Seimas sugriežtino reikalavimus pavėžėjams – jais galės dirbti ne visi

Seimas nusprendė, kad nuo 2020 metų sausio įsigalios naujos taksi ir pavėžėjų paslaugų teikimo taisyklės. Parlamentarai ketvirtadienį pritarė naujai Kelių transporto kodekso redakcijai, numatančiai taksi ir pavėžėjimo paslaugų teikimo atskyrimą.

Pažymima, kad naujoji tvarka suteiks daugiau aiškumo klientams ir mažins šešėlį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pažymima, kad naujoji tvarka suteiks daugiau aiškumo klientams ir mažins šešėlį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pažymima, kad naujoji tvarka suteiks daugiau aiškumo klientams ir mažins šešėlį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pažymima, kad naujoji tvarka suteiks daugiau aiškumo klientams ir mažins šešėlį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pažymima, kad naujoji tvarka suteiks daugiau aiškumo klientams ir mažins šešėlį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pažymima, kad naujoji tvarka suteiks daugiau aiškumo klientams ir mažins šešėlį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Sniegė Balčiūnaitė

Sep 26, 2019, 10:47 AM, atnaujinta Sep 26, 2019, 11:09 AM

Nauji reikalavimai vairuotojams

Nuo kitų metų tuo pačiu automobiliu galės būti vykdoma tik vienos rūšies keleivių vežimo už atlygį veikla. 

Leidimai verstis taksi ir pavėžėjų veiklai bus išduodami tik tada, jeigu asmuo bus įregistravęs individualią veiklą, turės ne mažesnį kaip 2 metų vairavimo stažą. 

Pavėžėjais negalės dirbti piktnaudžiaujantys alkoholiu ar narkotinėmis medžiagomis. 

Taip pat bus reikalaujama, kad asmuo būtų automobilio, kuriuo bus teikiamos pavėžėjimo paslaugos, savininkas arba jį valdytų kitu pagrindu. 

Savivaldybės bus įpareigotos interneto svetainėje skelbti informaciją apie išduotus leidimus teikti taksi ir pavėžėjų paslaugas. 

Taip pat bus ir informacija apie leidimus, kurių galiojimas sustabdytas ar toks leidimas panaikintas.

Privalės pateikti dokumentą

Taip pat bus numatomi konkretūs atvejai, kada leidimai teikti pavėžėjimo paslauga bus panaikinami.  

Pavėžėjai bus įpareigoti po kelionės nedelsiant, bet ne vėliau kaip per valandą, elektroniniu būdu pateikti keleiviui kelionės ir mokėjimo dokumentą.

Jame turi būti nurodytas vairuotojas, jo leidimo dirbti numeris, paslaugos suteikimo data, kelionės trukmė ir ilgis, jos pradžios ir pabaigos laikas, išvykimo ir atvykimo vieta, kaina ir sumokėta suma. 

Pavėžėjus klientams bus lengvai atskirti nuo taksi paslaugų teikėjų. 

Todėl pavėžėjai bus įpareigoti savo automobilio viduje ar išorėje pritvirtinti ženklą, leidžiantį identifikuojanti, kad šia transporto priemone teikiama keleivių vežimo už atlygį paslauga. 

Pavėžėjams bus draudžiama ant automobilių dėti plafonus ar kitus apipavidalinimo elementus, kurie naudojami taksi automobiliams. 

Siūlė suteikti daugiau laisvės

Seimo narys Jurgis Razma prieš balsavimą atsiėmė savo siūlymą įpareigoti pavežėtojus naudoti kasos aparatus arba taksometrus.

Vienintelis prieš pakeitimus pasisakė Lietuvos krikščionių demokratų partijos narys Mykolas Majauskas. 

Seimo narys pažymėjo, kad pavežėtojų teikamų paslaugų kaina yra patraukti, o kokybė – priimtina.

Anot jo, siūlomais pakeitimais tik ginami taksistų interesai, tačiau permainos rinkoje yra neišvengiamos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: R. Žemaitaitis sulaužė priesaiką – ar gali kandidatuoti?