Svarbi naujovė Vilniuje: nauji ženklai kaitalios važiavimo kryptį sankryžoje

Nuo šios savaitės Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryžoje vairuotojai pastebės naujovę – pirmuosius Lietuvoje ir Vilniuje kintamus kelio ženklus „Eismo kryptys sankryžoje“. 

Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryžoje važiuojant antrąja juosta ne visuomet bus galima sukti į kairę. <br> Sauliaus Žiūros nuotr.
Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryžoje važiuojant antrąja juosta ne visuomet bus galima sukti į kairę. <br> Sauliaus Žiūros nuotr.
Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryžoje važiuojant antrąja juosta ne visuomet bus galima sukti į kairę. <br> Sauliaus Žiūros nuotr.
Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryžoje važiuojant antrąja juosta ne visuomet bus galima sukti į kairę. <br> Sauliaus Žiūros nuotr.
Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryžoje važiuojant antrąja juosta ne visuomet bus galima sukti į kairę. <br> Sauliaus Žiūros nuotr.
Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryžoje važiuojant antrąja juosta ne visuomet bus galima sukti į kairę. <br> Sauliaus Žiūros nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Oct 23, 2019, 4:05 PM

Tikimasi, kad juos įrengus šios „karštos“ sostinės sankryžos pralaidumas antrąja eismo juosta padidės maždaug 30, o spūstis sumažės apie 25 proc. 

Ženklų įrengimo darbai pradedami šį trečiadienį, o veikti sankryžoje pradės dar šią savaitę.

Susidaro didžiulės spūstys

„Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, važiuojant nuo Geležinio Vilko link Žalgirio gatvės, neretai fiksuojama spūstis, kurios ilgis piko valandomis siekia net iki 400 metrų. 

Skaičiuojama, kad judant nuo Geležinio Vilko gatve link Žalgirio gatvės ir apsisukant, pirmąja eismo juosta rytinio piko metu vidutiniškai per valandą pravažiuoja 500, o antrąja gerokai mažiau – 350 automobilių. 

Spūstis sudaro kliūtį norintiems važiuoti tiesiai Geležinio Vilko gatve link tunelio ar žiedinės sankryžos, dėl to dar labiau mažėja bendras sankryžos pralaidumas. 

Nuolat ieškome sprendimų, kaip spręsti pralaidumo bei saugumo problemas, mažinti spūstis ir taip taupyti vairuotojų laiką, todėl šioje sankryžoje įrengiami pirmieji Vilniuje ir pirmieji Lietuvoje būtent tokie kintami ženklai – Eismo kryptis sankryžoje“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius. 

Keisis pagal šviesoforą

A. Apanovičius priduria, kad viena iš priežasčių, lemiančių grūstį Geležinio Vilko – Žalgirio gatvių sankryžoje, yra ta, jog antroji eismo juosta, skirta važiuoti nuo Geležinio Vilko link Žalgirio gatvės, šiuo metu nėra pakankamai efektyviai išnaudojama. 

Vairuotojai dažnu atveju nesirenka jos, nes pagal esamą vertikalųjį ženklinimą už sankirtos norint nuvažiuoti į Žalgirio gatvę būtina persirikiuoti į pirmąją juostą. 

Eismo kryptys sankryžoje veiks tokiu principu, kad važiuojantiems nuo Geležinio Vilko link Žalgirio gatvės ir apsisukant, kai degs žalias šviesoforo signalas, bus įjungiamas ženklas ir vairuotojai galės drąsiai važiuoti abiem juostomis į Žalgirio gatvę.

Visais kitais atvejais prioritetas bus skiriamas važiuojantiems Geležinio Vilko gatve link Molėtų plento nuo tunelio. 

„Planuojama, kad šioje sankryžoje įrengus kintamus kelio ženklus, pralaidumas antrąja eismo juosta galėtų padidėti maždaug 30 proc. – iki 500 automobilių per valandą, o spūstis sumažėtų maždaug 25 proc. – apie 100 metrų. 

Bendras pralaidumas šia kryptimi galėtų padidėti maždaug 15 procentų, o tai reiškia, kad per metus šia kryptimi važiuojantys vairuotojai sutaupytų maždaug 160 val. laiko. 

Be to, sumažėjus spūsčiai, nebebūtų sudaroma kliūtis tiesiai Geležinio Vilko gatve link tunelio ar žiedinės sankryžos važiuojančioms transporto priemonėms“, – teigia A. Apanovičius.

Spręs dėl naudojimo kitur

Įrengus šiuos kintamus kelio ženklus, prognozuojamas ir didesnis saugumas Geležinio Vilko – Žalgirio gatvių sankryžoje, sumažinant eismo įvykių skaičių. 

Šiuo metu eismo įvykiai šioje sankryžoje neretai įvyksta rikiavimosi į kitą eismo juostą metu arba kai vairuotojai važiuoja iš pirmosios juostos tiesiai, o kiti pažeisdami KET iš antros juostos važiuoja į dešinę Žalgirio gatvės kryptimi. 

Planuojama, kad kintami kelio ženklai padės išvengti šių probleminių situacijų. 

Įrengus šiuos pirmuosius kintamus kelio ženklus, bus stebima situacija, o išanalizavus rezultatus svarstomos panaudojimo kitose vietosė ir plėtros galimybės. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.