Vieniems visi patogumai, kitiems – špyga: sutvarkius kelią kelionė namo pailgėjo 5 kilometrais

Gegliškių gyventojai pasipiktino, kad rekonstruojant kelią Vilnius–Utena jiems neįrengta net tako autobusų stotelės link, o priešingoje kelio pusėje yra viskas, ko tik širdis geidžia.

  Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br>  Lrytas.lt fotomontažas
  Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br>  Lrytas.lt fotomontažas
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Kad pasiektų autobusų stotelę, dabar Gegliškių gyventojai priversti eiti judria važiuojamąja dalimi arba lipti per gilų griovį, o kada bus baigtas tiesti jungiamasis kelias, šiuo metu niekas negali pasakyti.<br> V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Jun 14, 2020, 3:07 PM

„Mums aiškiai parodė, kas čia ponai, o kas – vergai. Kelias rekonstruojamas, bet jo skirtingos pusės skiriasi kaip diena ir naktis“, – skundėsi Gegliškių bendruomenės atstovai.

Prie sostinės ribos esančios gyvenvietės žmonės pasakojo, kad rekonstravus kelio Vilnius–Utena atkarpą autobusų stotelė buvo perkelta į kitą vietą. Kad ją pasiektum, reikia eiti judriu keliu, o tai pavojinga gyvybei. O jungiamasis kelias, kuriuo automobiliai turėtų įvažiuoti į kelią Vilnius–Utena, taip ir liko neužbaigtas – jis atsiremia į sodybą.

Kas kita kitoje kelio pusėje, kur yra Pašilių gyvenvietė. Ten įrengdami infrastruktūros objektus kelininkai įdėjo daug meilės.

Kaimynus pamalonino

Aprodydami rekonstruotą kelią, Gegliškių gyventojai pirmiausia siūlė pasidairyti po kaimynų teritoriją Pašilių pusėje. Nuo autobusų stotelės link gyvenvietės vedė nauji laiptai. Tvoroje, skirtoje apsaugoti nuo laukinių gyvūnų, įrengti vartai ir automobiliams, ir atskirai pėstiesiems.

Po judriu Vilniaus–Utenos keliu – pėstiesiems skirta požeminė perėja, kuri apšviesta ir šviesią dieną.

Link Pašilių jau įrengtas jungiamasis kelias, kuriuo galima atvažiuoti iš Vilniaus. Tuo pačiu jungiamuoju keliu pasiekus transporto žiedą galima nesunkiai pasiekti sostinę.

Gegliškių gyventojai įsitikinę, kad kaimynams iš Pašilių sąlygos pagerėjo, nes toje gyvenvietėje įsikūręs ne vienas pasiturintis žmogus.

Sklypą Pašiliuose 2016-aisiais buvo nusipirkusi ir prezidentė Dalia Grybauskaitė, bet tais pačiais metais jį pardavė.

Pašiliuose kyla prabangūs kotedžai. Gegliškių sodybos išsimėčiusios tarp miškų, likę daug senų, medinių namų, kuriuose gyvena šios gyvenvietės senbuviai. Bet jau numatytas didžiulis kvartalas, kuriame bus statomi kotedžai. Kaip į šiuos nepatogumus žiūrės naujakuriai?

Miestas nutolo 5 kilometrais

Kas kita Gegliškių gyventojams. Jiems kelias iki namų pailgėjo 5 kilometrais. Mat nuo transporto žiedo, kuriuo jau dabar sėkmingai naudojasi Pašilių gyventojai, jungiamojo kelio į Gegliškes nėra. Tad dabar patenkant į Gegliškes reikia pavažiuoti keliu Vilnius–Utena į priekį ir sugrįžti atgal.

„Ne visi Gegliškėse ketina praleisti visą gyvenimą. Kiti ketina namus parduoti. Kai kelias iš Vilniaus pailgėja, suprantama, krinta ir mūsų namų kainos“, – skundėsi gyventojai.

Autobusų stotelę Gegliškių gyventojams pasiekti sunku ir net pavojinga. Jiems reikia arba eiti kelio Vilnius–Utena kelkraščiu, kuris prieš stotelę susiaurėja, arba mėginti nusileisti stačiu šlaitu, nes projektuotojai kažkodėl nei laiptų, nei nuolydžio link stotelės nesuprojektavo.

Beje, stotelė prieš rekonstrukciją buvo patogesnėje vietoje, kilometru arčiau gyvenvietės. Bet ją perkėlė šalia tos, kuri yra kitoje kelio pusėje ir dabar yra patogesnė Pašilių žmonėms. Skiriasi netgi vartai tvoroje, apsaugančioje nuo laukinių gyvūnų.

Ties Gegliškėmis niekas nepasivargino joje įrengti vartų pėstiesiems. Eik pro tuo pačius vartus, pro kuriuos rieda automobiliai.

Kai pastebėjo, kaip skiriasi dvi to paties rekonstruojamo kelio pusės, Gegliškių bendruomenė praėjusiais metais kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD), tačiau sulaukė tik atsakymo, kad projektas jau yra parengtas ir jo niekas nesiruošia keisti.

Jokių problemų neįžvelgia

Paklausus, kodėl Gegliškių gyventojams nėra tako į autobusų stotelę, LAKD komunikacijos vadybininko Evaldo Tamariūno atsakymas pribloškė.

Esą Gegliškių gyventojai gali naudotis požemine perėja ir pasiekti kitą kelio pusę, kurioje yra Pašiliai.

O jeigu jiems reikia ne į Pašilius, o namo? Čia E.Tamariūnas išdėstė, kad reikia svarstyti, kaip įrengti pėsčiųjų taką nuo pačių Gegliškių.

Tai jau ne LAKD, o savivaldybės reikalas.

Tik tada jau galima galvoti apie pėsčiųjų taką ties keliu Vilnius–Utena. E.Tamariūno žodžiais, toks parengtas projektas ir buvo skelbiamas visuomenei.

Trumpai tariant, patogaus tako autobusų stotelės link Gegliškių gyventojai nematys dar ilgai. O gal ir niekada.

Neiškėlė elektros tinklų

Bet didžiausiu kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos akibrokštu Gegliškių bendruomenė vadina šios gyvenvietės pusėje esantį jungiamąjį kelią.

Gyventojai jau buvo apsidžiaugę, kad juo pasieks arčiau sostinės esantį transporto žiedą ir įsuks į kelią Vilnius–Utena. Bet pasirodė, kad džiaugėsi per anksti. Nutiesus maždaug 800 metrų jungiamojo kelio jis nutrūksta ties viena sodyba pakelėje.

„Koks neūkiškumas, jei kelio rekonstrukcijai skiriant milijonus iš anksto nepasirūpino sklypo, kurio reikia jungiamajam keliui, paėmimu“, – stebėjosi Gegliškių gyventojai. Tačiau LAKD atstovas E.Tamariūnas aiškino, kad jungiamasis kelias nenutiestas dėl strateginio tarpvalstybinio energetikos projekto „Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacija“.

Pasirodo, bendrovė „Litgrid“ tinklų šalia rekonstruojamu keliu Vilnius–Utena iškėlimo darbus atidėjo vieniems metams.

Šiuo metu „Litgrid“ esą jau perka aukštosios įtampos perjungimo ir rekonstravimo darbus. Jeigu šiais metais pavyks rekonstruoti aukštosios įtampos liniją, kada nors gal bus baigti jungiamojo kelio tiesimo darbai.

„Atkreipiame dėmesį, kad šios projekto dalies įvykdymo atidėjimas eismui didelės įtakos neturi“, – toks E.Tamariūno sakinys sukėlė Gegliškių bendruomenės juoką.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.