvės, Konstitucijos g. prieigos, kuriose telkiasi verslo centrai, daugėja traukos objektų, ir teritorija tarp Gedimino pr., J. Jasinskio ir A. Rotundo gatvių.

Geltonoji zona apimtų Žvėryno dalis tarp Latvių ir Paribio gatvių, teritoriją prie buvusio "Audėjo" centro, Paupio kvartalas, dalis Naujamiesčio bei Šnipiškės iki Žalgirio gatvės.

Žaliąja zona taptų Antakalnio dalis aplink Sapiegų parką, kuriai pritarė ir šių apylinkių gyventojai.

Mėlynojoje zonoje automobilio stovėjimas atsieina 0,50 euro už 12 minučių – iš viso 2,5 euro už valandą, raudonoje – 1,5 euro.

Vilniaus miesto taryba šį klausimą svarstys ateityje.

 

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.