Po Vilniaus valdžios sprendimo vairuotojai keičia įpročius

Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus. Padidinus mokesčius už automobilių stovėjimą Senamiestyje ir Naujamiestyje nuo metų pradžios mašinų pastebimai padaugėjo „Statyk ir važiuok“ aikštelėse.

Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>Sauliaus Žiūros nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>Sauliaus Žiūros nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>S. Žiūros nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>S. Žiūros nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>T.Bauro nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>T.Bauro nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Savivaldybės planas pasiteisino – automobiliai iš centro traukiasi į nuošalesnius rajonus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Feb 19, 2020, 9:29 AM

Anksčiau kritikos sulaukdavusios „Statyk ir važiuok“ aikštelės dabar darbo dienomis sausakimšos.

Vilniečiai ir miesto svečiai pradėjo skaičiuoti: kam mokėti už valandos automobilio stovėjimą mėlynojoje ir raudonojoje zonose po 2,5 ar 1,5 euro, jei galima jį pasistatyti „Statyk ir važiuok“ aikštelėje?

Čia nusipirkus 50 centų kainuojantį bilietą galima visą dieną iki vidurnakčio neribotai naudotis miesto transportu.

Manoma, kad dar daugiau automobilių „Statyk ir važiuok“ aikštelėse bus po kovo 1-osios, kai pakils mašinų statymo įkainiai įmonės „Susisiekimo paslaugos“ stovėjimo aikštelėse Gedimino prospekte, Tilto ir T.Kosciuškos gatvėse.

Priekaištai iš vairuotojų

Pokyčiai įgyvendinami atsižvelgiant į išaugusį stovėjimo aikštelių užimtumą, kai jis dienos metu viršija 80 proc. Savivaldybė automobilių stovėjimo įkainius mėlynojoje ir raudonojoje zonose taip pat pakėlė atsižvelgusi į didelį jų užimtumą.

„Pastebima, kad tam tikromis piko valandomis aikštelės būna visiškai užimtos ir nėra laisvų vietų naujai atvykstantiems vairuotojams.

Įmonės specialistai sulaukia nusiskundimų iš vairuotojų, kad darosi vis sudėtingiau surasti laisvą stovėjimo vietą.

Pastaruoju metu yra pasiekta aikštelių užimtumo riba, todėl buvo būtina persvarstyti iki šiol galiojusius automobilių statymo įkainius ir juos pakeisti“, – „Susisiekimo paslaugų“ Automobilių stovėjimo priežiūros departamento vadovas Igoris Semionovas aiškino, kodėl nuo kovo 1-osios kyla mokesčiai.

Valandinis įkainis automobilių stovėjimo aikštelėse Gedimino prospekte ir Tilto gatvėje keisis iš 1,2 į 1,3 euro.

T.Kosciuškos gatvėje jis kils nuo 0,4 iki 0,6 euro.

Augo daugiau nei 2 kartus

„Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė pateikė statistiką, liudijančią didėjantį „Statyk ir važiuok“ aikštelių populiarumą.

Šį sausį „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis Ukmergės, V.Gerulaičio ir Sėlių gatvėse pasinaudota 4903 kartus, o 2019-ųjų sausį – 2065 kartus.

Pernai liepą buvo atidaryta nauja „Statyk ir važiuok“ aikštelė Savanorių prospekte.

Ja šių metų sausio mėnesį pasinaudojo 592 vairuotojai, tad bendras 2020 metų sausio visų „Statyk ir važiuok“ naudotojų skaičius yra 5495.

„Palyginti su 2019 metų sausio mėnesio duomenimis, pastebime, kad aikštelių naudojimas išaugo nuo 2 iki 2,6 karto“, – sakė M.Bielinytė.

Anot jos, „Statyk ir važiuok“ aikštelių populiarumas didėjo ir anksčiau. Po aikštelių atidarymo 2017-aisiais iki metų pabaigos vairuotojai jomis naudojosi 1751 kartą, o 2018 metais visose trijose „Statyk ir važiuok“ aikštelėse jau buvo užfiksuota 16,5 tūkst. apsilankymų.

„2019 metais aikštelėse vairuotojai automobilius statė daugiau kaip 32 tūkst. kartų – paslaugos populiarumas auga“, – sakė M.Bielinytė.

Populiariausia „Statyk ir važiuok“ aikštelė yra Ukmergės gatvėje – ja šių metų sausį buvo pasinaudota 1866 kartus.

Atrandami autobusai

M.Bielinytė aiškino, kad aikštelių populiarumas siejamas ne tik su pakilusiomis rinkliavos kainomis už automobilių stovėjimą miesto centre.

Anot jos, aikštelių populiarumas auga dėl kelių priežasčių: vilniečiai vis labiau linkę išbandyti patogias judėjimo automobiliu alternatyvas.

Taip pat gerėja susisiekimo miesto transportu sistema – juo keliauti tampa vis patogiau, greičiau.

Dvejų pastarųjų metų keleivių pasitenkinimo miesto transportu apklausos parodė, kad autobusus ir troleibusus bei visą miesto transporto darbo organizavimą keleiviai vertina beveik 8 balais iš 10.

„Tai yra aukščiausias pasitenkinimo viešuoju transportu įvertinimas per visą apklausų vykdymo istoriją. Pasikeitusios rinkliavos zonų ribos taip pat yra vienas veiksnių, kuris turi įtakos ir vairuotojų įpročių pokyčiams“, – kalbėjo „Susisiekimo paslaugų“ atstovė.

Rezultatų laukia pavasarį

„Susisiekimo paslaugos“ kol kas negali atsakyti, kiek automobilių sumažėjo miesto centre esančiose mėlynojoje ir raudonojoje zonose. Jose transporto priemonės sausį atitinkamai stovėjo apie 160 tūkst. ir 127 tūkst. kartų.

Nuo sausio 1 dienos įsigaliojus naujam rinkliavos zonų ribų žemėlapiui mieste pradėtas ir kelio ženklų, informacijos ant parkomatų keitimas. Visi ženklinimo darbai sausį baigti.

Detalesni užimtumo tyrimai šiame etape nėra atliekami, nes pokyčiai įgyvendinti neseniai. Išsamesnį tyrimą, pateikiant užimtumo pokyčius ir išvadas, planuojama atlikti šį pavasarį – jis ir parodys, kur ir kaip keičiasi situacija.

Dar viena aikštelė bus Pilaitės prospekte

Praėjusiais metais buvo atidaryta nauja, ketvirtoji, „Statyk ir važiuok“ aikštelė Savanorių prospekte.

Skaičiuojama, kad Savanorių prospektu tarp Vilkpėdės ir Naujosios Riovonių gatvių per parą darbo dienomis pravažiuoja 56,4 tūkst., o savaitgaliais – 30,2 tūkst. transporto priemonių.

Dėl didelio automobilių srauto Savanorių prospektas ir parinktas kaip tinkama vieta dar vienai „Statyk ir važiuok“ aikštelei – automobilius čia patogu palikti iš Kauno ar jo prieigų, taip pat Elektrėnų, Vievio, Grigiškių, Trakų, Lentvario važiuojantiems vairuotojams.

2020 metų pabaigoje arba 2021 metų pradžioje numatoma atidaryti dar vieną 250 vietų „Statyk ir važiuok“ aikštelę Pilaitės prospekte, šalia statomo prekybos centro.

Taip pat bus vertinamos ir kitos vietos, numatant jas ne tik „Statyk ir važiuok“ aikštelėms, bet ir multimodalinėms aikštelėms – jose savo kelionei bus galima rinktis ne tik miesto transportą, bet ir, pavyzdžiui, dviračius ar paspirtukus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.