Vairuotojai nesupranta, kas vyksta: kelio ženklai rodo vieną greitį, matuoklis fiksuoja kitą, o baudos atkeliauja visiems skirtingos

Kelio ženklai nurodo vieną greitį, o matuoklis fiksuoja visai kitą. Taip buvo apgauti vairuotojai, važiavę keliu, kuriame eismas visad būna intensyvesnis. Atsakingos institucijos pripažino savo klaidą, o pareigūnai žada anuliuoti paskirtas baudas.

Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt fotomontažas
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt fotomontažas
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (17)

Lrytas.lt

Oct 4, 2022, 5:18 PM, atnaujinta Oct 5, 2022, 10:52 AM

Į naujienų portalą lrytas.lt kreipėsi Kristupas (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.), kuris teigė, jog keliu Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda jau važinėja 10 metų ir ten esą visada leistinas greitis buvo 90 km/val., o dviejose sankryžose greitis ribojamas iki 70 km/val.

„Bet dėl didelio eismo greičiau nei 70 km/val., vargu, ar pravažiuosi. Taip pat tame kelyje stovi greičio matuoklis, tad visą laiką aš ten važiuoju apie 70 km/val. Praeitais metais kelyje atsirado daug duobių ir ne vienas automobilis prakirto padangas. Kelininkų sprendimas, vietoj to, kad sutvarkytų, buvo pastatyti greitį ribojantys ženklai 50 km/val. ir su įspėjamuoju ženklu, kad kelias duobėtas. Šios vasaros pabaigoje aplopė kelią“, – pasakojo Kristupas.

Vyras rugsėjo 23 d. iš VMI gavo pranešimą apie nusižengimus rugsėjo 20 ir 21 d. kelyje Klaipėda–Šilutė.

„Buvau nustebęs, kaip ir daugelis žmonių, nes pranešime buvo parašyta, jog šiame kelyje leistinas greitis 53 km/val. (įvertinus paklaidą).

Kadangi turiu registratorių, peržiūrėjau įrašus, ar tikrai kelio ženklai numato šiame kelyje greitį 53 km/val. Kaip ir buvo galima tikėtis, greitis nurodytas 70 ir 50 km/val. Nesunku suskaičiuoti, kad vidurkis išeina 60 km/val., o pranešime rašoma, jog vieną dieną mano greitis buvo 65 km/val. o kitą 67 km/val. Pagal galiojančias KET aš turėjau gauti tik įspėjimą“, – svarstė jis.

Kristupas važiuodamas namo atkreipė dėmesį į pasikeitusius kelio ženklus. Anot jo, 70 km/val. ženklai buvo uždengti ir palikti tik 50 km/val.: „Noriu atkreipti dėmesį, kad kelio ženklai buvo uždengti šių metų rugsėjo 23d. apie 11val., o nuobaudos visiems vairuotojams jau buvo skiriamos nuo rugsėjo 20 d.“

Taip pat vyras pastebėjo, kad nuobaudose pas vienus vairuotojus pabrėžiama, kad leistinas vidutinis greitis yra 60–65 km/val., o pas kitus – 53–56 km/val.

„Kodėl policijai taip leidžiama tyčiotis iš žmonių?“ – klausė Kristupas.

Vertinama, koks greitis būtų saugus

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė teigė, kad kelio ruože yra trys greičio rėžimai 90, 70 ir 50 km/val. Eismo ribojimai nustatyti atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklę.

„Yra pašalintos didžiausios dangos pažaidos ir šiuo metu yra vertinama, koks greičio rėžimas minimame ruože būtų saugus. Parengus ir suderinus naują eismo ribojimo schemą su LAKD eismo saugos skyriaus specialistais – bus pakeistas ir greičio režimas minimu kelio ruožu.

Be to, LAKD vidutinėje greičio matavimo sistemoje nustatys ir metrologiškai patikrins naują vidutinį leistiną greitį ruože“, – pažymėjo A.Ramoškaitė.

LAKD atstovai informavo raštu Lietuvos kelių policijos tarnybą, kad iš „Kelių priežiūros“ gavo raštą, kuriame informuojama apie eismo dalyvius klaidinančius ir nekorektiškai įrengtus leistiną greitį ribojančius kelio ženklus.

Šiame ruože „Kelių priežiūra“ vykdė kelio taisymo darbus, suderintus su LAKD, tačiau leidimo keisti fizinių greičio ribojimo ženklų LAKD nebuvo davusi. Dėl įmonės veiksmų pasikeitė realus leistinas greitis minėtame ruože ir jis pradėjo skirtis nuo LAKD nustatyto leistino greičio, kuris ir buvo sukonfigūruotas matuokliuose dar šių metų gegužės mėnesį, kai buvo atlikta metrologinė patikra. Nuo to laiko, kai buvo atlikta metrologinė patikra, greičio nustatymai matuoklyje nebuvo keisti.

Pradėtas tyrimas

„Kelių priežiūros“ vakarų regiono vadovas Algminas Šmitas komentavo, kad valstybinės reikšmės kelyje Nr. 141 „Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda“ ruože nuo 223 km iki 229 km vyksta kelio darbai dėl stipraus kelio dangos nusidėvėjimo. Dėl šios priežasties automobilių greitis ribojamas iki 50 km/val., taip pat pastatytas įspėjamasis kelio ženklas „Nelygus kelias“, t. y., kelio ruožas su važiuojamosios dalies nelygumais (kelio bangos, kalneliai, duobės, nesklandžios sandūros).

„Į mus kreipėsi vairuotojai ir pasidalino vaizdo įrašais, kad kelyje yra skirtingi kelio greičio ženklai. Patikrinome ir buvo nustatyta, kad, deja, darbus atlikę darbuotojai neužtikrino teisingo kelio žymėjimo, dėl to dalis vairuotojų patyrė nepatogumų ir galėjo būti užfiksuoti ruože esančio greičio matuoklio“, – naujienų portalui lrytas.lt tvirtino A.Šmitas.

Siekiant užtikrinti, kad tokios situacijos ateityje daugiau nesikartotų, šiuo metu pradėtas vidinis bendrovės tyrimas priežastims ir visoms įvykio detalėms nustatyti.

„Kelių priežiūra“ jau kreipėsi į Lietuvos kelių policijos tarnybą su prašymu, kad nustatytu periodu (nuo rugsėjo 19 d. iki rugsėjo 26 d. imtinai) užfiksuoti greičio viršijimo atvejai būtų peržiūrėti ir pradėtų administracinių nusižengimų teisenos būtų nutrauktos.

Baudos bus panaikintos

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė akcentavo, kad kelyje Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 223,44–229,04 km ruože pažeidimo fiksavimo sistema šiais metais užfiksavo 28 448 pažeidimus, kurie buvo perduoti į Administracinių nusižengimų registrą.

Lietuvos kelių policijos tarnyba gavo patvirtinimą iš „Kelių priežiūra“ ir LAKD, kad 2022 m. rugsėjo 19–26 d. kelio ruože buvo įrengti ženklai, kurie neatitiko pažeidimų fiksavimo sistemos parametrų ir klaidino eismo dalyvius, todėl pradėtos administracinių nusižengimo teisenos bus nutrauktos.

„Priimtus sprendimus transporto priemonių savininkai gaus deklaruotu el. paštu arba kitomis priemonėmis. Taip pat visą informaciją apie priimtus sprendimus transporto priemonių savininkai (valdytojai) ar asmenys patraukti administracinėn atsakomybėn, gali pasitikrinti Elektroninių paslaugų portale“, – naujienų portalui lrytas.lt paaiškino J.Liutkienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.