Trikojai – tik pradžia: Vilniuje pridygs per 30 greičio matuoklių, kokių čia dar nėra buvę

Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje. Įpratę važiuoti didesniu nei leistinu greičiu, vilniečiai ir miesto svečiai turės išmokti važiuoti pagal Kelių eismo taisykles, mat čia atsiras net 32 nauji matuokliai, kurie matuos ne tik greičio viršijimą, bet ir kitus pažeidimus.

Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Visuomenę sudrebinę nežymėti lazeriniai mobilieji matuokliai, vadinamieji trikojai, – tik pradžia naujų greičio kontrolės priemonių Lietuvoje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Feb 20, 2020, 11:36 AM, atnaujinta Feb 20, 2020, 4:59 PM

Trikojai skirti tik magistralinėms gatvėms?

Ekonomistas Žygimantas Mauricas, išanalizavęs policijos paviešintą trikojų greičio matuoklių žemėlapį, šią savaitę iškėlė klausimą, kodėl magistralinėse sostinės gatvėse greičio kontrolė bus vykdoma, o centrinėse – ne.

„Tad ar nebus taip, kad užsigrūdinę greičio mėgėjai bei viešojo transporto stotelių daužytojai pradės lakstyti ne magistralinėse, o centrinėse miesto gatvėse su visomis iš to sekančiomis pasekmėmis? O bendras 1,3 mln. Eur kainavusio pirkinio rezultatas bus iš serijos „Norėjome kaip geriau, bet gavosi kaip visada“?

Pavyzdžiui, Vilniaus aplinkkeliai pateko į sąrašą, o centrinė Antakalnio gatvė – ne. Tad nuobodžiais aplinkkeliais greičio mėgėjai važiuos pagal taisykles, bet užtai atsigriebs įdomioje Antakalnio gatvėje, kurioje apstu stotelių, daugiabučių, mokyklų, parduotuvių ir kitų visuomeninių objektų“, – svarstė Ž. Mauricas.

Jo teigimu, trikojų mobilių greičio matuoklių paskirtis esą ir turėjo būti juos naudoti ten, kur neįmanoma naudoti stacionarių matuoklių. Kam tuomet pirkti mobilius?

„Šalia magistralinių gatvių paprastai nėra sudėtinga įrengti stacionarius matuoklius. Be to, daugelyje gatvių jie jau ir taip yra įrengti“, – aiškino ekonomistas.

Fiksuos pažeidimus net 6 juostose

Tačiau dabar, panašu, kad „kelių gaideliams“ sparnai bus apkarpyti ir mažesnėse, bet ne mažiau intensyviose miesto gatvėse, mat sostinės savivaldybė mieste pribarstys tiek naujų stacionarių greičio matuoklių, kad įsibėgėti net nebus kur ir kada.

Lrytas.lt žiniomis, šiuo metu baigiami rengti pirkimo dokumentai pažeidimų fiksavimo įrangos viešojo pirkimo procedūroms ir artimiausiu metu Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ketinama paskelbti informaciją apie naujos įrangos pirkimą.

Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įsigyti ir įrengti net iki 32 stacionarių pažeidimų fiksavimo įrenginių, kurie bus įrengti tose miesto gatvėse ir sankryžose, kuriose fiksuojama daugiausia pažeidimų, eismo įvykių.

Šie naujieji įrenginiai pakeis dalį dabar naudojamų senos kartos greičio pažeidimų fiksavimo įrenginių.

Vilniaus mieste šiuo metu veikia 18 stacionarių greičio pažeidimų fiksavimo įrenginių. 9 iš jų fiksuoja ne tik greičio, bet ir raudono šviesoforo signalo pažeidimus, o 1 įrenginys (Konstitucijos pr.) ir važiavimo maršrutiniam transportui skirta eismo juosta pažeidimus. Didžioji dalis įrenginių nustatyti fiksuoti būtent atvažiuojančio transporto pažeidimus.

Pažeidimų fiksavimo įrenginių vietos Vilniaus mieste pateikiamos atnaujintos www.vilniustransport.lt svetainės skiltyje „Eismo valdymo centras“.

Lrytas.lt žiniomis, keturi nauji radarai turėtų būti pastatyti Geležinio Vilko gatvėje ir du – Oslo. Pastaroji pereina į Tūkstantmečio gatvę, kurioje taip pat bus įrengtas vienas naujos kartos matuoklis.

Maža to, įsigyti stacionarūs pažeidimų fiksavimo įrenginiai fiksuos ne tik greičio viršijimą, bet ir pažeidėjus, įvažiuojančius į sankryžą degant draudžiamam šviesoforo signalui arba naudojantis viešajam transportui skirta maršrutinio transporto juosta, kai to daryti nėra leidžiama.

Pažeidimus šie įrenginiai fiksuos abiem kryptimis ir apims iki 6 eismo juostų.

Policijos atstovai jau buvo skelbę, kad šiemet bus įsigyta ir apie 10 naujų nežymėtų policijos automobilių, skirtų eismo priežiūrai stiprinti.

Automobilių parkas bus labai įvairus, tai bus ekonominės klasės automobiliai, skirtingų gamintojų, tokių kaip „Ford“, „Renault“, „Peugeot“, „Volkswagen“ ir kitų. Jie nebus itin galingi – turės apie 125–130 AG, o jų pagrindinis uždavinys bus patruliuojant neviešu ar mišriuoju būdu fiksuoti Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus nestabdant transporto priemonių ir neturint jokio kontakto su pažeidėju.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.