Svarbi žinia vairuotojams: Kaune darbą pradeda krūva naujų greičio matuoklių

Net šeši nauji mobilieji greičio matavimo įrenginiai nuo šios savaitės tykos greičio mėgėjų Kauno regione. Laikinai Kauno apskrities policijai vadovaujantis Elanas Jablonskas lrytas.lt teigė, kad vairuotojai jau dabar gali pradėti mokytis važiuoti leistinu greičiu, nes greičio kontrolės priemonių Kaune pastebimai padaugės.

 Laikinai Kauno apskrities policijai vadovaujantis Elanas Jablonskas lrytas.lt teigė, kad vairuotojai jau dabar gali pradėti mokytis važiuoti leistinu greičiu, nes greičio kontrolės priemonių Kaune pastebimai padaugės.<br> M.Patašiaus nuotr.
 Laikinai Kauno apskrities policijai vadovaujantis Elanas Jablonskas lrytas.lt teigė, kad vairuotojai jau dabar gali pradėti mokytis važiuoti leistinu greičiu, nes greičio kontrolės priemonių Kaune pastebimai padaugės.<br> M.Patašiaus nuotr.
 I.Steponėnės nuotr. iš archyvo
 I.Steponėnės nuotr. iš archyvo
Daugiau nuotraukų (2)

Vytenis Radžiūnas

Jan 6, 2020, 12:13 PM, atnaujinta Jan 6, 2020, 4:52 PM

Greitį matuos skirtingose miesto vietose

Panevėžio apskrities VPK Kelių policijos tarnybos pareigūnai miesto gatvėse praėjusią savaitę jau išbandė naujuosius greičio matuoklius, o šią savaitę jie pradedami naudoti ir Kauno regione.

Naujieji greičio matuokliai fiksuoja visų artėjančių ir tolstančių transporto priemonių greitį, nepriklausomai nuo eismo juostų skaičiaus. Šie matuokliai „sugauna“ pažeidėjus net šešiose skirtingose juostose.

Pažeidimus fiksuoja dvi skaitmeninės kameros, o sistema pasirenka, kuri kamera geriausiai atkuria vaizdą ir ją naudoja pažeidimui užfiksuoti. Nuotrauka ir kiti pažeidimo duomenys bus automatiškai mobiliuoju ryšiu išsiunčiami Administracinių nusižengimų registrui.

Pristabdyti prieš radarą taip pat neužteks, nes nauji matuokliai pažeidimą gali užfiksuoti 300 metrų atstumu. Naujieji įrenginiai geba fiksuoti greitį nuo 10 iki 320 km/val.

Kaip lrytas.lt pasakojo pareigūnai, matuoklius galima sumontuoti praktiškai bet kurioje miesto vietoje tiek šviesiuoju, tiek tamsiuoju paros metu, todėl jų vietos nuolat keisis.

Kauno apskrities vyriausiajam policijos komisariatui, kaip teigė E. Jablonskas, skirti 6 prietaisai, kurie savo darbą pradės šią savaitę.

„Kauno regionu skirti 6 nauji prietaisai, kurie pradės veikti šią savaitę. Esame nusimatę tam tikras vietas, kuriuose jie stovės. Vienas prietaisas per mėnesį dirbs ne mažiau kaip 60 valandų. Greičio kontrolė Kaune vyko visuomet, žūčių gatvėse ir keliuose yra sumažėję, tačiau kiekviena gyvybė yra neįkainojama. Dažnu atveju viena pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių yra greičio viršijimas“, – lrytas.lt teigė E. Jablonskas.

Savaitgalį darbavosi ir „Juodoji ponia“: užfiksavo 243 pažeidimus

Laikinasis Kauno apskrities policijos vadovas tikino, kad greičio kontrolės priemonių nuo šiol bus vienareikšmiškai daugiau, nei buvo iki šiol.

„Mes ne tik užtikrinsime eismo saugumą, bet ir formuosime naują eismo kultūrą. Iki šiol vyravo nuostata, kad yra tam tikros tolerancijos ribos; kad viršyti greitį iki 20 km/val. yra nieko tokio. Tačiau turime mokytis planuoti laiką iš anksto, nebeskubėti, pasirinkti reikiamą greitį ir išvengti administracinės atsakomybės“, – kalbėjo pareigūnas.

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnai tiek palydint senuosius, tiek pasitinkant Naujuosius metus, aktyviai vykdė priemones, skirtas nustatyti neblaiviems vairuotojams ir kitiems KET pažeidimams išaiškinti.

Kauno mieste vykdant nustatyto leistino greičio kontrolę, užfiksuota daugybė greičio viršijimo atvejų. Didžioji dauguma viršijo leistiną greitį daugiau nei 20 km/val., bet ne daugiau nei 30 km/val. Už tai numatyta bauda nuo 30 iki 90 Eur.

Štai automobilio „VW Golf“ vairuotojas važiavo 84 km/val. greičiu, kur leistinas 50km/val. greitis. Pastarasis pareigūnams aiškino, kad skuba, nes žmona laukiasi ir jai prasidėjo skausmai. Paprašius dokumento, patikino, kad skubėdamas nepasiėmė, o tarnybiniame automobilyje bandė pateikti ne savo duomenis. Nustačius vyro tapatybę paaiškėjo, kad asmeniui atimtai teisė vairuoti ir jis niekur neskuba. Vyrui surašytas protokolas.

„Sunku pasakyti, ką galvoja tie, kurie grubiai viršija greitį. Tokie vairuotojai teisinasi įvairiai: gerai traukia automobilis, todėl testavo. Kiti seka pasakas apie tai, kad nuo kalniuko automobilis greičiau riedėjo... Tokie pasiteisinimai kelia tik šypseną. Bet turime suprasti, kad net 20–30 km/val. greičio viršijimas lėtina reakciją ir ilgina stabdymo kelią. Vertėtų pagalvoti, kad bet kuriuo metu į kelią gali išbėgti pėsčiasis ar gyvūnas. Turime stengtis vairuoti saugiai“, – lrytas.lt sakė E. Jablonskas.

Taip pat, kartu su Kauno apskrities policijos pareigūnais visą šeštadienį Kaune ir Kauno rajone dirbo Lietuvos Kelių policijos tarnybos pareigūnai. Tarp pažeidėjų buvo nustatyti 3 leistino greičio viršijimo atvejai, kuomet vairuotojai greitį viršijo daugiau nei 50km/h. Savaitgalį Kaune dirbusi nežymėta policijos „Audi A6 quattro“ užfiksavo net 243 pažeidimus, o pažeidėjai netrukus turėtų sulaukti baudų.

Iš viso 2019-aisiais Kauno regione užfiksuota daugiau kaip 30 tūkst. greičio viršijimo atvejų, iš jų daugiausia pažeidėjų stacionarūs bei vidutinio greičio matuokliai užfiksavo balandžio, gegužės, liepos bei spalio mėnesiais, o mažiausiai – kovo, birželio bei gruodžio mėnesiais.

Nustebino agresyvesnis vairavimas ir mėgstantys važinėti tamsiai

Po praėjusių metų spalio pradžioje kilusių skandalų Kauno policijoje laikinai Kauno apskrities policijai pradėjęs vadovauti E. Jablonskas lrytas.lt papasakojo ir apie pastebėtus vairavimo skirtumus tarp miestų.

„Kiekvienas miestas turi savus papročius, tradicijas ir savą eismo kultūrą. Atvykus dirbti iš Vilniaus į Kauną, čia pastebėjau gal kiek agresyvesnį vairavimą, į tai buvo atkreiptas ir Kelių policijos vadovų dėmesys. Tam dabar skiriame didesnį dėmesį.

Žinoma, yra gatvių, tarkime, kur juostų skaičius yra didesnis ir tos gatvės yra saugesnės – jose galbūt galima būtų netgi padidinti leistiną greitį, bet tai reikia gerai apsvarstyti. Tačiau kalbant apskritai, reikia pasakyti, kad gatvėse lakstyti taip, kaip lakstoma autostradose, deja, ne valia. Ir nesvarbu, ar tai būtų Vilnius, Kaunas, Panėvėžys, ar kitas miestas“, – pabrėžė E. Jablonskas.

Jis teigė, kad Kaune ir toliau vyks nuolatiniai reidai, kurių metu tikrinamas vairuotojų blaivumas: „Svarbu ir kad visuomenė neleistų aplinkiniams vairuoti transporto priemonių išgėrus, o pastebėjus tokius atvejus – informuotų policiją. Yra tikrai daug pilietiškų vairuotojų, kurie praneša (apie tokius atvejus), ir taip galbūt išsaugoja ne tik to vairuotojo, bet ir kitų žmonių gyvybes.“

Naująjį Kauno apskrities policijos vadovą dirbant šiame mieste nustebino ir šūsnis vairuotojų, važinėjančių su tamsintais priekiniais automobilio stiklais tam neturint teisės. Policija esą visuomet griežtai vertina tokius atvejus ir jei problema neišsprendžiama vietoje, vairuotojas nepašalina trūkumų, gali būti anuliuojamas techninės apžiūros galiojimas.

„Gavus ataskaitas į akis krinta tokie atvejai, kai važinėjama su tamsintais stiklais. Deja, bet ir vienam pareigūnui teko surašyti protokolą – žmogus gal klaidingai mąstė, bet tokie pažeidimai nebus toleruojami. Kitose valstybėse galbūt ir visi gali važinėti su tamsintais stiklais, bet Lietuvoje galioja kiti įstatymai ir už tokius pažeidimus galima prarasti techninės apžiūros galiojimą“, – aiškino E. Jablonskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.