Alkoholio nė lašo, bet tokie vairuotojai prilyginami neblaiviems: baudos gali siekti net 5 tūkst. eurų

Krovininio automobilio vairavimas be poilsio prilygsta alkoholio vartojimui, sako specialistai. Šią savaitę visoje Europoje tikrinami krovininių automobilių vairuotojai, mat dažniausiai pasitaikantis vairuotojų pažeidimas – krovinių gabenimas be privalomo laiko poilsiui. 

Krovininio automobilio vairavimas be poilsio prilygsta alkoholio vartojimui, sako specialistai.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Krovininio automobilio vairavimas be poilsio prilygsta alkoholio vartojimui, sako specialistai.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Krovininio automobilio vairavimas be poilsio prilygsta alkoholio vartojimui, sako specialistai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Krovininio automobilio vairavimas be poilsio prilygsta alkoholio vartojimui, sako specialistai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Krovininio automobilio vairavimas be poilsio prilygsta alkoholio vartojimui, sako specialistai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Krovininio automobilio vairavimas be poilsio prilygsta alkoholio vartojimui, sako specialistai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Krovininio automobilio vairavimas be poilsio prilygsta alkoholio vartojimui, sako specialistai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Krovininio automobilio vairavimas be poilsio prilygsta alkoholio vartojimui, sako specialistai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Elvyra Sakalauskaite-Laukevičienė

Jun 17, 2022, 7:43 PM, atnaujinta Jun 17, 2022, 8:21 PM

Vilkiko vairuotojas Aleksandras sako, kad darbe pavojų netrūksta.

„Mane apvogė miegant naktį: nuplėšė plombą, pavogė 20 mikrobangų krosnelių“, – tvirtino vilkiko vairuotojas.

Per dieną Aleksandras nuvažiuoja iki 500 kilometrų. Kai pavargsta, sustoja pailsėti.

„Stengiuosi daug nevažinėti. Lakstymui – nebe tie metai. Jei atsuktume laiką 20 metų atgal, dar pagalvočiau“, – akcentavo jis.

„Vairavimas yra viena pavojingiausių sričių. Pagrindinis mūsų tikslas – pasižiūrėti, kaip vairuotojai laikosi darbo ir poilsio režimo, kaip jie veža krovinius ir kokia yra transporto priemonių būklė“, – dėstė Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Kalendo.

Vilkiko vairuotojas be poilsio gali važiuoti 9 val., o 11 val. privalo ilsėtis. Tačiau transporto saugos atstovai sako, kad vairuotojai režimo nepaiso ir neretai važiuoja daug, o ilsisi mažai.

„Visa tai klastojama, yra įrenginiai, kurie pakeičia darbo režimą: kai vairuotojas važiuoja, prietaisas rodo, kad jis ilsisi.

Po tokio darbo vairuotojas būna pavargęs, o Europoje atlikti tyrimai rodo, kad pavargęs vairuotojas prilygsta neblaiviam“, – teigė T.Kalendo.

Pažeidimus fiksuoja ir Valstybinė darbo inspekcija (VDI).

„Tikrai yra pažeidimų atvejų, darbo laiko apskaitos yra neteisingai užpildomos, trečiųjų šalių piliečių leidimai ne laiku sutvarkyti“, – pažymėjo VDI Klaipėdos teritorinio skyriaus vedėjas Vytautas Ročys.

VDI nustačius pažeidimą piniginę pažeidėjui tenka paploninti iki kelių tūkstančių eurų.

„Baudos iš tikrųjų didelės – nuo 1 iki 5 tūkst. eurų skiriama fiziniam asmeniui, kuris vadovauja. Bet už kiekvieną nelegalų asmenį ir įmonei skiriama nuo 800 iki net 2 tūkst. eurų ar didesnė bauda“, – kalbėjo V.Ročys.

Tačiau, anot specialistų, padėtis Lietuvoje gerėja.

„Iki 2021 m. pažeidimų daugėjo, bet praėjusiais metais pažeidimų skaičius mažėjo. Galbūt su tuo susijęs pandeminis laikotarpis, o galbūt vairuotojai ir vežėjų įmonės tampa sąmoningesnės, supranta, kad rizikuoja žmonių sveikata ir darbuotojų saugumu“, – tvirtino T.Kolendo.

Kiek kitokia padėtis kaimyninėje Lenkijoje – ten pažeidimų netrūksta.

„Kontroliuojama visa Lenkijos teritorija, tad ir pažeidimų užfiksuojama daug. Dažniausiai pasitaikantys pažeidėjai – trečiųjų šalių piliečiai. Maršrutai tolimi, daugelis apvažiuoja pusę Europos.

Techninė vilkikų būklė gera, bet situacija dėl darbo ir poilsio režimo prasta. Kita problema – perkrautos transporto priemonės“ – pastebėjo Lenkijos kelių transporto vyresnysis inspektorius Arturas Rodzkowskis.

Be to, pasak jo, sunkvežimių srautai Lenkijoje itin sumažėjo prasidėjus karui Ukrainoje.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.