Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai

Sumaištis dėl naujos tvarkos fiziškai atskirtoje vieno kilometro A juostos atkarpoje Ukmergės g. Vilniuje tęsiasi. Trečiadienį savivaldybės darbininkai čia nupiešė elektromobilių simbolį ir taip sugrąžino teisę čia važiuoti elektra varomoms transporto priemonėms. Tačiau dabar naująja tvarka pasipiktino taksistai.

 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Sumaištis dėl A juostų Vilniuje tęsiasi: ant asfalto pripiešė mašinėlių, bet pasipiktino taksistai.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Oct 23, 2019, 1:28 PM, atnaujinta Oct 25, 2019, 1:21 PM

Antradienį Vilniaus taksi vairuotojai sukūrė peticiją ir pradėjo rinkti parašus po ja, protestuodami prieš tai, kad naujai sutvarkytoje vieno kilometro A juostos atkarpoje Ukmergės g. nebeleidžiama važiuoti taksi automobiliams. Peticija „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės nutarimo atšaukti taksi automobilių judėjimą maršrutinio transporto „A“ kelio juostomis“ gimė po to, kai pirmadienį lrytas.lt pranešė, jog naujoji tvarka sukėlė sumaištį tarp elektromobilių vairuotojų, kuriems čia irgi buvo uždrausta važiuoti.

Galimybės važiuoti A juosta elektromobiliams, taksi automobiliams ir 4 bei daugiau žmonių vežantiems automobiliams naujai sutvarkytoje A juostos atkarpoje Ukmergės g. neliko po to, kai ji buvo fiziškai atskirta guminiais borteliais nuo kitų transporto srautų.

Apie fizinį A juostų atskyrimą nuo kitų transporto srautų galite skaityti čia.

Kilus elektromobilių savininkų pasipiktinimui, aistras raminti ėmėsi sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

„Sveiki, EV (elektromobiliai – red. past.) ir toliau galės Ukmergės gatve važinėti A juosta. Savivaldybės specialistai kiek perdegė su idėja A juostas išimtinai viešajam transportui atlaisvinti. Atsiprašom už išgąsdinimą. :) Vytautas, Vilniaus vicemeras“, – diskusijose „Facebook“ savaitgalį parašė politikas.

Ir netrukus pridūrė: „Žodis taps baltais dažais ir kelio ženklais“.

Tekstą apie elektromobilių savininkų pasipiktinimą sukėlusią tvarką galite skaityti čia.

Trečiadienį šis politiko pažadas buvo įvykdytas, naujai sutvarkytoje A juostoje jau buvo pripiešta mašinyčių, vaizduojančių elektromobilius.

Tuo tarpu taksi vairuotojams ši juosta ir toliau lieka uždaryta. Tai ir papiktino taksistus.

„Sostinės savivaldybė priėmė sprendimą panaikinti leidimą TAKSI automobilių judėjimą viešojo transporto A juostomis, kurį nutarė išbandyti vienoje Vilniaus Ukmergės gatvės dalyje. Tai reiškia, kad Taksi automobiliai piko metu papildytų spūstyse stovinčiųjų gretas, kas padidintų keliaujančiųjų kelionės kainą.

Atkreiptinas dėmesys, kad Vilniaus miesto savivaldybė, pastaruoju metu ypač piktybiškai ignoruoja Taksi paslaugas visuomenei teikiantį transportą, ribodami jų mobilumą miesto gatvėse, viešojo transporto A juostose, nepažymėdami leidimo jomis darniai judėti. Tokiu būdu miesto savivaldybė pamiršta, kad Taksi transportas yra miesto infrastruktūros dalis, teikiantis viešą keleivių pervežimą, užtikrinantis greitą, saugią ir patogią kelionę miesto gyventojams, tiek jos svečiams, kurie pasirinko Taksi paslaugas, kaip alternatyvą miesto maršrutiniam transportui.

Reikalaujame, išplėsti ir gražinti TAKSI automobilių teisę judėti miesto gatvių atkarpose pažymėtose „A“ raide eismo juostomis be apribojimų, kas yra laikoma gera praktika daugelyje pasaulio šalių. Neatimti visuomenės teisę į geras alternatyvas pagal poreikį“,- rašoma peticijoje, kurią inicijavo Taksi vairuotojų profesinė sąjunga.

Taksistų peticijos tekstą rasite čia.

Trečiadienį po pietų peticija jau buvo pasirašyta per 170 kartų.

Klausimai vėl liko be atsakymų

Redakcija kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyrių ir klausė, koks bus savivaldybės sprendimas dėl taksi automobilių? Jei nebus leista čia važiuoti taksi automobiliams – tuomet kodėl? Kokie tokio sprendimo motyvai?

Redakcija savivaldybei taip pat uždavė kelis klausimus, į kuriuos iki šiol nebuvo atsakyta: kas ir kodėl priėmė sprendimą, kurį vėliau savivaldybė buvo priversta keisti ir koreguoti dėl A juostos dalies Ukmergės g. – uždrautė elektromobiliams ir taksi automobiliams ja važiuoti? Kokie buvo tokio draudimo motyvai?

Tačiau redakciją į savo klausimus atsakymų vėl negavo. Užuot atsakiusi į klausimus, savivaldybė pranešė, kad dabar mėnesį fiziškai atskirta A juostos dalis bus stebima, o tuomet ir bus galvojama, ką daryti toliau.

Vilnius pradėjo bandomąjį projektą, dalyje Ukmergės gatvės, įrengdamas guminius bortelius, kurie atskyrė viešajam transportui skirtą A juostą nuo bendro automobilių srauto. Dabar viešajam transportui skirta juosta gali važiuoti tik viešasis transportas ir elektromobiliai.

Šiuo bandomuoju projektu siekiama, kad viešuoju transportu keliaujantys keleiviai savo tikslą pasiektų greičiau. Kurį laiką stebėsime viešojo transporto greitį, lengvųjų automobilių vairuotojų elgesį ir kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičių viešojo transporto juostose.

Remiantis savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atliktais tyrimais, kasdien darbo dienomis Ukmergės gatve (centro kryptimi) keliauja iki 15 tūkst. viešojo transporto keleivių, o A juosta per rytinio piko valandą pravažiuoja apie 600 pažeidėjų.

Policijai kontroliuojant eismą viešojo transporto juostoje, viešojo transporto vėlavimai sumažėjo du kartus, o autobusų greitis padidėja vidutiniškai 10-30 procentų. Šiuos Kelių eismo taisyklių pažeidimus fiksuoja gatvėse sumontuoti greičio matuokliai bei troleibusuose ir autobusuose įrengti vaizdo registratoriai bei vaizdo kameros. Tačiau kol kas, toks kontrolės mechanizmas yra nepakankamas ir neužtikrina sklandaus viešojo transporto darbo ir pažeidėjų skaičiaus mažėjimo.

Gautus rezultatus apibendrinsime maždaug po mėnesio ir tuomet imsimės sprendimų, kurie visiems leis pasiekti kelionės tikslą viešuoju transportu greičiau“, - rašoma savivaldybės redakcijai atsiųstame laiške.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.