Policija apie trikojus: susidūrėme su problemėle

Naujieji mobilieji greičio matuokliai sėkmingai atlieka savo darbą – šalies gatvėse ir keliuose užfiksuoti jau tūkstančiai pažeidėjų, tačiau pareigūnai susidūrė su kita problema. Policijos atstovai lrytas.lt pripažino, jog trūksta darbuotojų, galinčių dirbti su šia technika, todėl bent jau Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip intensyviai naudojami, kaip planuojama. 

Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dainius Šalomskas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Dainius Šalomskas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Vilniaus mieste trikojai kol kas nėra taip plačiai naudojami, kaip planuojama.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Vytenis Radžiūnas

Feb 5, 2020, 4:33 PM, atnaujinta Feb 6, 2020, 6:49 AM

Sausį Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnams pradėjus naudoti savo darbe naujuosius mobilius greičio matuoklius, visoje Kauno apskrityje užfiksuota beveik 5 tūkst. greičio viršijimo atvejų.

Daugiausia pažeidėjų viršijo greitį nuo 10 iki 30 km/val. Tačiau buvo ir 80 tokių, kurie viršijo greitį nuo 40 iki 50 km/val., o 18 lakstūnų viršijo greitį daugiau nei 50 km/val.

Kaune ir Panevėžyje eismą sulėtino, Vilnius važiuoja savo stiliumi

Daugelis vairuotojų, ypač važinėjančių įvairiuose šalies miestuose, pastebėjo, kad Kaune, Panevėžyje ir kituose miestuose sulėtėjo bendras automobilių srauto greitis, tuo metu Vilnius gyvena savu ritmu – arterinėse gatvėse greitis viršijamas bent 10–30 km/val. Nors ir šiame mieste buvo pristatyti naujieji greičio matavimo įrenginiai, jie kol kas, pasirodo, nėra naudojami pilnu pajėgumu.

Kasdien šimtus kilometrų Vilniuje kartu su mokiniais nuvažiuojantis vairavimo mokytojas Darius Kanapinskas sako matęs naudojamus trikojus prie Pasakų parko, taip pat Vakariniame aplinkkelyje, tačiau esą kitur, kur greitis stipriai viršijamas, jų galima pasigesti.

„Arterinėse Vilniaus miesto gatvėse, tokiose kaip Geležinio Vilko g., Laisvės pr., itin didelio pasikeitimo, kalbant apie vairuotojų greitį, tiesą sakant, nepajaučiau. Kol kas ne taip dažnai tenka matyti trikojus Vilniuje“, – lrytas.lt sakė D.Kanapinskas. 

Maža to, pasak vairavimo žinovo, daugelis vairuotojų pastebi, kad eismas sostinėje ima panašėti į 1990-ųjų, kai gatvėse buvo nusistovėjusios savos taisyklės.

„Žinoma, kad tais laikais išvis buvo baisi situacija keliuose, dabar ji tikrai pegerėjusi, tačiau kiekvieno vairuotojo sąmonėje turėtų būti įkalta, kad reikia rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną ar viršijamą greitį. Negali būti taip, kad Aloyzas su Antanu garaže pasitaria ir nusprendžia, jog dabar važiuos taip, kaip jam geriau. Deja, bet daugelis vairuotojų yra įvedę savo tvarką sostinės gatvėse, kokiu greičiu „reikėtų“ važiuoti. 

Didesnė dalis Europos yra sumažinusi greičius ir siekiama juos suvienodinti tarp Europos Sąjungos šalių. Latvijoje ir Estijoje gerokai rimčiau žiūrima į viršijamą greitį, o mes važiuojame tikrai greičiau nei kaimynai. Nuvykę į šias šalis tikrai prisirinktume baudų“, – neabejoja vairavimo mokytojas.

Trūksta tam paruoštų pareigūnų

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Dainius Šalomskas naujienų portalui lrytas.lt tikino, jog pažeidėjai Vilniuje fiksuojami, tačiau ne taip intensyviai, kaip planuojama.

„Galiu pasakyti, kad tikrai yra užfiksuotų greičio viršytojų, bet tikslaus skaičiaus dabar negalėčiau pasakyti. Galbūt mes dar taip intensyviai nepradėjome matuoti greičio, bet tikimės, kad artimiausiu metu intensyviau naudojamus trikojus pamatys ir vilniečiai“, – vylėsi viršininkas.

Lrytas.lt pasiteiravus, kokios priežastys lemia, kad panaudojami ne visi 7 Vilniaus apskričiai paskirti matuokliai, atsakė, kad priežastis – darbuotojų trūkumas.

„Vilniaus mieste bus naudojami mažiausiai keturi trikojai. Trūksta kol kas darbuotojų, nes su technika gali dirbti tik tas, kuris praėjęs mokymus ir turi sertifikatą. Čia vienintelė problemėlė kol kas. Ruošiame darbuotojus, kad jie galėtų intensyviai dirbti“, – atskleidė D.Šalomskas.

Pasak viršininko, su šia problema susiduria ne tik Vilniaus, bet ir kitų miestų policija: „Kaune taip pat šita problema yra, bet Kaune įvykių yra mažiau. Ruošiame darbuotojus, kad galėtų intensyviai dirbti su trikojais“

Kaip teigė D.Šalomskas, šią problemą tikimasi išspręsti per vasario mėnesį.

Ar iš tiesų galima viršyti greitį iki 20 km/val.

Vairavimo mokytojui D.Kanapinskui pristatant naujuosius greičio matavimo prietaisus užkliuvo ir kitas dalykas – kad buvo užsiminta apie 20 km/val. tolerancijos ribą.

„Pristatant trikojus man labai keistai nuskambėjo žodžiai apie 20 km/val. tolerancijos ribą. Tegul ta riba bus, bet jei būtų buvę nutylėta, o jie pritaikytų tą 20 km/val., tai dar liktų intriga. Ar čia yra ta tolerancijos riba, ar nėra, tegul iš lūpų į lūpas žmonės kalba, bet kai atsistoja policijos pareigūnas ir jis tiesiai šviesiai rėžia, kad, broliai šaunuoliai, galite viršyti greitį, tai man truputėlį keistai skamba tas dalykas“, – stebėjosi D. Kanapinskas.

Pristatant trikojus sausio pabaigoje Vilniuje buvo paskelbta, kad yra toleruojamas iki 20 km/val. viršytas greitis. Jeigu dabartinė 20 km/val. tolerancijos riba būtų sumažinta iki 10 km/h, esą per savaitę būtų užfiksuota ne 700, bet gerokai daugiau pažeidimų.

Tuo metu dabar kalbėdamas su lrytas.lt Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas patikslino, kad viskas priklausys nuo vietos.

„Jei tiksliai klausėte, aš tikrai sakiau, kad nustebinsim, kurie patikėjo, kad bus tik 20 km/val. Viskas priklausys nuo vietos – kur, kokioje vietoje, kaip reikia elgtis. Vienos taisyklės šiam klausimui nėra“, – atsakė D.Šalomskas.

Įspėjamųjų ženklų nėra ir nereikia

Lietuvos policija 37 lazerinius mobiliuosius greičio matuoklius įsigijo pernai rugsėjį. Vadinamieji „trikojai“ pažeidimus gali fiksuoti 300 metrų atstumu, veikti naktį ir dieną tiek mieste, tiek užmiestyje. Šie greičio matuokliai turės ir daugiau funkcijų (nedraustos transporto priemonės ar kurioms neatlikta techninė apžiūra), kurios bus išbandomos ateityje.

Lazerinių mobiliųjų matuoklių buvimo vietos – nepažymėtos, taip pat šie vadinamieji „trikojai“ gali būti kilnojami vis į kitą vietą. Įspėjamųjų ženklų prieš šiuos matuoklius nėra. Informacinių ženklų „Automatinė eismo kontrolė“ prieš šiuos matuoklius neįrengti leidžia Kelių eismo taisyklės, kadangi šie matuokliai nėra įrengiami kelyje ir nepriskirtini prie įrengtų greičio matavimo prietaisų.

Portalas lrytas.lt jau buvo skelbęs informaciją apie tai, kad Vilniaus gatvėse šiemet papildomai bus įrengta daugiau nei 30 modernių greičio matuoklių. 

Naujos kartos radarai fiksuos ne tik artėjančių, bet ir nutolstančių transporto priemonių greitį, taip pat važiuojančius per raudoną šviesą ir A juostų pažeidėjus. Šie naujieji matuokliai bus įrengti atsižvelgiant į dažniausias eismo įvykių susidarymo vietas dėl greičio viršijimo. 

Greičio matuokliai be papildomų funkcijų bus daugiausiai bus montuojami gatvėse, kuriose vilniečiai įprato važinėti gerokai didesniu nei leistina greičiu. Keturi nauji radarai bus pastatyti Geležinio Vilko gatvėje ir du – Oslo. Pastaroji pereina į Tūkstantmečio gatvę, kurioje taip pat bus įrengtas vienas naujos kartos matuoklis. Dauguma radarų taip pat fiksuos eismo srautą abiem kryptimis ir apims visas juostas.

Tai reiškia, kad matuojamas bus ne tik atvažiuojančių, bet ir nutolstančių transporto priemonių greitis. Policijos atstovai jau buvo skelbę, kad bus įsigyta ir apie 10 naujų nežymėtų automobilių, skirtų eismo priežiūrai stiprinti. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.