Kauniečiams neramu žvelgiant į išraustą miestą: per kliūtis sunku net sugrįžti į namus

Prieš penkerius metus kalbėdamas apie prasidedantį gatvių remonto vajų Kauno meras V.Matijošaitis juokavo, esą jau per kelis mėnesius bus padaryta tiek darbų, kad žiemą teks asfaltuoti Nemuną ir Nerį.

Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kelininkai ėmėsi Taikos prospekto rekonstrukcijos, kauniečiai neturėjo abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių, bet tokio didelio chaoso nesitikėjo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Aug 23, 2020, 7:43 PM

Tačiau atnaujinti visų miesto gatvių nepavyko nei per metus, nei per visą pirmąją V.Matijošaičio kadenciją, nes tai išvis nesibaigiantis procesas.

Kelininkams grįžti į pažįstamas vietas tenka dėl gamtos stichijos padarinių, eismo valdymo pokyčių ar jų pačių tinkamai neatliktų darbų.

Be to, asfalto danga susidėvi ir ateina laikas ją atnaujinti. Kuo didesnis transporto srautas, tuo greičiau tai įvyksta.

Dabar skambų V.Matijošaičio posakį galima vertinti kaip patirties stoką šioje srityje, tačiau negalima priekaištauti, kad jis savo pažado nesilaiko.

Priešingai – šiemet miesto valdžia užkūrė tokią galingą gatvių rekonstrukcijos mašiną, kad kauniečiams jau net neramu žvelgiant į išraustą miestą. Per iškilusį kliūčių ruožą kyla sunkumų ne tiktai pasiekti reikiamą tašką, bet net ir sugrįžti į namus.

Taikos prospekte šiomis savaitėmis vyko bene intensyviausias rekonstrukcijos etapas. Vienu metu dirbo net keturi rangovai: buvo atnaujinami vandentiekio tinklai, šilumos trasos, važiuojamoji dalis.

Teko mesti didžiules pajėgas, kad iki rudens būtų suspėta atlikti pagrindinius darbus.

Matant vaizdą Taikos prospekte sunku tuo patikėti, tačiau galbūt kelininkai sukurs stebuklą, koks jau įvyko 2017-ųjų vasarą, kai į Kauną laikinai buvo perkeltas pagrindinis šalies oro uostas.

Dar šio įvykio išvakarėse atrodė, jog keleiviams iki oro uosto teks irtis tarp asfalto liejimo mašinų, tačiau anksti ryte paaiškėjo, kad pagrindinis privažiavimas prie oro uosto užbaigtas.

Nuo rugpjūčio vidurio uždarytas eismas Žemaičių gatvės viaduku ir P.Kalpoko gatve. Avarinės būklės statinys bus išardytas, o jį pakeis naujas ir saugus viadukas. Statybas tikimasi užbaigti iki metų pabaigos.

Pačiame centre esanti Kęstučio gatvė savaeige transporto priemone sunkiau buvo įveikiama turbūt tik Antrojo pasaulinio karo metais.

Suprantama, ji taip pat kapitališkai remontuojama, tačiau darbų eiga verčia gūžčioti pečiais vietos gyventojus. Remontas tęsiasi jau maždaug pusmetį ir vyksta kažkaip keistai: po didelio sujudimo ateina visiško štilio metas.

Galima spėti, kad atsirado nenumatytų kliūčių ir darbų eiga išsiderino. Kitaip būtų sunku paaiškinti tvyrantį chaosą.

Iki rugsėjo vidurio neišvažiuojama tapo A.Mickevičiaus gatvė, mat ties susikirtimu su Laisvės alėja atnaujinama važiuojamoji dalis: sudėta tvirtesnė granito danga, o siūlės užpildytos specialia mastika.

Bent dvi savaites siūlių užpildas turės stingti – tai garantuos ilgesnį dangos tarnavimo laiką. Kol bus vykdomi tvarkymo darbai, vairuotojai raginami rinktis alternatyvius maršrutus per Maironio gatvę arba Vytauto prospektą.

Kol didelė dalis kauniečių dar negrįžo po atostogų, Kaune likę vairuotojai gali pasinaudoti tokiais patarimais, pakentėti spūstyse.

Jau artimiausiomis savaitėmis situacija smarkiai pasikeis – automobilių srautas gali padidėti dvigubai, o dauguma darbų gatvėse tikrai nebus baigti.

Ar gatvių remontas gali nekelti nepatogumų? Ne, negali, o svarbių projektų atidėliojimas tik apsunkintų situaciją ateityje. Kauniečiai, ko gero, taip pat nustebtų, jeigu miesto valdžia, kuriai gatvių remontas tapo vizitine kortele, pakeistų poziciją.

Vargu ar įmanoma numatyti ir visas galimas kliūtis, kurios smarkiai sujaukia gražiai sudėliotus planus. Net ir nepalankūs orai gali stumtelėti darbų pabaigą į priekį ir sukelti tiek vairuotojams, tiek kelininkams gausybę nepatogumų.

Kaip galima būtų palengvinti vairuotojų kančias? Paprastai – nepaversti vienu metu miesto gatvių viena didele statybų aikštele.

Visi puikiai suvokia, kad Taikos prospektas yra viena svarbiausių Kauno transporto arterijų. Jeigu kelininkai ėmėsi jo rekonstrukcijos, nelieka abejonių, kad kils gausybė eismo trikdžių.

Kitos gatvės galėtų šiek tiek palaukti. Juk per penkerius metus tikrai smarkiai pažengta į priekį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.