Daugelio Europos šalių kelių policijos pajėgos, tarp jų ir Lietuva, spalio 12–18 d. vykdo prevencines priemones skirtas krovininių automobilių ir autobusų vairuotojų kontrolei.
Be to, spalio 17–18 d. bus vykdoma draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis kontrolė.
„Europos šalių statistika rodo, kad vyrai dažniau nei moterys naudojasi mobiliojo ryšio telefonu vairuodami – du penktadaliai vyrų ir tik trečdalis moterų. Šiais metais Lietuvoje per devynis mėnesius nustatyta daugiau nei 22 tūkst. pažeidimai. Praeitais metais buvo nustatyta šiek tiek daugiau nei 19 tūkst. pažeidimų“, – pasakojo L.Salokaitė.
Vairuotojams, kurie naudojasi mobiliuoju telefonu, bauda skiriama nuo 60 iki 90 eurų arba atimama teisė vairuoti nuo 1 iki 3 mėnesių.
L.Salokaitė teigė, kad šiuo metu visi yra išmanūs, todėl daugelis automobilių turi laisvų rankų įrangą, kuria nedraudžiama naudotis. Taip pat galima naudotis ausinėmis.
Kelių policijos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkė pastebėjo, kad nedaugelis vairuotojų sustabdyti pripažįsta, kad eismo įvykių metu užsiiminėjo pašaliniais darbais, pavyzdžiui, naudojosi telefonu, reguliavo radiją ar ieškojo kažko rankinuke. Vairuotojai esą visada tikina, kad vairavo tvarkingai.
Iki spalio 12 d. įvyko 2 408 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 124 ir buvo sužeisti 2 793 žmonės. Praeitais metais buvo 2 462 eismo įvykiai, juose žuvo 147 ir buvo sužeisti 2 925 žmonės.
L.Salokaitė aiškino, kad pagrindinės avarijų priežastys – Kelių eismo taisyklių nesilaikymas ir saugaus važiavimo greičio nepasirinkimas.
„Daugelis vairuotojų neatkreipia dėmėsį į tai, kad leistinas greitis ne visada saugus. Reikia įvertinti kelio aplinkybes bei oro ir eismo sąlygas. Taip pat avarijų priežastimi tampa taisyklių nesilaikymas važiuojant per sankryžas ir saugaus atstumo nesilaikymas stovint spūstyje“, – teigė L.Salokaitė.
Kelių policijos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkė pastebėjo, kad miestuose pradėjus naudoti trikojus greičio matuoklius eismo srauto greitis sumažėjo. Pasak L.Salokaitės, vairuotojai turėtų nustoti galvoti apie tai, kad gali viršyti dar 10–20 km/val.
Per pandemiją Kelių policijos darbas buvo kažkiek pasikeitęs – per karantiną nebuvo vykdomos policinės priemonės, kurios reikalauja tiesioginio kontakto su vairuotoju. Tačiau taikė viešą patruliavimą ir neakivaizdžiai fiksavo eisme dalyvavusių asmenų daromus kelyje pažeidimus.
Policijos atstovai prašo visų vairuotojų, kai juos sustabdo pareigūnai, užsidėti apsaugines kaukes, kad nekeltų sau ir pareigūnams grėsmės užsikrėsti virusais.